Jak stworzyć poczytnego bloga?

jak mieć popularnego bloga
jak mieć popularnego bloga
Marzysz, by wspiąć się na sam szczyt. Odwagi!
20 porad, które pomogą Ci stworzyć poczytnego i popularnego bloga, jeżeli tylko wystarczy Ci samozaparcia, uporu i wytrwałości:
 
1. Dobrze zdefiniuj swoją niszę.
Nie za szeroka, nie za wąska. Taka, na którą jest zapotrzebowanie.
 
2. Pisz o tym, co kochasz. O tym, co jest Twoją pasją.
 
3. Wkładaj serce w to, co piszesz.
Bądź sobą. Inaczej nie da się stworzyć czegoś niepowtarzalnego. A przecież każdy z nas jest inny. To dobry punkt wyjścia. To można przekłuć w największy atut każdego bloga.
 
4. Pielęgnuj w sobie kreatywność.
 
Wyrónij się, albo zgiń. Inaczej przepadniesz w masie. Pomysłowość, kreatywność popłaca w każdym show biznesie. A blogowanie coraz bardziej jest jednym z nich.
 
5. Cierpliwości i wytrwałości. Bądź wytrwały.
 
W bloga będziesz musiał włożyć nie tylko sporo serca, ale i ogrom wysiłku. Cierpliwość i upór (niekoniecznie ośli, wbrew stojących statystyk) jest cnotą blogera.

6. Pisz o tym, czego szukają ludzie.

O wartości Twoich wpisów decyduje to, czy są przydatne dla innych.

7. Pisz tak, by dobrze się czytało.

Przed opublikowaniem przeczytaj jeszcze raz. Zobacz, czy nie zakradły się kompromitujące byki, czy lapsusy. Upewnij się, co do pisowni trudnych słów. W miarę możliwości upraszczaj i skracaj. Podziej tekst na przejrzyste akapity.

 
8. Wymyśl chwytliwy, działający na wyobraźnię tytuł.
 
Taki, który celnie odda zawartość wpisu. Dobrą metodą jest zastosowanie cyfr w tytule np 5 prostych sposobów na zwiększenie ruchu na stronie.
To daje wrażenie, że udało się skondensować, w prosty, przejrzysty sposób przedstawić (do tego w zalewie kilku punktach) najważniejsze aspekty danego zagadnienia. Jaka oszczędność czasu dla internauty! A przeciez właśnie tego poszukają ludzie.
 
9. Pisz regularnie.
Google to kocha. Blogi aktualizowane coraz to rzadziej naturalnie obumierają.
 
10. Zadbaj o wygląd bloga.
Tylko przy okazji niepotrzebnie nie przeciążaj Twojej witryny. Zniechęcisz czytelnika. Usuń zbędne banery i gadżety. Podziej tekst na przejrzyste akapity. Dodaj zdjęcia: te wzmacniają wymowę tekstu, przyciągają uwagę czytelnika, są dodatkową rozrywką (a czasem i wytchnieniem) dla oka.
 
11. Nie zapominaj o promocji tego, co piszesz.
Samo pisanie, nawet regularne, jak najbardziej wartościowych treści już nie wystarczy. Jeżeli nie dasz się szerzej poznać. Zadbaj o komunikację wokół bloga. Udzielaj się na forach tematycznych z Twojej niszy. Nawiązuj kontakty (a nawet współprace) z innymi blogerami. Zostawiaj komentarze na innych blogach (sensowne i wartościowe). Niech stanie się to dla Ciebie przyjemnością (a nie nieuniknioną katorgą). Możesz zaproponować “swoim kolegom po blogowym fachu”, że napiszesz dla nich gościnne wpisy. Cść na pewno zgodzi się.
 
12. Udzielaj się w mediach społecznościowych.
Bądź otwarty na innych i na wymianę. Załóż konto na Twitterze, Facebooku, Pintereście (Pinterest jest świetnym miejscem do promocji blogów kreatywnych i zdrowo żywieniowych). Regularnie twittuj, pinuj, pisz na Facebooku. Potraktuj to jako nieodłączny element strategii budowania Twojego autorytetu w internecie.
 
