BLOGOWANIE, PODCAST, VADEMECUM BLOGERA

Jak skutecznie promować bloga

jak skutecznie promować bloga

jak skutecznie promować bloga

W internecie znajdzienie rozliczne szkoły, rozliczne recepty na popularność, różne receptury skutecznej mikstury na blogowy sukces. Czy to 70 % wysiłku włożonego w tworzenie treści, a 30 % w promocję. A może na odwrót : 70 % promocji i 30 % pisania.

Jedno jest pewne bez skutecznej promocji nie da się wypłynąć. Najlepszy tekst rzucony do sieci (bez promocji) przepadnie z kretesem. Trzeba dać mu dyskretnego (acz skutecznego) kopa marketingowego, by popchnąć go do przodu.

W myśl zasady, którą lubię sobie sama powtarzać (bo mam z nią problem, po prosu za dużo piszę) :

Jeżeli piszesz tyle, że nie starcza Ci już czasu na promowanie tego, co piszesz to znaczy, że za dużo piszesz.

Proste i celne, aż do bólu.

Codziennie do sieci dodawnych jest 2-3 miliony nowych wpisów. Wiele z nich i tak zatonie w natłoku. Przebić się uda tylko nielicznym. Jak im pomóc, by nie zginęły?

Jak skutecznie promować bloga?

jak skutecznie promować bloga

1. Po pierwsze CONTENT, czyli dobre treści.

Evergreen content. Nieśmiertelny kontent. Bo kontent jest królem.

Content is king.

Kominek nazywa to koniecznością dawania smakowitego papu czytelnikowi. Ale ponieważ tworzenie nowych wpisów na bloga jest czasochłonne, lepiej pisać o rzeczach, które tak szybko się nie dezaktualizują. Czyli tworzyć tzw “evergreen content” (wiecznie zielony i pachnący świeżością). Wyposażyć w niego bloga (a dokładnie jego archiwa). Tylko od czasu do czasu przypominać te starsze (niestarzejące się wpisy) nowym czytelnikom. To gwarantuje regularne wejścia z wyszukiwarek. Może stanowić nawet sporą część ruchu na blogu.

2. Pisz o tym, co interesuje ludzi.

Wcale nie kwestionuję tu tego, że trzeba mieć swój pomysł na bloga i temat. W myśl zasady, że Twoja tematyka jest w Tobie. Bo trudno pisać zajmująco o czymś, co w ogóle nas nie interesuje.

Ale chodzi o to, by z tego co nas interesuje, wybrać tematy, które ludzie najchętniej wpisują do wyszukiwarki. Znajomość problemów, które nurtują innych i rozwiązywanie ich może być kluczem do stworzenia popularnego bloga.

Kiedyś fajną radę dał w tym zakresie Sławek Gdaq (nasz rodzimy specjalista od SEO):Wywiad ze Sławkiem znajdziecie tutaj

“Pisz o tym, czego ludzie szukają w Google”.

jak skutecznie promować bloga

Są do tego narzędzia typu Google Planner, w którym możemy sprawdzić ile razy dana fraza czy wyrażenie jest wpisywane do wyszukiwarki w przeciągu miesiąca. Zajrzyjcie do wpisu Marty o tym, jak sprawdzic zainteresowanie swoim biznesem.

Pomocny może być zwyczajny banalny « szczęśliwy traf », czyli zwroty, któe życzliwie podsuwa nam Google, kiedy zaczynamy wpisywać nasze zapytanie w okno wyszukiwarki. I to działa.

 

jak skutecznie promować bloga

jak skutecznie promować bloga
Wiecej podpowiedzi znajdziecie pod wynikami wyszukiwania

Fajnie napisała mi o tym Judyta z bloga Zudit, której blog zaledwie po kilku miesiącach istnienia wspiął się na wyżyny popularności (finał Onet Blog Roku, miejsce wśród nadziei blogosfery w rankingu Kominka). Tak na marginesie, przygotowuję dla Was wpis z poradami popularnych blogerów – już wkrótce.

“Zaledwie kilka miesięcy blogowania i finał Onet Blog Roku, Tytuł Nadziei Roku u Tomka Tomczyka, kilka innych wyróżnień, zaproszenie do telewizji. Stało się tak, ponieważ miałam spore doświadczenie w pracy w internecie – przed blogiem zawodowo pracowałam jako dziennikarz, krótko także jako rzecznik prasowy, prowadziłam dwa portale, wiedziałam, jakie tematy są klikalne, które teksty dobrze trafiają w emocje czytelników”.

3. Zoptymalizuj wpis pod kątem SEO.

To też działa. Ostatnio korzystam w tym zakresie z wtyczki na wordpressa SEO by YOAST. Pomaga mi znaleźć frazy, na które staram się wypozycjonować dany wpis. A następnie sprawdza wpis pod kątem danego wyrażenia i podpowiada co by tu jeszcze poprawić. Chociażby dodać opisy do zdjęć, inaczej Google ich nie widzi.

