Jak otworzyć skrzynkę pocztową na swojej domenie?
Bo kiedy dostajesz poważnego maila firmowego z dumnie brzmiącej skrzynki nadawczej: DzikaJanina, czy RozochoconyJasiu @ gmail.com…
Bo ta sama skrzynka uprzednio służyła w innych celach promocyjnych… do obsługi np konta na Tinderze…
To jest temat dla humorystów.
Ale na poważnie…
Jeżeli wysyłasz poważną komunikację z anegdotycznie brzmiącego adresu mailowego, to nie tylko nie stawiasz kropki nad “i”, albo owszem, ale nie w takim znaczeniu jak tego chciałbyś.
Albo jeżeli jesteś kobietą i nie daj Boże Twój adres mailowy zawiera cyfrę, która nasuwa skojarzenia z Twoim wiekiem. Bo w czasach, kiedy zakładałaś swoją skrzynkę, ta data jeszcze nie stanowiła problemu. Ale czas leci jak szalony….
Nie żeby powiedzieć, że jesteś stara. Ale jeżeli ktoś będzie próbował się doliczyć i zamiast na Twoim profesjonalizmie i Twojej ofercie, skoncentruje się na tych innych, nazwijmy to pobocznych elementach Twojej oferty…
Sama jestem z gatunku tych, co w tym momencie liczą… Mea Culpa
Dlatego po prostu, żeby było profesjonalnie, żeby nie było niedomówień, żeby Twój email nie wywoływał zupełnie niepotrzebnych skojarzeń, wychodzących poza Twój profesjonalizm, żeby Twoja komunikacja w ramach Twojej marki w sieci, rzeczywiście brzmiała profesjonalnie, najlepiej byłoby mieć profesjonalny adres mailowy, założony na własnej domenie.
I teraz jak to zrobić?
Tym bardziej, że generalnie możesz to zrobić, bez dodatkowych kosztów.
Wystarczy, że skontaktujesz się ze swoim dostawcą hostingu.
Pokażę Ci, jak to działa u Zenbox, z których hostingu korzystam.
Ale generalnie jest to kwestia kilku kliknięć: dodania skrzynki mailowej do Twojej domeny, utworzenia odpowiedniego konta i tyle.
Generalnie każdy hostingodawca udostępnia taką usługę jak Poczta.
A adres mailowy np kontakt@anavella.pl czy beata@vademecumblogera.pl w oparciu o własną domenę, z którego kierujesz czy to komunikację w ramach Twojej marki, czy propozycję ofert współpracy – to po prostu wygląda profesjonalnie….
Takie drobne elementy, czasami w nieuchwytny, ale znaczący sposób pracują na Twój wizerunek w sieci.
Tu przyznaję się, sama wciąż wolę gmailowego maila, ale gdybym planowała milionowe kontrakty… no cóż wypadałoby to zmienić).
Chociaż mój mail beataredz@gmail.com jeszcze brzmi w miarę neutralnie.
Ale mam skrzynkę: beata@vademecumblogera.pl czy kontakt@anavella.pl
Ale jeżeli w Twoim przypadku tak nie jest?
W momencie, kiedy starasz się pokazać od jak najlepszej strony, mozolnie budujesz przemyślaną komunikację Twojej marki, chcesz być odbierany jako profesjonalistka, by spokojnie można Ci zaufać, a wysyłasz poważny mail z ofertą z dużo mniej poważnego adresu mailowego….
I tutaj ta formułka adresu mailowego wywołuje lekki acz niezamierzony cień uśmiechu na ustach…. i czas profesjonalnej marki pryska…..
Dlatego TUTORIAL NA SZYBKO
Jak taką skrzynkę mailową otworzyć w ZenBox, wiedząc, że podobnie będzie to wyglądać u innych hostingodawców.
Logujesz się do swojego panelu klienta.
Tu korzystasz opcji Paczki pocztowe, dalej Konta pocztowe.
Wybierasz domenę, w ramach której chcesz stworzyć skrzynkę pocztową.
Klikasz na Utwórz Konto Pocztowe.
Podajesz nazwę użytkownika, czyli jeżeli chcesz stworzyć skrzynkę mailową w oparciu o Twoją domenę może to być np:
kontakt@twojadomena.pl
Np na moim przykładzie mogło by to być:
kontakt@anavella.pl
beata@vademecumblogera.pl
Dalej tworzysz hasło i potwierdzasz, klikając na Utwórz.
Teraz masz utworzoną skrzynkę pocztową.
A żeby z niej korzystać: wysyłać i otrzymywać komunikację, po prostu musisz zalogować się – w tym celu przechodzisz – w przypadku ZenBoxa – na stronę: poczta.zenbox.pl
Tu wpisujesz nazwę użytkownika, czyli po prostu Twój nowy adres mailowy stworzony przed chwilą i hasło.
Teraz swobodnie możesz korzystać ze skrzynki, otrzymywać i kierować z niej swoją komunikację, czy połączyć z nią newsletter.
Bo chociażby w ramach takiego narzędzia do wysyłki newslettera jak MailerLite musisz podać adres mailowy oparty na Twojej domenie, który z zasady jest bardziej wiarygodny i brzmi bardziej profesjonalnie.
Mała rzecz, a cieszy.
A może nie: buduje profesjonalny wizerunek Twojej marki.
A ja pozdrawiam serdecznie
Beata
Jeżeli chciałbyś odłożyć sobie ten wpis na Pintereście, przygotowałam dla Ciebie serię pinów.
Znajdziesz mnie na Pinterest TUTAJ.