4 wtyczki na wordpressa – Jak dodać przyciski mediów społecznościowych na bloga?

Jak dodać przyciski mediów społecznościowych na bloga
Jak dodać przyciski mediów społecznościowych na bloga? I tu mam dla Ciebie 4 rozwiązania - 4 proste wtyczki na wordpressa, których konfiguracja nie zajmie Ci więcej niż 1 minutę. A za pomocą których dodasz listwę z przyciskami mediów społecznościowych np do każdego wpisu na swoim blogu. Ale tu mniej chodzi o te przyciski, bardziej o to, do czego one Tobie i Twojemu czytelnikowi posłużą.

Jak dodać przyciski mediów społecznościowych na bloga?

I tu mam dla Ciebie 4 rozwiązania – 4 proste wtyczki na wordpressa, których konfiguracja nie zajmie Ci więcej niż 1 minutę. A za pomocą których dodasz listwę z przyciskami mediów społecznościowych np do każdego wpisu na swoim blogu.

Ale tu mniej chodzi o te przyciski, bardziej o to, do czego one Tobie i Twojemu czytelnikowi posłużą.

Czy są Ci potrzebne przyciski mediów społecznościowych na stronie?

Albo – co dadzą Ci takie przyciski dodane do każdego wpisu?

Przede wszystkim już bezpośrednio z poziomu wpisów z Twojego bloga będziesz mógł udostępniać swoje treści w wybranych przez Ciebie kanałach mediów społecznościowych, jak np. na LinkedIn, Facebook, Twitter, Pinterest. I to nawet bez konieczności przechodzenia do danego medium. Co oznacza pewną oszczędność czasu.

Ale w zasadzie mogłoby to dać Ci złudne wrażenie, że to w ten sposób bezboleśnie i bezwysiłkowo ogarniesz swoją działalność w mediach społecznościowych. Ale, chwileczkę, pomalutku, na spokojnie.

Nie powinieneś ulec złudnemu wrażeniu, że samo dodanie przycisków mediów społecznościowych na Twojej stronie uczyni ją widoczną w owych mediach społecznościowych, czy odwali za Ciebie tę mozolną pracę budowania tu społeczności i zastąpi działania, które inni prowadzą bezpośrednio na danym kanale, wchodząc w interakcje z innymi jego użytkownikami.

Samo udostępnienie wpisu w dowolnym medium społecznościowym, w którym poza tym nie pielęgnujesz kontaktów, siedzisz cicho w kącie i nie poznajesz innych użytkowników – no cóż – obawiam się, że to okaże się za mało, by ludzie zareagowali na publikowane przez Ciebie tu treści. A to właśnie to, że ludzie reagują, jest sygnałem dla algorytmu dowolnego medium społecznościowego, że Twoje treści angażują i zatrzymują tu ludzi na dłużej, a więc warto pokazywać je coraz szerzej. Bo w tym momencie Twój interes jest zgodny z interesem danego kanału.

I choć owszem publikując przydatne treści teoretycznie powinieneś docierać do potrzebujących, czy poszukujących ich ludzi. Ale takich treści jest w sieci w bród.

Tu takim języczkiem u wagi, który przeważy szalkę na Twoją korzyść jest budowanie, pielęgnowanie, podtrzymywanie relacji z innymi użytkownikami.

Bo chętniej reagujemy na wypowiedzi, publikacje osób, które znamy, choćby znamy, kojarzymy wirtualnie, bo gdzieś na jakimś etapie, w jakimś punkcie mieliśmy styczność, mieliśmy okazję porozmawiać choćby wirtualnie.
Widoczność w mediach społecznościowych: najlepiej jest stymulować ją budując relacje, wchodząc w interakcje z osobami, które np reagują na Twoje treści, które komentują, które może nawet podają je dalej… – tym bardziej, że podsycając dyskusję pod swoją publikacją – automatycznie “stymulujesz” jej zasięg.

Niemniej samo zamocowanie / dodanie listwy przycisków mediów społecznościowych na stronie może Ci ułatwić pewne działania, a nawet pomóc lepiej się zorganizować.

Np. sama od jakiegoś czasu założyłam sobie, że codziennie odświeżę – przypomnę jeden wpis z bloga i udostępnię go w kilku mediach społecznościowych.

A jeżeli nie cały wpis – to np jakąś myśl, czy np dodane do niego zdjęcie.
Co ma dodatkowo tę zaletę, że jeżeli nie wiesz, co wrzucić do danego medium społecznościowego, nie masz czasu na wymyślanie coraz to nowych treści, wtedy recyklujesz to, co już kiedyś napisałeś, albo inspirujesz się tym, co już kiedyś zrobiłeś, żeby uzupełnić to o nowe przemyślenia i nawet stworzyć nowe treści, zarówno na bloga, jak i do mediów społecznościowych.