Dlatego staram się trzymać sprawdzonej zasady:

jeden post – jeden temat.

Nawet nie wiecie jak mi ciężko, bo zawsze gdzieś mnie ciągnie na pobocza, by zahaczyć o dodatkowe wątki.

Podobnie staram sobie założyć jedną frazę kluczową, na którą chcę wypozycjonować dany post. Często po prostu zaglądam do Google i sprawdzam, co podsunie mi szczęśliwy traf. Następnie dodaję tę frazę w opisach zdjęć. Ewentualnie staram się dorzucić ją gdzieś w pierwszym akapicie, albo przemycić w którymś podtytule. I to działa. A przynajmniej odkąd to robię moje statystyki w końcu (po wielu miesiącach przestoju) ruszyły z miejsca.

jak skutecznie promować bloga

Ale blog, strona czy jakakolwiek rzecz w sieci, to platforma. Jak to genialnie powiedział Michael Hyatt:

w dzisiejszych czasach platformy buduje się z ludzi, z kontaktów, z relacji.

Te są najważniejsze. Bo roboty nie zapisują się na newsletter, nie polecają naszych wpisów swoim znajomym, nie lajkują i nie kupują żadnych produktów. A kontakty z innymi ludźmi, choćby te wirtualne są bardzo ważne dla rozwoju bloga czy biznesu on-line.

4. Buduj kontakty w blogosferze. Komentuj na innych blogach.

Bloger bez kontaktów jest jak bez ręki. Przeżyjesz, ale mistrzem świata w klaskaniu nie zostaniesz. To Kominek.

Dlatego warto rozejrzeć się po blogosferze, poszukać osób, które blogują na pokrewne tematy, odezwać się do nich, zostawić komentarz (jeden, drugi, trzeci), postawić lajka, może zaprosić do jakiegoś wspólnego projektu. To właśnie w ten sposób zdobędziecie pierwsze komentarze czy lajki. Są one na pewno ważne z punktu widzenia potencjalnych reklamodawców (zainteresowanych współpracą). Np hash.fm bierze je pod uwagę w swoim algorytmie.

Ale patrzą na nie również Google, czy Facebook i wliczają je do swojego algorytmu. Im częściej dany wpis jest komentowany czy lajkowany, tym więcej łapie tu punktów i pewnie tym chętniej Google popchnie go do przodu. W końcu tego oczekują od niego internauci: podsuwać im dobry content (taki, na który ludzie reagują).

Tylko osoby o ustalonej pozycji w blogosferze mają w bród komentarzy pod każdym postem i wcale nie muszą się nikomu za nie rewanżować. Ale te osoby pracowały na to latami (i teraz w pewnym sensie odcinają kupony). Co więcej wielu świeższych blogerów śpieszy do nich po każdej publikacji kolejnego wpisu, by znaleźć się jak najwyżej na liście.

Jak nawiązywać kontakty w blogosferze?

Po pierwsze komentować, uczestniczyć w spotkaniach (nie ma jak relacja na żywo z drugim człowiekiem). Ale można również dołączyć do różnych grup blogerskich np na Facebooku.

Ja z całego serca zapraszam Was do utworzonej przeze mnie Grupy Wzajemnego Wsparcia i Wzajemnej Promocji dla blogerów.

Można uczestniczyć w różnych akcjach organizowanych na innych blogach i przy okazji odwiedzać innych uczestników: wyzwania, linkowania czy linkowe party itp.

jak skutecznie promować bloga

5. Budowanie relacji z czytelnikiem. Wyjście na przeciw czytelnikom.

Kiedy zaczynałam pisać bloga przeczytałam fajną radą, która i dzisiaj nic nie straciła na swojej aktualności.

Szukaj czytelników w miejscach, w których bywają osoby zainteresowane Twoją tematyką.

Tu znowu wracają pokrewne tematycznie blogi. Komentarz zostawiony pod postem na dany temat to kolejny drogowskaz zostawiony w sieci, który prowadzi na Twojego bloga. Bez tych drogowskazów jak to fajnie powiedział Michael Hyatt:

 « Postawienie strony to jak postawienie billboardu na pustyni 10 mil od najbliższej drogi ».

Bez prowadzących do niej drogowskazów?

Czy zauważyliście, że niektóre firmy sprytnie starają się podpiąć swój link w komentarzach pod wpisem, który dotyczy ich zakresu działania? Oczywiście te wysyłane przez roboty często są automatycznie odsiewane. Dlatego czasami takie komentarze ktoś skrobie ręcznie. Mam taki wpis o ekologicznym sprzątaniu , który wciąż « atakują » firmy produkujące środki czystości.

Że to niby: “Często stosuje naturalne środki tj ocet czy kwasek cytrynowy. Nie zawsze jednak to działa. Ostatnio znalazłam sklep internetowy z biologicznymi środkami czystości ….. Produkty te mają w swoim składzie np mikroorganizmy, które skutecznie rozkładają brud nie niszcząc środowiska. Wypróbowałam płyn do udrażniania rur (te kupione w zwykłych sklepach chemicznych bardzo niszczą kanalizację). Nazywa się ….. Polecam.”