13. Buduj społeczność wokół bloga
Dbaj o stałych czytelników. Pisz tak, aby zachęcić czytelników do wymiany: zdań, opini, poglądów. Załóż fanpage na Facebooku. Tylko nie licz na to, że w ciągu doby dorobisz się tysięcy fanów.
 
14. Zachęcaj czytelników do interakcji.
Możesz zaprosić ich do dyskusji, poprosić o opinię, pisać posty w formie pytania czy zaproszenia do dyskusji, zaproponować jakieś wyzwanie. Ułatw zostawianie komentarzy na Twoim blogu (bez zbędnych formalności). Koniecznie dodaj przyciski mediów społecznościowych. Możesz poprosić czytelników o dalsze podzielenie się Twoim artykułem.
 
15. Daj czytelnikom możliwość otrzymywania informacji o nowych wpisach, które pojawiają się na Twoim blogu przez maila.
Jeżeli masz bloga na Bloggerze zainstaluj gadget: Obserwuj bloga przez e-maila.
 
16. Analizuj statystyki.
Zorientujesz się skąd (z jakich stron, social mediów, forów) masz najwięcej wejść. Wtedy pewnie warto jeszcze aktywniej udzielać się w tych miejscach. Skuteczną metodą promocji bloga (zwłaszcza, jeżeli dysponujesz ograniczoną ilością czasu) jest skoncentrowanie się właśnie tylko na miejscach, w których bywają osoby zainteresowane Twoją niszą.
 
17. Promuj innych. Nie bądź zapatrzonym tylko w siebie egoistą.
W blogosferze ważna jest interakcja. Promuj nie tylko swoją twórczość, ale także twórczość innych. Ktoś na pewno kiedyś zrewanżuje Ci się tym samym. Retwittuj (Twitter), repinuj (Pinterest), lajkuj (niezbyt to po polsku) linki, myśli, pomysły, wpisy innych.
 
18. Nie bój się krytyki. 
Nie daj się zniechęcić negatywnym komentarzom. Nie powinno ich być zbyt wiele. Choć potrafią zaboleć. Nigdy wszystkim nie dogodzisz. Odrobina przebojowości, humoru i uporu będą Twoim najlepszym orężem.
 
19. Otwórz się na inspirację z zewnątrz.
Sluchaj tego, co mają do powiedzenia inni (np Twoi czytelnicy). Obserwuj rodzące się trendy i tendencje. Inspiruj się tym, co robią lub piszą inni. To żaden plagiat. Nikt nie ma monopolu na dobre pomysły. A może dany pomysł uda Ci się wykorzystać czy wcielić w życie lepiej od innych.
 
20. Uwierz w swoją szczęśliwą gwiazdę i w swoje możliwości (nieograniczone).
Zaufaj własnemu instynktowi i zdrowemu rozsądkowi. Kieruj się nimi.
 
Pozdrawiam serdecznie
Beata

 

Beata Redzimska Vademecum Blogera
Beata Redzimska

Zapisz się na Newsletter

Tags from the story
More from BEATA REDZIMSKA

Gdzie założyć bloga za darmo. Wady i zalety darmowych platform.c bloga na darmowej platformie typu blogger.com lub wordpress.com?

   Jeżeli marzy Ci się : stworzenie własnej wizytówki w internecie, zbudowanie własnego...
Read More

2 komentarze

  • Super porady. Ja dopiero od miesiąca prowadzę blog, ale pomału zaczynam odnosić sukcesy dzięki fanpage’owi na Fb i komentowaniu, a także inspirowaniu się postami innych blogerów. Z tym, że staram się inspirować tylko tematem, mój artykuł jest jakby odpowiedzią, kontynuacją rozmowy na dany temat, a kiedy już go opublikuję, wysyłam informację do danego blogera, który mnie zainspirował. Mam nadzieję, że wytrwam, a z porad z tego vademecum będę korzystać, bo są przydatne i napisane w przystępny sposób!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *