Jak dodać przyciski mediów społecznościowych za pomocą wtyczki SUMO?

Jak dodać przyciski mediów społecznościowych za pomocą wtyczki SUMO?

 

Jak dodać przyciski mediów społecznościowych za pomocą wtyczki SUMO?

Pokażę Ci, jak działa i jak skonfigurować wtyczkę SUMO, która jest darmowa i która ma kilka ciekawych zastosowań: czyli możliwość dodania przycisków, za pomocą których bezpośrednio z poziomu swojej strony udostępnisz z niej treści w wybranych mediach społecznościowych, czy tzw Image Sharer, czyli narzędzie za pomocą którego będziesz przesyłać do mediów takich jak: Fb, Twitter, LinkedIn zdjęcia, które masz już opublikowane na swoim blogu, dodając do nich krótki opis.

A ja zapraszam na krótki tutorial, w którym pokażę Ci jak działa, jakie możliwości stwarza ta wtyczka i jak ja skonfigurować. Zapraszam:

Po zainstalowaniu i włączeniu wtyczki SUMO, znajdziesz ją w pasku narzędzi po lewej stronie.

Pierwszą rzeczą, jaką musisz zrobić, by skorzystać z narzędzi oferowanych przez te wtyczkę to stworzenie swojego konta na Sumo Me (jeżeli po raz pierwszy masz styczność z tą wtyczką) i połączenie go z Twoją stroną www (tutaj klikacz na opcję Connect – jeżeli pierwszy raz wchodzi do tej wtyczki, świeżo po jej instalacji)

Teraz, po zrobieniu tego możesz korzystać z opcji, jakie w wersji darmowej oferuje ta wtyczka, czyli np dodać listwę przycisków mediów społecznościowych.

Jak dodać listwę przycisków mediów społecznościowych za pomocą wtyczki SUMO ME?

Jak dodać przyciski mediów społecznościowych za pomocą wtyczki SUMO?

 

W tym celu klikasz na Store (sklep). I tutaj właściwie większej filozofii nie ma:

Otwierasz zakładkę EXTRAS, wybierasz opcję Share (pod nazwą Share znajdziesz listwę przycisków społecznościowych).

 

Teraz jak skonfigurować taką listwę przycisków mediów społecznościowych za pomocą wtyczki SUMO:

Po wybraniu opcji Extras, Share, wybierasz zakładkę Ustawienia, czyli Settings.

Tu możesz bezpośrednio wybrać, które przyciski = z których mediów społecznościowych chcesz umieścić w ramach tejże listwy.

No a masz tu ich spory wybór. Dodajesz je przeciągając z zakładki Availables Services, czyli Dostępne Serwisy do zakładki Selected Services – Wybrane Serwisy.

Dalej schodzisz w dół strony. Choć dalsza część konfiguracji tej wtyczki w zasadzie możesz zachować w takiej formie, jak to zostało ustawione przez twórców tego narzędzia.

Tutaj np znajdziesz odhaczone (a więc zaznaczone) opcje odpowiedzialne za włączenie i pokazywanie liczników udostępnień w danym medium społecznościowym, jak i pokazywanie całkowitej liczby udostępnień.

Teraz jeszcze kolejna rzecz, czyli umiejscowienie przycisków. Sama mam włączone te 2 opcje (podświetlone na niebiesko).


Jeżeli chodzi o umiejscowienie przycisków mediów spoleczniosciowych społecznościowych na telefonach komórkowych

Tutaj fajne jest to, żeby właśnie na telefonie taka listwa przycisków mediów społecznościowych pojawia się w dolnej części ekranu. Więc w zasadzie jest widoczna cały czas podczas przewijania danego wpisu.

Więc powiedzmy, że nie aż tak nachalnie sugeruje czytelnikowi przeglądającemu Twój wpis na swoim telefonie, że mógłby by wrzucić go u siebie, na któreś ze swoich mediów społecznościowych i pokazać w ten sposób znajomym, jakie fajne rzeczy im podsuwa.

Teraz jeszcze kolejne narzędzie, które jest w pakiecie z wtyczką SUMO:

Czyli zakładka Image Sharer pozwalająca na udostępnianie na Fb, Twitterze i LinkedIn zdjęć, które masz na swojej stronie, bezpośrednio z poziomu Twojej strony (bez konieczności przechodzenia do tychże mediów).

Co oznacza w praktyce, że kiedy Ty sam, albo Twój czytelnik przegląda treści na Twoim blogu, po najechaniu na dowolne zdjęcie, pokazuje mu się na nim aktywna listwa 3 przycisków – Facebook, Twitter i LinkedIn, za pomocą których bezpośrednio z poziomu strony można udostępnić dane zdjęcie (z dodanym do niego ręcznie opisem) w którymś z tych kanałów.