Co to oznacza? Po prostu firma, która chce się wypozycjonować na daną frazę, przejrzała wszystko to, co wychodzi w tym temacie w wynikach wyszukiwania, a potem stara się tam wkręcić, zostawić tam mały drogowskaz do siebie z linkiem.

Fora tematyczne.

Dobrym miejscem do znalezienia osób zainteresowaną tematyką są fora tematyczne. Jest ich wiele i na każdy temat. Mają swoje regulaminy. Różnie funkcjonują różni moderatorzy. Jedni zezwalają na zostawianie linków, ale w zamian oczekują uczciwego głosu w dyskusji.

Udzielanie się na forach jest pracochłonne, ale przynosi wejścia na bloga.

Swego czasu udzielałam się na forum medycyny naturalnej (pisałam wtedy bloga o zdrowiu). Przeglądałam tematy, jakie są tam poruszane. Gdy któryś pasował do jakiegoś mojego wpisu, zabierałam głos w dyskusji, wrzucałam kilka zdań (często podebranych z mojego tekstu) i dodawałam link do swojego wpisu jako rozszerzenie tematu.

To dobra metoda dotarcia do osób, które poszukują informacji na dany temat i w tym celu przeglądają dany wątek na forum. Jedna wypowiedź na odpowiednim forum (z dodanym linkiem do konkretnego wpisu) może jeszcze przez długi czas po generować dodatkowe wjeścia na bloga. Dzięki udziałowi w dyskusji na forum zdobywamy dodatkowy link (często mocny – to zależy od poziomu danego forum, czyli od tego czy zezwala na nachalny spam).

Tu oczywiście specjaliści od SEO wyjaśnili by nam, że przy zdobywaniu linków ważne jest ich zróżnicowanie. Nie chodzi o to, by mieć same linki prowadzące na główny adres bloga (czyli np w moim przypadku www.vademecumblogera.pl , ale również linki do poszczególnych wpisów.

jak skutecznie promować bloga

6. Zaangażuj swoje plemię. Zwiększ zaangażowanie swoich followersów w social mediach.

Łatwiej powiedzić, niż zrobić.

Chyba wszyscy wklejamy wpisy do kolejnych wpisów na Facebooka, Twittera i inne. I dobrze. Co więcej, kiedy piszemy kolejne posty dobrze przygotować sobie notki, które będą towarzyszyć im w social mediach.

Ale tu niestety często rozbijamy się o tamtejsze algorytmy. Np Google bierze pod uwagę autorytet danej osoby w danym medium (jego followersi i ich zaangażowanie). W zależności od niego przywiązuje mniejszą lub większą wagę do publikowanych przez nie linków. Podobnie działa algorytm Facebooka.

Dlatego nie chodzi o to, by wrzucić tu link i uciec. Warto dodać jakiś opis, krótką notkę wprowadzającą w temat, hashtagi. No i działać tu, budować kontakty, budować tu swój autorytet, lajkować i komentować u innych. Np na Facebooku możemy robić to niekoniecznie korzystając z naszego osobistego profilu, ale działać jako strona. Fajne porady na temat znajdziecie u Iwony, czyli 30 sposobow na lajki na Facebooku.

Grupy na Facebooku.

Jakiś czas temu stworzyłam Grupę Wzajemnej Promocji. O co tu chodzi? Każdego dnia uczestnicy grupy wrzucają link do wybranego wpisu z bloga czy np z Facebooka. Potem komentują i lajkują wpisy osób, które wpisały się na listę przed nimi. Oni sami z kolei otrzymają lajki i komentarze od tych, którzy przyjdą po nich. Osoby z początku listy po zakończeniu danej zabawy komentują u tych z samego końca. W ten sposób każdy uczestnik ma zagwarantowane 5 komentarzy pod danym wpisem. Dany wpis można podsunąć w grupie kilkakrotnie. Za każdym razem uczestnicy trafiają na nowe osoby i budują nowe relacje.

Jeżeli udział w czymś takim (w Grupy Wzajemnej Promocji) Was interesuje, to serdecznie zapraszam. Bo w grupie siła. Popychajmy wzajemnie swoje wpisy.

A dodatkowo post z lajkami czy z komentarzami ma większe szanse na przebicie się w wynikach wyszukiwania. Nowy komentarz to jednak zawsze jakaś dodatkowa (nowo dodana) treść. Wyszukiwarki widzą, że coś się na danej stronie dzieje: ktoś komentuje, lajkuje, reaguje. A przy okazji treść się aktualizuje.

7. Pisz regularnie.

Jeżeli na blogu nic się nie dzieje – czytelnicy odchodzą. Dodatkowo każdy nowo opublikowany tekst to zaproszenie dla wyszukiwarek do odwiedzenia bloga. Ale też im więcej piszemy, tym łatwiej nam to przychodzi. Zdobywamy doświadczenie. Wiemy jakie tematy czy jakie posty wywołują największe zainteresowanie, najgorętszy odzew u czytelników.

Oczywiście w tym celu warto analizować statystyki. Na chwilę oderwać się od procesu twórczego i poświęcić trochę czasu na coś bardzo prozaicznego. Ale jechanie dalej bez jakiegokolwiek wglądu w statystyki, jest jak prowadzenie nocą samochodu bez włączonych świateł. Szybko « wyhamujemy » na jakimś drzewie i już nie pojedziemy dalej.

8. Siedzisz na pokładach złota, a o tym nie wiesz. Przypomnij starsze wpisy.

Spędzamy tyle czasu tworząc nowe treści, po to tylko by zaistniały na blogu jeden jedyny raz, przez kilka dni do opublikowania kolejnego wpisu.

Ale jest na to jeszcze jedna metoda. Po prostu tworzyć tzw evergreen content, czyli wpisy, które nigdy się nie zdezaktualizują i cały czas będą gwarantować wejścia z wyszukiwarek.

A to oznacza powrót do punktu wyjścia, czyli

CONTENT IS KING.

Czyli jednak to, o czym piszemy jest bardzo ważną rzeczą. Twórzmy dobre treści, ale nie zapominajmy o ich promocji.

Pozdrawiam serdecznie

Beata

Podobne wpisy:

Jak pozycjonowac bloga, czyli moje plany na wiosenne porzadki.

Jak zostac znanym blogerem.

Google Planner Jak to działa?

jak skutecznie promować bloga

jak skutecznie promować bloga

jak skutecznie promować bloga
Wpisałam fraze pisanie bloga. Zauważcie, że cieszy sie najwiekszym zainteresowaniem w styczniu. Czyżby pod wpływem noworocznych postanowien?

 

Zapisz się na newsletter i pobierz darmowy ebook: TWOJA MARKA NA INSTAGRAMIE

O AUTORZE

Jestem blogerką, emigrantką, poczwórną mamą. Kobietą, która nie jednego w życiu doświadczyła, z niejednego pieca jadła chleb.

Od prawie 20 lat mieszkam na emigracji we Francji, w Paryżu.

Uważam, że emigracja to dobra szkoła życia i wymagająca, choć bardzo skuteczna lekcja pokory. Ale też wewnętrznej siły i zdrowego dystansu do samego siebie i momentami wystawiającej nas na próby codzienności.

Jestem tu po to, by pomóc Ci lepiej pisać, skuteczniej docierać do czytelnika, wywołać większe zaangażowanie w social mediach. Czasami rozśmieszę lub zmotywuję.

Ale równolegle do Vademecum Blogera jestem autorem kilku niezależnych miejsc w sieci.

Ponieważ wiele osób pyta się mnie, jak mimo 4 ciąży i 40 - stki na karku udało mi się zachować linię nastolatki, uruchomiłam kanał na YouTube o zdrowym gotowaniu - bezglutenowo - bezmlecznie.

Znajdziesz mnie również na blogu BeataRed.com i powiązanym z nim Instagramie, gdzie piszę bardziej osobiście o Paryżu i mojej pasji, jaką jest nauka języka francuskiego.

A jeżeli interesują Cię praktyczne porady o tym, jak budować swoją obecność w sieci zapraszam na mój kanał na You Tube z blogowymi tutorialami.

(84) Komentarze

  1. Agnieszka Głaz-Fedak says:

    Bardzo przydatne informacje, pozdrawiam Aga

  2. Dziękuję za ten wpis :). Zawsze znajduję u Ciebie coś ciekawego:). Do grupy też się zapisałam 🙂

  3. Beatko idealnie wpisałaś
    się dzisiejszym postem w moje blogowe przemyślenia 🙂 Dziękuję Ci serdecznie za
    przypomnienie tych wszystkich mądrych podpunktów.

    Dzięki takim ludziom jak Ty zmobilizowałam się do powrotu do pisania. Nabrałam
    odwagi, że mogę dzielić się moimi treściami bez zawstydzenia. Najpierw za
    sprawą bloga tematycznego o hafcie frywolitkowym, który umożliwił mi pokazanie
    szerszemu gronu co tworzę i co sprawia mi radość, zaś później obudził we mnie
    dawno zapomniane pragnienie pisania.

    Zapragnęłam pisać nietylko o moim potworzeniu, które dopiero rozwija się i pomału daje poznać się w tematycznej blogosferze ale z racji potrzebnego czasu na stworzenie nowych
    cudeniek generuje mniejszą ilość postów niż moja potrzeba pisania jak i
    odbiorcy muszą być konkretnie zainteresowani daną tematyką. To wszystko, niczym
    łańcuszek domina przełożyło się na motywację
    i pragnienie zregenerowania mojego małego skarbczyka blogowego uciułanego przed
    laty, który spał smacznie niczym blogosferowy niedźwiadek.

    Miłego dnia. Pozdrawiamprzeciepło Juju.

  4. Ach, tak, wszystko racja, ale…..no wlasnie to male ale 🙂 juz wszystkiego probowalam, SEO, itp, ale doszlam do wniosku, ze pisanie pod SEO i wyszukiwarki nie sa dla mnie. jesli mialabym pisac pod dyktando tego, co “moiw” mi wujek google, nie pisalabym tego, o czym pisac chce, czyli kolo dla mnie w tym momencie sie zamyka. pewnie, ze chcialabym, aby moj blog byl popularny, w koncu wkladam duzo pracy chociazby w foto, ale jego promocja nie zajmuje sie wogole. To tak troche jak z tym powiedzonkiem: zjesc ciasteczko, czy miec ciateczko 🙂 czy jest jakas opcja, zeby i zjesc i ciagle je miec?? bo ja jej chyba jeszcze nie odkrylam 😉 pozdrawiam serdecznie!!!

  5. Zgadzam się, Seo by Yoast, to bardzo dobra wtyczka, która pomaga ubrać wpis w atrakcyjne “szatki” dla wyszukiwarek. Ja robię właśnie w ten sposób, najpierw piszę w ogóle nie myśląc o SEO, a potem optymalizuję zgodnie ze wskazówkami tej wtyczki.

    PS Beatko, jakiej wtyczki używasz do ikonek mediów społecznościowych pod postami? Ciągle szukam idealnej i nic do końca mi się nie podoba 🙂

    1. Gosiu to chyba jest https://wordpress.org/plugins/facebook-button-plugin/ Pozdrawiam serdecznie Beata

      1. a jak to robisz, że z boku wyskakuje propozycja innego posta z podobnej tematyki?:)

        1. Marta, tak ma moj szablon. Po prostu. Pozdrawiam serdecznie Beata

  6. Świetny poradnik, dziękuję za polecenie mojej strony.

  7. A myślałem, że nie można pisać zbyt wiele 😉 Jednak racja, oprócz samego pisania ważne jest również promocja wpisów, piszemy wszak nie dla siebie, a dla osób, które chciałyby sobie poczytać coś ciekawego.

  8. Od jakiegoś czasu stosuje się do wszystkiego, nawet postanowiłam stare posty przerobić tak, żeby wtyczka SEO była zadowolona. 🙂 Ale trzeba przyznać, że to syzyfowa praca, jeśli wcześniej nie dbało się o SEO i promocję. Najlepiej dbać o to od samego początku, tylko na początku miałam zerową wiedzę na temat promocji…

  9. Bardzo fajnie i wyczerpująco. Miałam wtyczkę Seo, ale teraz widzę, że w pełni jej nie wykorzystywałam. Dziękuję za ściągę i kilka przydatnych linków.

  10. Właśnie widzę, że chyba popełniam kilka błędów pod kątem SEO. Musze bardziej nad słowami kluczowymi popracować, nadal sprawiają mi trudności. Czas też wrócić do starszych wpisów i je zacząć poprawiać. Przydatny post.

  11. Kompletnie się na tych technicznych sprawach nie znam.
    Kompletnie, żadne wtyczki, optymalizacje, żadne SEO, czarna magia.

    Dobrze, że są blogerki takie jak Ty, które zamieszczają tyle przydatnych tekstów, w zakresie blogowania. rewelacja.

    Ja idę zupełnie inną drogą i w inną stronę, tym bardziej to wszystko jest dla mnie takie ciekawe 😉

    Pozdrawiam Beatko!

    Magda.

  12. Świetnie opracowałaś ten temat, jest mega pomocny dla takich pełzających dopiero w blogosferze żuczków. Dużo pracy przede mną, oj dużo 🙂

  13. Kolejny ciekawy wpis. Dzięki Beato za te wszystkie pomocne informacje – muszę zacząć wcielać je w życie:)

  14. Wszystko ładnie i pięknie napisane, tylko kiedy znaleźć czas na to wszystko? 😉

  15. napiecyku says:

    Ja średnio ogarniam sprawy techniczne, ale sprawdzam poziomowanie wpisów i wydaje mi się, że jest nie źle. Niedawno informatycy z SEO poprawili błędy na blogu i śpię nieco spokojnie. Nie wiedziałam o wtyczce SEO, dziękuję Beatka za przydatną informację. Sama staram pisać się to co mi w duszy gra, myślę, że ciekawie podany wpis zainteresuje czytelnika, który już jest na blogu, a pisanie tylko pod wyszukiwarki zniechęca stałych czytelników. Pozdrawiam Beatka 🙂

  16. wyszydelkowana.blogspot.com says:

    Bardzo przydatny wpis, dziękuję i pozdrawiam – początkująca blogerka szydełkowa 🙂

  17. Na razie piszę z perspektywy osoby zaczynającej przygodę z blogiem, ale chyba jeszcze warto dodać do listy testowanie różnych rozwiązań, sprawdzanie wyników i na podstawie wniosków, modyfikowanie strategii promocji.