Tutaj, jeżeli strategicznie wykorzystasz te przyciski i treści, które masz już na blogu, będziesz rozwijał się szybciej, oszczędzając przy tym całkiem sporo czasu.

Ale te przyciski mediów społecznościowych zakładasz nie tylko dla siebie, żeby przerzucać swoje treści z poziomu bloga do różnych mediów społecznościowych.

Ale też zakładasz je dla Twojego czytelnika, gdyby ten czytając Twój wpis zechciałby odłożyć go sobie w swoim ulubionym medium społecznościowym, czy podzielić się nim ze swoimi znajomymi, pokazać, że takie fajne rzeczy potrafi im podrzucić.

No i w tym momencie wystarczy, że kliknie w przycisk, by udostępnić / podać Twój wpis dalej. Co zapewni Twojemu tekstowi lepszą widoczność. Czyli będzie pracować na tzw social proof, dowód na to, że ludzie dzielą się Twoimi treściami w mediach społecznościowych.

No ale oczywiście dodanie takiej listwy przycisków mediów społecznościowych na blogu jest dodatkiem – i na pewno nie zrobi całej roboty za Ciebie.

Niemniej jeżeli podejdziesz do tego strategicznie i systematycznie będziesz korzystać z tego “udogodnienia”, pomoże Ci to:
po pierwsze: wyciągnąć z zapomnienia – warte tego treści, które stworzyłeś może już szmat czasu wstecz.
po drugie: pomoże Ci działać sprawniej w mediach społecznościowych, szybciej tworzyć treści do tychże mediów, albo przynajmniej od czasu do czasu przypominać jednym szybkim kliknięciem coś, co już kiedyś stworzyłeś, a nawet całkiem długo tworzyłeś, czego przygotowanie, opracowanie zajęło Ci całkiem sporo tego czasu.

Ale teraz jednym kliknięciem przerzucasz to na różne kanały mediów społecznościowych.

Tutaj jeszcze chciałam zwrócić Ci uwagę na inne rozwiązanie, które oferuje jedna z pokazanych w tym zestawieniu wtyczka, którą zresztą stosuję na tym blogu – Vademecum Blogera, czyli wtyczka SUMO.

Za pomocą tej wtyczki, oprócz przycisków mediów społecznościowych możesz dodać tzw Image Sharer, czyli narzędzie, które pozwoli Ci udostępnić dowolne zdjęcie opublikowane na blogu (z dodanym do niego dowolnym opisem, np fragmentem tekstu, który już kiedyś napisałeś) i przesłać je bezpośrednio np na Fb, czy Twittera.

A ja już zapraszam na filmowy tutorial, w którym pokażę Ci, jak działają 4 proste wtyczki na wordpressa do dodania przycisków mediów społecznościowych na bloga.

I tu przygotowałam jeden duży tutorial pokazujący przegląd tych 4 wtyczek.

Czy ten sam materiał podzielony na 4 osobne tutoriale, każdy zadedykowany jednej wtyczce, w których pokażę Ci, jak taką wtyczkę prosto skonfigurować.

Zapraszam do oglądania i zasubskrybowania mojego kanału na You Tube.

Wtyczka SASSY SOCIAL SHARE

TUTORIAL – KONFIGURACJA WTYCZKI SASSY SOCIAL SHARE

 

Wtyczka Social Warfare

TUTORIAL KONFIGURACJA SOCIAL WARFARE

Bardzo prosta w konfiguracji, która pozwala na dodanie listwy 4 podstawowych przycisków – Facebook, Twitter, Pinterest i LinkedIn.

Wtyczka Grow by Mediavine

TUTORIAL KONFIGURACJA MEDIAVINE

Wtyczka Grow by Mediavine – używana przez amerykańskich blogerów, powiązana z narzędziem, czy platformą, za pomocą której właśnie wielu amerykańskich blogerów umieszcza reklamy na swoich stronach i zarabia na tym podobno lepsze pieniądze niż na AdSense.

Wtyczka SUMO ME

TUTORIAL KONFIGURACJA WTYCZKI SUMO ME

SUMO, czyli wtyczka, którą mam zainstalowaną na tej stronie: która jednocześnie obsługuje tą wypływającą z boku listwę przycisków mediów społecznościowych (tzw floating bar), która pozwala na zainstalowanie narzędzia Image Sharer służącego do udostępniania zdjęć bezpośrednio z poziomu bloga na Fb, Twitterze i Pintereście.

A ja pozdrawiam serdecznie

Beata

Zapisz się na newsletter i pobierz darmowy ebook: TWOJA MARKA NA INSTAGRAMIE

More from BEATA REDZIMSKA

jak dodać Instagram na bloga?

Jakiś czas temu pokazywałam Wam jak na szybko (w mniej niż 2...
Read More

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *