Jak dodać przyciski mediów społecznościowych za pomocą wtyczki SUMO?
Pokażę Ci, jak działa i jak skonfigurować wtyczkę SUMO, która jest darmowa i która ma kilka ciekawych zastosowań: czyli możliwość dodania przycisków, za pomocą których bezpośrednio z poziomu swojej strony udostępnisz z niej treści w wybranych mediach społecznościowych, czy tzw Image Sharer, czyli narzędzie za pomocą którego będziesz przesyłać do mediów takich jak: Fb, Twitter, LinkedIn zdjęcia, które masz już opublikowane na swoim blogu, dodając do nich krótki opis.
A ja zapraszam na krótki tutorial, w którym pokażę Ci jak działa, jakie możliwości stwarza ta wtyczka i jak ja skonfigurować. Zapraszam:
Po zainstalowaniu i włączeniu wtyczki SUMO, znajdziesz ją w pasku narzędzi po lewej stronie.
Pierwszą rzeczą, jaką musisz zrobić, by skorzystać z narzędzi oferowanych przez te wtyczkę to stworzenie swojego konta na Sumo Me (jeżeli po raz pierwszy masz styczność z tą wtyczką) i połączenie go z Twoją stroną www (tutaj klikacz na opcję Connect – jeżeli pierwszy raz wchodzi do tej wtyczki, świeżo po jej instalacji)
Teraz, po zrobieniu tego możesz korzystać z opcji, jakie w wersji darmowej oferuje ta wtyczka, czyli np dodać listwę przycisków mediów społecznościowych.
Jak dodać listwę przycisków mediów społecznościowych za pomocą wtyczki SUMO ME?
W tym celu klikasz na Store (sklep). I tutaj właściwie większej filozofii nie ma:
Otwierasz zakładkę EXTRAS, wybierasz opcję Share (pod nazwą Share znajdziesz listwę przycisków społecznościowych).
Teraz jak skonfigurować taką listwę przycisków mediów społecznościowych za pomocą wtyczki SUMO:
Po wybraniu opcji Extras, Share, wybierasz zakładkę Ustawienia, czyli Settings.
Tu możesz bezpośrednio wybrać, które przyciski = z których mediów społecznościowych chcesz umieścić w ramach tejże listwy.
No a masz tu ich spory wybór. Dodajesz je przeciągając z zakładki Availables Services, czyli Dostępne Serwisy do zakładki Selected Services – Wybrane Serwisy.
Dalej schodzisz w dół strony. Choć dalsza część konfiguracji tej wtyczki w zasadzie możesz zachować w takiej formie, jak to zostało ustawione przez twórców tego narzędzia.
Tutaj np znajdziesz odhaczone (a więc zaznaczone) opcje odpowiedzialne za włączenie i pokazywanie liczników udostępnień w danym medium społecznościowym, jak i pokazywanie całkowitej liczby udostępnień.
Teraz jeszcze kolejna rzecz, czyli umiejscowienie przycisków. Sama mam włączone te 2 opcje (podświetlone na niebiesko).
Jeżeli chodzi o umiejscowienie przycisków mediów spoleczniosciowych społecznościowych na telefonach komórkowych
Tutaj fajne jest to, żeby właśnie na telefonie taka listwa przycisków mediów społecznościowych pojawia się w dolnej części ekranu. Więc w zasadzie jest widoczna cały czas podczas przewijania danego wpisu.
Więc powiedzmy, że nie aż tak nachalnie sugeruje czytelnikowi przeglądającemu Twój wpis na swoim telefonie, że mógłby by wrzucić go u siebie, na któreś ze swoich mediów społecznościowych i pokazać w ten sposób znajomym, jakie fajne rzeczy im podsuwa.
Teraz jeszcze kolejne narzędzie, które jest w pakiecie z wtyczką SUMO:
Czyli zakładka Image Sharer pozwalająca na udostępnianie na Fb, Twitterze i LinkedIn zdjęć, które masz na swojej stronie, bezpośrednio z poziomu Twojej strony (bez konieczności przechodzenia do tychże mediów).
Co oznacza w praktyce, że kiedy Ty sam, albo Twój czytelnik przegląda treści na Twoim blogu, po najechaniu na dowolne zdjęcie, pokazuje mu się na nim aktywna listwa 3 przycisków – Facebook, Twitter i LinkedIn, za pomocą których bezpośrednio z poziomu strony można udostępnić dane zdjęcie (z dodanym do niego ręcznie opisem) w którymś z tych kanałów.
W ten sposób z poziomu bloga możesz bezpośrednio publikować swoje treści w tych 3 miejscach.
Co – zaznaczam – nie jest metodą na budowanie społeczności w danym medium. To akurat wymaga zaangażowania, budowania i pielegnowania wzajemnych relacji z innymi użytkownikami. Czyli wymaga sporego wkładu pracy i czasu.
Ale skorzystanie z takich przycisków mediów społecznościowych, jest jednak jakąś metodą na bycie w mediach społecznościowych (w zasadzie nie za bardzo bywając w nich). Szczególnie pomocną, jeżeli nie dysponujesz czasem.
Bo wtedy – bezpośrednio z poziomu bloga – zasilasz dane medium swoimi treściami.
Image Sharer – konfiguracja
Teraz przejdziemy do szybkiej konfiguracji tego narzędzia służącego do udostępnienia zdjęć bezpośrednio z poziomu bloga w różnych mediach społecznościowech.
Tu podobnie wchodzisz w Ustawienia, czyli Settings i wybierasz te przyciski tych mediów, które chcesz tu wykorzystać, czyli Facebook, Twitter i Pinterest. Co pozwoli Ci przetrzucać bezpośrednio z poziomu bloga już opublikowane tu zdjęcia i umieścić je, czy przypomnieć po raz kolejny na Twitterze, FB, czy LinkedIn.
No i w tym momencie właściwie mamy skończoną konfigurację wtyczki SUMO, czyli:
Listwa przycisków mediów społecznościowych działa.
No i jeżeli po prostu nie masz czasu, żeby bywać w różnych mediach społecznościowych, wystarczy w tym momencie, że założysz sobie, że codziennie wchodzisz na swojego bloga i przy tej okazji przypominasz 1 (choćby losowo wybrany) wpis, korzystając:
- czy to z opcji udostępniania zdjęć bezpośrednio z bloga w mediach społecznościowych (opcja Image Sharer),
- czy korzystając z listwy przycisków mediów społecznościowych, którą umieściłeś nad / pod treścią danego wpisu.
Co – i tu jednak warto to uściślić – nie zagwarantuje Ci popularności i widoczności w danym medium społecznościowym. Bo jest to trudne bez angażowania się w budowanie w relacji z innymi użytkownikami.
Ale co być może zainicjuje / zaispiruje Cię do częstszego zaglądania do danego medium.
A kto mówi zaglądanie, mówi też: oglądanie tego, co publikują tu inni, a może przy tej okazji zagadanie do kogoś, czyli docelowo stopniowe budowanie relacji, które z czasem procentują.
Co działa na tej prostej zasadzie, że ludzie którzy Cię tu znają, reagują na to, co tu publikujesz, a przez to dane medium – widząc, że ludzi angażują publikowane przez Ciebie treści będą przyznawać Ci coraz większe zasięgi i coraz lepszą widoczność Twoich publikacji.
Tym bardziej, że większość algorytmów wszystkich możliwych mediów społecznościowych działa w ten właśnie sposób (wzorując się na algorytmie Facebooka).
A ja pozdrawiam serdecznie
Do zobaczenia
Beata