  18. Bardzo dobry wpis! Na pewno pomoże wielu osobom. Sama bardzo popieram Grupę Wzajemnego wsparcia dla blogerów. To świetny pomysł! Dziękuję także za wzmiankę o moich 30 sposobach 🙂 Tak naprawdę to jest ich dużo więcej, ale tutaj zawarłam te najprostsze 🙂
    Pozdrawiam!

  19. Kolejny bardzo przydatny wpis-Beata jestes skarbnica wiedzy 🙂

  20. U mnie to wcale nie jest kwestią czasu, ja zwyczajnie nie mam do tego serca. 🙁 Czytam, czytam. Wiem, że to potrzebne działania, a jakoś nie mogę się przemóc. 🙁 Nie mam pojęcia skąd ten opór i najgorsze – jak go przełamać? Może ja nie mam serca do blogowania jako takiego…

  21. Joanna says:

    Beata chętnie dołączę do Grupy Wzajemnego Wsparcia 🙂 Jako redaktor na blogu FreshMaila też staram się, aby moje wpisy zdobyły jak największy rozgłos. Ostatnio pisałam o wykorzystaniu newslettera na blogu, może Cię zainteresuje? http://freshmail.pl/blog/newsletter-na-blogu-5-dowodow-na-to-ze-dziala/

  22. O! I to jest wpis jakiego szukałam! Dziękuję za bardzo przydatne wskazówki. Biorę się do roboty i zaczynam wcielać w życie. Zaczęłam od dołączenia do Twojej grupy 🙂

  23. Muszę się wgryźć wreszcie w to SEO. Dzięki za artykuł, jak zawsze przydatny wielce 🙂

  24. Angażowanie społeczności wychodzi mi najgorzej, bo po prostu tego nie lubię. Ale trzeba się przemóc ;]

  25. Ja walczę ostatnio mocno z SEO 😉 A tu jeszcze kilka wskazówek znalazłam. Super!

  26. Jak miałam bloga na blog.pl to w ogóle nie dbałam o SEO, teraz mając stronę na własnej domenie zdecydowanie się to zmieniło. Zwykle piszę artykuły w Wordzie i potem wklejam do edytora na blogu, więc bardzo często się okazuje, że zapomniałam o SEO dziubiąc sobie w pliku 😉 A ostatnio coraz częściej właśnie myślę, by przypominać stare artykuły, także utwierdziłaś mnie w przekonaniu, że warto 🙂

  27. Przydane informacje, bo ja o SEO mało co wiem jeszcze 🙂

  28. Mam już bloga prawie 1,5 roku, ale nadal dużo się uczę i chłonę takie artykuły. Dziękuję

  29. Ze wszystkich rzeczy, o jakich piszesz, nie udzielam się jeszcze na żadnym forum. Obawiam się, że zajmie mi to za dużo czasu… Może się mylę?

  30. Justartyna says:

    Bardzo przydatny post! 🙂

  31. Dzięki za ten wpis! Właśnie zainstalowałam wtyczkę 🙂

  32. pieczesie says:

    Pomocny wpis, już kolejny, jednak miliard pytań w dalszym ciągu mam ;(.Czy ktoś z Was, może mógłby wskazać jakiś “poradnik dla opornych” w zakresie SEO? Opadają mi ręce, gdyż widzę, że nie ucieknę przed tym, a brzmi jak czarna magia.

    1. Pewnie nie jest Ci to już potrzebne, ale przed sekundą widziałam taki poradnik na Kameralnej (www.kameralna.com.pl). Może nadal się przyda 😉

    2. Znam bardzo dobry kurs, napisz do mnie 🙂 jednak przygotuj się na to że praca z SEO to ciężka harówa

  33. Aleksandra Janda says:

    Świetny wpis! Bloguję od ponad roku, ale dopiero teraz zaistniała we mnie potrzeba poszerzenia swojej działalności. Dziękuję serdecznie za wsparcie i wskazówki w blogowej materii! Pozdrawiam, Ola.

  34. Z radami dotyczącymi promowania i pozycjonowania jest pewien problem. Jeżeli korzystamy z tych powszechnie dostępnych (sam udzielam wielu na moim forum), to oczywiście część z nich może nam pomóc (szczególnie jak wcześniej się nie robiło nic w kierunku optymalizowania strony), ale na dłuższą metę stają się coraz mniej skuteczne, bo przecież konkurencja nie śpi (dociera do tych porad lub ma pieniądze na to by ktoś inny się tym zajął). Z roku na rok trzeba bezie kombinować coraz bardziej, bo treści przybywa a doba się nie wydłuża, więc pojawią się kolejne sposoby na zwrócenie uwagi w naszą stronę – i tak w kółko 😉 Najlepiej mają ci, którzy tych porad udzielają 😛

    //
    Spotkałem się też z sytuacją, gdy ktoś dowiedział się o wtyczkach seo i sądził, iż samo zainstalowanie na stronie załatwi kwestie pozycjonowania za niego (a jedyną treścią na stronie były zdjęcia).

