Jak założyć skrzynkę pocztową z własną domeną?

Jak założyć skrzynkę pocztową z własną domeną?

Jak otworzyć skrzynkę pocztową na swojej domenie?

Bo kiedy dostajesz poważnego maila firmowego z dumnie brzmiącej skrzynki nadawczej: DzikaJanina, czy RozochoconyJasiu @ gmail.com…

Bo ta sama skrzynka uprzednio służyła w innych celach promocyjnych… do obsługi np konta na Tinderze…
To jest temat dla humorystów.

Ale na poważnie…

Jeżeli wysyłasz poważną komunikację z anegdotycznie brzmiącego adresu mailowego, to nie tylko nie stawiasz kropki nad “i”, albo owszem, ale nie w takim znaczeniu jak tego chciałbyś.

Albo jeżeli jesteś kobietą i nie daj Boże Twój adres mailowy zawiera cyfrę, która nasuwa skojarzenia z Twoim wiekiem. Bo w czasach, kiedy zakładałaś swoją skrzynkę, ta data jeszcze nie stanowiła problemu. Ale czas leci jak szalony….

Nie żeby powiedzieć, że jesteś stara. Ale jeżeli ktoś będzie próbował się doliczyć i zamiast na Twoim profesjonalizmie i Twojej ofercie, skoncentruje się na tych innych, nazwijmy to pobocznych elementach Twojej oferty…

Sama jestem z gatunku tych, co w tym momencie liczą… Mea Culpa

Dlatego po prostu, żeby było profesjonalnie, żeby nie było niedomówień, żeby Twój email nie wywoływał zupełnie niepotrzebnych skojarzeń, wychodzących poza Twój profesjonalizm, żeby Twoja komunikacja w ramach Twojej marki w sieci, rzeczywiście brzmiała profesjonalnie, najlepiej byłoby mieć profesjonalny adres mailowy, założony na własnej domenie.

I teraz jak to zrobić?

Tym bardziej, że generalnie możesz to zrobić, bez dodatkowych kosztów.

Wystarczy, że skontaktujesz się ze swoim dostawcą hostingu.

Pokażę Ci, jak to działa u Zenbox, z których hostingu korzystam.

Ale generalnie jest to kwestia kilku kliknięć: dodania skrzynki mailowej do Twojej domeny, utworzenia odpowiedniego konta i tyle.

Generalnie każdy hostingodawca udostępnia taką usługę jak Poczta.

A adres mailowy np kontakt@anavella.pl czy beata@vademecumblogera.pl w oparciu o własną domenę, z którego kierujesz czy to komunikację w ramach Twojej marki, czy propozycję ofert współpracy – to po prostu wygląda profesjonalnie….

Takie drobne elementy, czasami w nieuchwytny, ale znaczący sposób pracują na Twój wizerunek w sieci.

Tu przyznaję się, sama wciąż wolę gmailowego maila, ale gdybym planowała milionowe kontrakty… no cóż wypadałoby to zmienić).

Chociaż mój mail beataredz@gmail.com jeszcze brzmi w miarę neutralnie.

Ale mam skrzynkę: beata@vademecumblogera.pl czy kontakt@anavella.pl

Ale jeżeli w Twoim przypadku tak nie jest?

W momencie, kiedy starasz się pokazać od jak najlepszej strony, mozolnie budujesz przemyślaną komunikację Twojej marki, chcesz być odbierany jako profesjonalistka, by spokojnie można Ci zaufać, a wysyłasz poważny mail z ofertą z dużo mniej poważnego adresu mailowego….

I tutaj ta formułka adresu mailowego wywołuje lekki acz niezamierzony cień uśmiechu na ustach…. i czas profesjonalnej marki pryska…..

 

Dlatego TUTORIAL NA SZYBKO

Jak taką skrzynkę mailową otworzyć w ZenBox, wiedząc, że podobnie będzie to wyglądać u innych hostingodawców.

 

Jak założyć skrzynkę pocztową z własną domeną?

Logujesz się do swojego panelu klienta.

Tu korzystasz opcji Paczki pocztowe, dalej Konta pocztowe.

Wybierasz domenę, w ramach której chcesz stworzyć skrzynkę pocztową.

Klikasz na Utwórz Konto Pocztowe.

Podajesz nazwę użytkownika, czyli jeżeli chcesz stworzyć skrzynkę mailową w oparciu o Twoją domenę może to być np:
kontakt@twojadomena.pl

Np na moim przykładzie mogło by to być:

kontakt@anavella.pl
beata@vademecumblogera.pl

Jak założyć skrzynkę pocztową z własną domeną?

Dalej tworzysz hasło i potwierdzasz, klikając na Utwórz.

Teraz masz utworzoną skrzynkę pocztową.

A żeby z niej korzystać: wysyłać i otrzymywać komunikację, po prostu musisz zalogować się – w tym celu przechodzisz – w przypadku ZenBoxa – na stronę: poczta.zenbox.pl

Jak założyć skrzynkę pocztową z własną domeną?

Tu wpisujesz nazwę użytkownika, czyli po prostu Twój nowy adres mailowy stworzony przed chwilą i hasło.
Teraz swobodnie możesz korzystać ze skrzynki, otrzymywać i kierować z niej swoją komunikację, czy połączyć z nią newsletter.

Bo chociażby w ramach takiego narzędzia do wysyłki newslettera jak MailerLite musisz podać adres mailowy oparty na Twojej domenie, który z zasady jest bardziej wiarygodny i brzmi bardziej profesjonalnie.
Mała rzecz, a cieszy.

A może nie: buduje profesjonalny wizerunek Twojej marki.

A ja pozdrawiam serdecznie

Beata

Jeżeli chciałbyś odłożyć sobie ten wpis na Pintereście, przygotowałam dla Ciebie serię pinów.

Znajdziesz mnie na Pinterest TUTAJ.

Jak założyć skrzynkę pocztową z własną domeną

Jak założyć skrzynkę pocztową z własną domeną

Jak założyć skrzynkę pocztową z własną domeną

Jak założyć skrzynkę pocztową z własną domeną

Jak założyć skrzynkę pocztową z własną domeną

Jak założyć skrzynkę pocztową z własną domeną

Jak założyć skrzynkę pocztową z własną domeną

Jak założyć skrzynkę pocztową z własną domeną

 

Zapisz się na newsletter i pobierz darmowy ebook: TWOJA MARKA NA INSTAGRAMIE

More from BEATA REDZIMSKA

Napisz biznesplan dla Twojego bloga.

Jeżeli samo słowo biznesplan już na wstępie studzi Twój entuzjazm, bo bardziej...
Read More

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *