VADEMECUM BLOGERA

3 POMYSŁY NA KREATYWNY BIZNES BEZ DUŻYCH INWESTYCJI, ROZWIJANY NA TIK TOKU. PROSTO Z FRANCJI

3 POMYSŁY NA KREATYWNY BIZNES BEZ DUŻYCH INWESTYCJI, ROZWIJANY NA TIK TOKU. PROSTO Z FRANCJI

3 POMYSŁY NA KREATYWNY BIZNES BEZ DUŻYCH INWESTYCJI, ROZWIJANY NA TIK TOKU. PROSTO Z FRANCJI

TRANSKRYPCJA NAGRANIA:

A ja przychodzę z trzema pomysłami, które podejrzalam we Francji (gdzie mieszkam) na rozwinięcie własnego / własnoręcznego biznesu wokół działalności rękodzielniczej, czy rękodzielniczo – podobnej.

Zaczynamy.

3 POMYSŁY NA KREATYWNY BIZNES BEZ DUŻYCH INWESTYCJI, ROZWIJANY NA TIK TOKU. PROSTO Z FRANCJI

SPERSONALIZOWANE HAFTY MARKA NA TIKTOKU

Pierwszy pomysł i moja dawna koleżanka z pracy, która która rozwija swój biznes na Tiktoku.

No i tutaj powiem Wam, że na tym Tiktoku – wymiata.

Jest to biznes, w którym wykonuje spersonalizowane hafty na sweterkach, czy na bawełnianych bluzeczkach.

Kluczem tego biznesu jest personalizacja, czyli zaoferowanie spersonalizowanej / zindywidualizowanej usługi. A więc konkretniej – moja koleżanka – wykonuje pod zamówienie spersonalizowane hafty na podstawie np. zdjęcia  czworonożnego pupilka (jest w stanie przerobić w formie haftu taką sympatyczną podobiznę dowolnego włochatego stworzenia), czy również biorąc dowolne zdjęcie z przeszłości, które chcielibyśmy upamiętnić w formie haftowanego nadruku na pamiątkowej bluzie, czy swetrze.

Moja koleżanka kupuje tu hurtowo jednolite bluzy w określonej gamie kolorystycznej. A następnie maszynowo haftuje na nich zlecony kształt, czy podobiznę. 

Czyli wykorzystanie działalności rękodzielniczej, ale dopasowanie jej do potrzeb rynku. A skądinąd bardzo fajny pomysł na spersonalizowany prezent, kiedy dajemy komuś bluzeczkę, sweterek, czy t-shirt z wyhaftowanym kotkiem, pieskiem, czy innym czworonożnym pupilem, albo czymś, co dana osoba lubi robić.

Tu słowo klucz – personalizacja i odpowiedzenie na zindywidualizowane potrzeby klientów.

Tym bardziej, że takiej potrzebie rynku nie są w stanie odpowiedzieć duzi producenci.

To jest właśnie to miejsce dla małych biznesów, oferujących spersonalizowane produkty, które docierają do swoich potencjalnych klientów przez media społecznościowy typu np. Tiktok.

Tytułem anegdotki, ponieważ znam Aleksandrę od kilku lat, poznałyśmy się, kiedy kilka lat wcześniej robiła ambitne studia studiowała w renomowanej szkole handlowej (pracując w weekendy, by opłacić spore czesne za naukę).

Następnie, po uzyskaniu dyplomu, dostała się do wymarzonej pracy w dużej korporacji jako konsultantka od nowych technologii.

No i właśnie w tej pozornie wymarzonej pracy, dla której zdobyła się na tak wiele wyrzeczeń (godzenie stuiowania z pracą), przeżyła wypalenie zawodowe, doszła do takiego etapu, kiedy stwierdziła, że nie widzi sensu swoich codziennych wysiłków.

No i w tym momencie, postawiła wszystko na jedną kartę, wykorzystując swoje umiejętności i doświadczenie jako konsultantka od nowych technologii, zaprzęgając nowe technologie do rozwijania swojej marki (do budowania widoczności swojej marki w sieci, do budowania kontaktów, do zdobywania kolejnych zamówień…)

Bo Aleksandra udziela się na TikToku. Ma tutaj ponad już 70 000 followersów, no i sporo odsłon dla swoich kolejnych filmików. Czyli można w ten sposób rozwijać swój mały rękodzielniczy biznes, niskobudżetowo docierać do potencjalnych klientów i zdobywać kolejne zamówienia.