    1. Arkadiusz, bardzo dobrze znam i podziwiam forum; ktore stworzyles. A moze chcialbys opowiedziec cos o nim i o swoich metodach na promocje bloga w postaci osobnego wpisu czy wywiadu na tym blogu tj Vademecum Blogera? Pozdrawiam serdecznie Beata

      1. Rady dotyczące promowania blogów powinni dawać raczej blogerzy, którzy mają się czym pochwalić a ja od dłuższego czasu nawet bloga nie prowadzę 😉
        Bardzo chętnie pogadam o blogach, bloggerze, szablonach, blogowaniu, złych praktykach – w formie pisemnej lub wideo (nawet jakaś rozmowa z Tobą i czytelnikami w formie q&a na hangouts). Musielibyśmy to jednak przełożyć na listopad lub grudzień z uwagi na to, że obecnie ciągną się za mnę pewne zobowiązania a za dwa tygodnie lecę do wujka google posłuchać co ma ciekawego do zaprezentowania swoim najlepszym współtwórcom 😉

        1. Arkadiusz, bardzo chetnie, nie wiem czemu, Disqus dopiero dzisiaj wyslal mi Twoj komentarz na maila i dopiero dzisiaj go przeczytalam. Bardzo chetnie, pogadajmy o szablonach. Moze skontaktujemy sie na maila. Moj mail to beataredz@gmail.com bo przez Disqusa trudno pogadac. Pozdrawiam serdecznie Beata

    2. Jeśli chodzi o sprawdzanie jak często dana fraza jest wyszukiwana polecam to narzędzie:http://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal

  35. CallmeMom says:

    Witam!
    Chciałabym zaprosić wszystkich na swojego bloga. Opisuje w nim historie nastoletniej mamy, pokazuje z jakimi problemami musi się zmierzyć i jak wygląda świat z jej perspektywy. Chcę by inne młode osoby mogły czerpać inspiracje i sięgać po porady 🙂 Zapraszam jeszcze raz 🙂
    socallmemombaby.blogspot.com 🙂

  36. Wyczerpująco i ciekawie! Dziękuję

  37. Zdrowie i Uroda says:

    Świetny wpis, dziękuję za taką dawkę informacji 🙂

  38. Tak wyczerpująca wypowiedź, że aż nie wiem od czego zacząć 😀 Dziękuję za świetne porady i pozdrawiam.

    1. No właśnie to jest ten problem: od czego zacząć żeby zmieścić to w 24-godzinnej dobie i pogodzić z pozostałymi obowiązkami 😀 też się z tym borykam. Ale wchodzę w to na 100%

  39. Beata, dziękuję za taki wyczerpujący wpis. Moim zdaniem w blogowaniu najtrudniejsza jest promocja bloga. Pozdrawiam!

  40. Takiego wpisu mi trzeba było, dzięki 😉 dla mnie jako początkującego blogera liczy się prosty przekaz – i to tutaj znalazłam 😉

  41. iwi 2002 says:

    Prawda jest taka, że najlepiej swój blog dodać tutaj http://blogbooster.pl . Dzięki takiemu rozwiązaniu można znacznie zwiększyć liczbę czytelników. Poza tym można otrzymać propozycję udziału w płatnych kampaniach marek.

    1. ZAJEBIIIISTE NARZĘDZIE, znasz może więcej takich rzeczy?? Na pewno wypróbuję 🙂
      Quinn

  42. Przeczytałem, wypróbowałem similarweb.com i pokazuje mi not enough data :c szkoda, bo to wydaje się być bardzo interesującym narzędziem. Poza tym dużo bardzo konkretnych porad, aż zrobiłem sobie listę i rzeczywiście, powinniśmy równomiernie rozkładac pisanie i promocje. Bardzo pomogłaś, więc bardzo dziękuję 🙂
    Quinn

    1. Similarweb nie “czyta” wszystkich domen i stron po prostu. Też mam ten problem, a używam go w pracy. Często też nie pokazuje danych, gdy blog ma znikomą ilość odwiedzin. Np. na tę chwilę pokazuje mi 56,4K na tej stronie, a u Ciebie 34,6M.
      Pozdrawiam.

  43. Agnieszka Mycaffetime says:

    Dzięki za rzeczową informację – promocja bloga to nie jest moja mocna strona:)

  44. Dziękuję, bardzo pomocne.

  45. Bardzo fajny post. A co sądzisz o sponsorowaniu swojej strony na facebooku? Jest w tym jakiś sens ?

  46. Madzia says:

    Dzięki za porady 🙂

  47. Petrykivka says:

    Dobry wpis! 🙂

  48. dajeszrade says:

    Świetne, dobre i konkretne rady!! 🙂
    https://dajeszrade.wordpress.com

  49. Kolejny wpis, który jest dla mnie skarbnicą wiedzy:) Co nie wejdę, to trafiam na trzy kolejne wpisy, które od razu muszę przeczytać:)

  50. Roman Sidło says:

    Przeczytałem i jestem pozytywnie zaskoczony, bo wpis jest innowacyjny i na swój sposób unikalny na tle innych podejmujących tę samą tematykę. Pozdrawiam i proszę o przyjęcie do grupy na Facebooku 😉

    1. Roman Sidło says:

      Dziękuję! 🙂

  51. truskawkowy shake says:

    A ja mam jedno pytanko do Ciebie, czy za rejestrację w BlogBooster trzeba ponosić jakieś koszty? Czytalam, że wiele osób jest z niego zadowolonych i że są opcje płatne i opcje darmowe?