W ten sposób z poziomu bloga możesz bezpośrednio publikować swoje treści w tych 3 miejscach.

Co – zaznaczam – nie jest metodą na budowanie społeczności w danym medium. To akurat wymaga zaangażowania, budowania i pielegnowania wzajemnych relacji z innymi użytkownikami. Czyli wymaga sporego wkładu pracy i czasu.

Ale skorzystanie z takich przycisków mediów społecznościowych, jest jednak jakąś metodą na bycie w mediach społecznościowych (w zasadzie nie za bardzo bywając w nich). Szczególnie pomocną, jeżeli nie dysponujesz czasem.
Bo wtedy – bezpośrednio z poziomu bloga – zasilasz dane medium swoimi treściami.


Image Sharer – konfiguracja

Teraz przejdziemy do szybkiej konfiguracji tego narzędzia służącego do udostępnienia zdjęć bezpośrednio z poziomu bloga w różnych mediach społecznościowech.

Tu podobnie wchodzisz w Ustawienia, czyli Settings i wybierasz te przyciski tych mediów, które chcesz tu wykorzystać, czyli Facebook, Twitter i Pinterest. Co pozwoli Ci przetrzucać bezpośrednio z poziomu bloga już opublikowane tu zdjęcia i umieścić je, czy przypomnieć po raz kolejny na Twitterze, FB, czy LinkedIn.

No i w tym momencie właściwie mamy skończoną konfigurację wtyczki SUMO, czyli:

Listwa przycisków mediów społecznościowych działa.

No i jeżeli po prostu nie masz czasu, żeby bywać w różnych mediach społecznościowych, wystarczy w tym momencie, że założysz sobie, że codziennie wchodzisz na swojego bloga i przy tej okazji przypominasz 1 (choćby losowo wybrany) wpis, korzystając:

  • czy to z opcji udostępniania zdjęć bezpośrednio z bloga w mediach społecznościowych (opcja Image Sharer),
  • czy korzystając z listwy przycisków mediów społecznościowych, którą umieściłeś nad / pod treścią danego wpisu.

Co – i tu jednak warto to uściślić – nie zagwarantuje Ci popularności i widoczności w danym medium społecznościowym. Bo jest to trudne bez angażowania się w budowanie w relacji z innymi użytkownikami.

Ale co być może zainicjuje / zaispiruje Cię do częstszego zaglądania do danego medium.

A kto mówi zaglądanie, mówi też: oglądanie tego, co publikują tu inni, a może przy tej okazji zagadanie do kogoś, czyli docelowo stopniowe budowanie relacji, które z czasem procentują.

Co działa na tej prostej zasadzie, że ludzie którzy Cię tu znają, reagują na to, co tu publikujesz, a przez to dane medium – widząc, że ludzi angażują publikowane przez Ciebie treści będą przyznawać Ci coraz większe zasięgi i coraz lepszą widoczność Twoich publikacji.

Tym bardziej, że większość algorytmów wszystkich możliwych mediów społecznościowych działa w ten właśnie sposób (wzorując się na algorytmie Facebooka).

A ja pozdrawiam serdecznie

Do zobaczenia

Beata

Opublikowany przez BEATA REDZIMSKA

Jestem blogerką, emigrantką, poczwórną mamą. Kobietą, która nie jednego w życiu doświadczyła, z niejednego pieca jadła chleb. Od prawie 20 lat mieszkam na emigracji we Francji, w Paryżu. Uważam, że emigracja to dobra szkoła życia i wymagająca, choć bardzo skuteczna lekcja pokory. Ale też wewnętrznej siły i zdrowego dystansu do samego siebie i momentami wystawiającej nas na próby codzienności. Jestem tu po to, by pomóc Ci lepiej pisać, skuteczniej docierać do czytelnika, wywołać większe zaangażowanie w social mediach. Czasami rozśmieszę lub zmotywuję. Ale równolegle do Vademecum Blogera jestem autorem kilku niezależnych miejsc w sieci. Ponieważ wiele osób pyta się mnie, jak mimo 4 ciąży i 40 - stki na karku udało mi się zachować linię nastolatki, uruchomiłam kanał na YouTube o zdrowym gotowaniu - bezglutenowo - bezmlecznie. Znajdziesz mnie również na blogu BeataRed.com i powiązanym z nim Instagramie, gdzie piszę bardziej osobiście o Paryżu i mojej pasji, jaką jest nauka języka francuskiego. A jeżeli interesują Cię praktyczne porady o tym, jak budować swoją obecność w sieci zapraszam na mój kanał na You Tube z blogowymi tutorialami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nowość - KURS - Twój pierwszy produkt online - 39,99 PLN + VAT Odrzuć

Exit mobile version