 

3 POMYSŁY NA KREATYWNY BIZNES BEZ DUŻYCH INWESTYCJI, ROZWIJANY NA TIK TOKU. PROSTO Z FRANCJI

CIASTECZKA ZE SPERSONALIZOWANYMI NAPISAMI

MARKA ROZWIJANA NA INSTAGRAMIE

No i kolejny pomysł na biznes, wpisujący się w podobne zapotrzebowanie rynku związane z personalizacją produktów, czyli marka ciasteczek ze spersonalizowanymi napisami – Shanty biscuits (ciasteczka Shanty).

Tutaj podobna historia do poprzedniej.

Za historią tej marki stoi babeczka, która już kilka ładnych lat wstecz, trochę przypadkowo rozwinęła pomysł na własną markę cukierniczą.

Bowiem pewnego dnia otrzymała w prezencie zestaw pieczątek do wyciskania napisów na ciastkach (foremki z szablonami napisów do wypiekania ciastek).

Wśród nich znalazła się między innymi foremka z napisem: “Zatwierdzone przez szefa”.

Co podsunęło jej pomysł, żeby wykorzystać te foremki i piec ciasteczka (widocznie lubiła wyzwania kulinarne, a być może dopiero w ten sposób narodziła się jej pasja ciastkarska), a następnie proponować je / podarować innym osobom.

Tylko, że stwierdziła, że fajnie byłoby móc przygotować ciasteczka, ale z troszeczkę mniej oficjalnymi napisami (niż ten “Zatwierdzone przez szefa”). W ten sposób równolegle do pracy zawodowej, zaczęła rozwijać swój biznes na Instagramie. Jako że startowała ładnych kilka lat wstecz. Chociaż jest również obecna na Tiktoku.

Kolejne partie ciasteczek wypiekała w czasie wolnym, czy w weekendy. Następnie pakowała je i wysyłała do skladajacych kolejne zamówienia. W ten sposób produkowała w swojej kuchni spersonalizowane ciasteczka na śluby, przyjęcia urodzinowe i inne okazje. Można było zamówić u niej ciasteczka z sympatycznymi i jednocześnie spersonalizowanymi napisami.

Początkowo godziła pełnoetatową pracę zawodową z własnym biznesem, który powoli zaczynał coraz to bardziej rosnąć.

Ponieważ startowała jakies 10 lat temu, pierwsze kroki stawiała na instagramie, to tu zaczynała budowanie społeczności wokół swojej marki. W związku z tym, w tym medium ma największe grono obserwujących.

Równolegle, w miarę rozwoju swojej małej, jednoosobowej marki na Instagramie, powoli zaczęła ograniczać ilość czasu, którą poświęcała na swoją pełnoetatową pracę. Na pewnym etapie z pełnego etatu przeszła na pół etatu.

No a w momencie, kiedy jej marka ciastkarska dosłownie wystrzeliła, stwierdziła że zostawia swoją pracę zawodową po to, żeby pełnoetatowo zająć się rozwijaniem marki Shanty.

W ten Shanty Biscuits działa już dobre 10 lat. Dzięki czemu osiągnęło się spore rozmiary.

No ale znowu: pomysł, czy zalążek pomysłu wyszedł tutaj z potrzeby spersonalizowania produktów, które kupujemy. Czy po prostu z potrzeby, z chęci podarowania drugiej osobie spersonalizowanych, zindywidualizowanych ciasteczek z sympatycznym, ale odnoszacym się do danej osoby / danej sytuacji napisem (być może z imieniem danej osoby, czy z jej przezwiskiem, czy z jakimś nawiązaniem do konkretnej sytuacji.

Czyli podobnie jak biznes mojej koleżanki, która wykonuje spersonalizowane hafty.

 

3 POMYSŁY NA KREATYWNY BIZNES BEZ DUŻYCH INWESTYCJI, ROZWIJANY NA TIK TOKU. PROSTO Z FRANCJI

BIZNES HANDMADE Z TIKTOKA – OZDOBNE LUSTRA

No i jeszcze kolejny profil na Tiktoku, który mnie zainspirował.

Co prawda tutaj nie mamy biznesu nawiązującego do potrzeby personalizacji produktów. Natomiast podobnie kryje się za nim fajna historia osobista, babeczki, która jeszcze jakis czas temu pracowała w sektorze medycznym (jako personel medyczny w szpitalu).

W okresie epidemii słynnego wirusa – celebryty (przynajmniej we Francji dużo się o tym mówi), wiele osób, które pracowało w służbie zdrowia w zderzeniu z trudnymi realiami i wymagającą sytuacją przeżyło swoiste wypalenie. Wiele osób odeszło z zawodu medycznego, najprawdopodobniej wymarzonego, który przecież najczęściej wiąże się, czy wypływa z osobistego powołania. Trudno nie odczuwając powołania zdecydować się pójść w tę stronę.

Twórczyni tej marki pracowała w szpitalu w okresie kowidowego nasilenia. Co przypłaciła wypaleniem nerwowym i stwierdziła, że po prostu chce robić coś zupełnie innego.

Wpadła więc na pomysł tworzenia dekoracyjnych ram do luster w formie pióropusza. Czyli tym razem element dekoracji wnętrza.

Tutaj zaletą, którą widzę w porównaniu chociażby z łapaczami snów, które sama tworzę: takie pióropusze, czy ozdobne ramy do luster z piór tworzy się dużo szybciej.

Oczywiście wymaga to większej inwestycji w materiały, a więc generuje większe koszty na starcie.

Bo oczywiście trzeba kupić te lustra i te pióra, które do nich doklejamy, czy z których robimy obramowanie wokół lustra.

Ale z drugiej strony, takie pióropusze tworzy się dużo szybciej. W przeciwieństwie chociażby do szydełkowych łapaczy snów, na które potrzeba kilka, a nawet powiedziałabym kilkanastu godzin pracy, po to żeby mieć gotowy produkt.

A więc taki element dekoracyjny do mieszkania tworzy się dużo szybciej. A dodatkowo fajnie można pokazać go na Tiktoku (i narobić na niego ochoty potencjalnym klientom).

No i właśnie ta babeczka rozwija swój biznes na Tik Toku, docierając tutaj do potencjalnych klientów, pokazując kulisy swojej pracy, kulisy pracy nad kolejnymi projektami, jak i też docelowe projekty oraz jak te projekty docelowo prezentują się w jej mieszkaniu.

A więc znowu fajny pomysł na biznes, który można próbować rozkręcić dzięki mediom społecznościowym, czyli niezależnie, albo równolegle do pracy zawodowej, w czasie wolnym, albo właśnie jako antidotum dla może nużącej, czy nie dającej poczucia spełnienia pracy zawodowej.

Pozdrawiam serdecznie

Beata Redzimska

Zapisz się na newsletter i pobierz darmowy ebook: TWOJA MARKA NA INSTAGRAMIE

O AUTORZE

Jestem blogerką, emigrantką, poczwórną mamą. Kobietą, która nie jednego w życiu doświadczyła, z niejednego pieca jadła chleb.

Od prawie 20 lat mieszkam na emigracji we Francji, w Paryżu.

Uważam, że emigracja to dobra szkoła życia i wymagająca, choć bardzo skuteczna lekcja pokory. Ale też wewnętrznej siły i zdrowego dystansu do samego siebie i momentami wystawiającej nas na próby codzienności.

Jestem tu po to, by pomóc Ci lepiej pisać, skuteczniej docierać do czytelnika, wywołać większe zaangażowanie w social mediach. Czasami rozśmieszę lub zmotywuję.

Ale równolegle do Vademecum Blogera jestem autorem kilku niezależnych miejsc w sieci.

Ponieważ wiele osób pyta się mnie, jak mimo 4 ciąży i 40 - stki na karku udało mi się zachować linię nastolatki, uruchomiłam kanał na YouTube o zdrowym gotowaniu - bezglutenowo - bezmlecznie.

Znajdziesz mnie również na blogu BeataRed.com i powiązanym z nim Instagramie, gdzie piszę bardziej osobiście o Paryżu i mojej pasji, jaką jest nauka języka francuskiego.

A jeżeli interesują Cię praktyczne porady o tym, jak budować swoją obecność w sieci zapraszam na mój kanał na You Tube z blogowymi tutorialami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zapisz się na newsletter i zgarnij praktyczny ebook o Instagramie

X