  52. Wojciech Charchut says:

    Świetny artykuł, serdecznie polecam 🙂 I zapraszam na mojego bloga gdzie właśnie rozpoczął się Nowy projekt!!! http://syriuszsekretanny.blogspot.com/

  53. Katarzyna Żuk says:

    Gratulacje za wpis, temat wciąż aktualny i potrzebny 🙂 Ja od niedawna piszę bloga związanego ze zdrowiem i mam świadomość, że przede mną jeszcze wiele wyzwań i nauki jeśli chodzi o narzędzia promocji. Dziękuję za świetny i praktyczny artykuł!

  54. Bardzo fajny i trafny artykuł
    Wciąż szukam sposobu promowania swojego bloga tylko jakoś mi to ciężko idzie… może znajdzie się tu ktoś kto coś podpowie ? http://www.poszukujacraju.pl

  55. Polando Emigrante says:

    Nie znalazłem nic co byłoby wstanie mi pomóc.

    1. Mariusz Oziębłowski says:

      Może jednak słownik jest W STANIE pomóc.

  56. wiele z porad już wdrożyłem, wysłałem zapytanie do grupy, świetne pomysły

  57. Super pomocny wpis. Wysłałam prośbę o dołączenie do grupy 😉
    Pozdrawiam
    https://macademian-ptys.blogspot.com/

  58. Klaudia Sowa says:

    Dobry i motywujący wpis, wszystko dokładnie i łatwo opisane. Pozdrawiam autorkę postu. Zapraszam wszystkich, którzy lubią książki na mojego bloga https://zpolkiklaudusi.blogspot.com/.

    1. Cześć. Bardzo fajny blog. Widzę, że lubisz czytać książki więc jeśli mogę ci zasugerować mojego skromnego bloga, byłbym wdzięczny za odwiedziny. Przede wszystkim polecam ci powieść, którą aktualnie piszę, a jest ona udostępniana we fragmentach na blogu. http://poczytaj.com.pl

  59. Bardzo przydatny wpis. Zwłaszcza planer słów kluczowych mnie zaciekawił. Pozdrawiam i zapraszam w wolnej chwili na mój Fan Page https://www.facebook.com/groups/172432386848315/

  60. Jestem w Twojej Facebookowej grupie wsparcia i jest ona PRZEŚWIETNA. Najlepsze miejsce promocji w jakim się udzielałam, nie tylko ze względu na możliwość promocji, ale ze względu na panujący tam porządek 😀

  61. Dosłownie – nic się nie zmieniło, wszystko nadal świeże i zielone. Dzięki za te porady!

  62. Cenne wskazówki, postaram się zastosować. 🙂

  63. Właśnie rozpoczynam przygodę ze swoim blogiem… Bardzo długo się do tego przymierzałam i kompletnie nie wierzyłam w siebie. Po kilku latach w końcu powiedziałam sobie: “Jak nie teraz to kiedy?”. I założyłam go 🙂 Póki co nie ma szału ze wpisami, cały czas uczę się bo to wcale nie jest takie proste 😛 Ale działam i chyba to jest najważniejsze 🙂

  64. Paweł Stańczyk says:

    Wielkie dzięki za wpis 🙂 Informacje na pewno mi się przydadzą w przyszłości. Do grupy też się zgłosiłem, czekam obecnie na akceptację 🙂

  65. Siemaneczko,
    mam problem z grupami na Facebooku. Tzn po zalinkowaniu na kilku grupach Facebook zablokował mi dostęp do wszelkiego rodzaju grup na tydzień. Wiesz może coś więcej w tym temacie? Są jakieś limity, albo rzeczy na które szczególnie trzeba zwrócić uwagę?

  66. Dziękuję za porady 🙂

  67. Bardzo ciekawy i pomocny wpis! Sama prowadzę blog o dość niszowej tematyce – publikuję wiersze. Promocja na Twitterze przynosi efekty, ale z pewnością zadanie mam utrudnione (mało kto współcześnie interesuje się poezją). Na szczęście tworzę go przede wszystkim z miłości do sztuki i ze szczerej chęci malowania świata własnymi barwami.
    Pozdrawiam i zapraszam do odwiedzenia mojej strony 🙂

    https://jasmininyourheart.blogspot.com/

  68. Zawsze chętnie powracam na tego bloga

  69. Bardzo przydatny wpis 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to verify temporary file contents for atomic writing. in /home/beatared/public_html/vademecumblogera.pl/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:51 Stack trace: #0 /home/beatared/public_html/vademecumblogera.pl/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(658): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/beatared/...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/beatared/public_html/vademecumblogera.pl/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 51