Follow my blog with Bloglovin

W poniższym wpisie pokażę Wam jak dodać ikonkę Facebooka pod każdym postem. Jak na powyższym obrazku. Ale przedtem jedna ploteczka i kilka drobnych porad. A wszystko na temat Facebooka. 

Nic nie może wiecznie trwać …. nawet Facebook.

Podobno jacyś bardzo poważni naukowcy na jeszcze poważniejszym uniwersytecie (i piszę to zupełnie na poważnie) przewidzieli, że Facebook zniknie gdzieś około 2017 roku (za niecałe 3 lata). Tak po prostu.  PS. Mamy właśnie rok 2017, a Facebook wciąż JEST i trzyma się całkiem dobrze….

Na czym oparli tę niewiarygodną teorię? Na obserwacji podobnych zjawisk (internetowych), które w swoim czasie podobnie jak Facebook wirusowo rozeszły się po sieci.

Następnie przez jakiś czas zarażały kolejnych użytkowników. Osiągały swoje apogeum. Ale wkrótce następowała faza zdrowienia użytkowników. Po prostu ludzie przerzucali się na coś innego lub zapożyczając z terminologi medycznej – dopadał ich nowy wirus (kolejne “must have”), a poprzedni szedł w odstawkę. 

Czy taka kolej rzeczy stanie się udziałem Facebooka? A może i tym razem teoria (wykombinowana przez bardzo mądrych ludzi) rozminie się z praktyką?

Wiemy z historii, że potężne mocarstwa upadały, na ich miejsce tworzyły się nowe. 

Podobnie: każde epidemia w pewnym momencie się kończy. Ludzie uodparaniają się na wirusa. Jednak natura nie znosi pustki. Na jego miejsce pojawia się nowy.

Poki co Facebook trzyma się zdrowo. Nawet jeżeli w momencie wejścia na giełdę dostał małej zadyszki. Trudno uwierzyć w odejście do lamusa takiego olbrzyma. Tymbardziej,  że Facebook ma pokaźne zasoby finansowe i techniczne. 

Dlaczego musisz być na Facebooku?

Facebook jest więc graczem, z którym trzeba się liczyć. A jeżeli piszecie bloga, po prostu musicie na nim być.

Dlatego kilka prostych porad:
 
Sama “czempionem” Facebooka nie jestem. Ale coraz częściej na nim bywam. Nie wierzycie? Zajrzyjcie na mój profil. Stale się czegoś uczę (zarowno w teorii, jak i w praktyce).

Oto 3 proste wskazówki, które bardzo ułatwiły mi życie (na Facebooku).

1. Publikowanie linków do kolejnych wpisow na Facebooku można zautomatyzować.

I to w bardzo prosty sposób. Uffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

Ale roboty/automatyzacja nie zastąpią jeszcze człowieka i napisanej przez niego od serca, przemawiającej do serca innych ludzi notki towarzyszącej na Facebooku.

Niemniej kiedyś miałam tu ogromny problem z regularnością (brak czasu). Wtedy zdałam się na roboty, które robiły to za mnie. A z czasem coraz bardziej dałam się wciągnąć w wir Facebooka i robię to odruchowo, każdego dnia.

Wręcz nie wyobrażam sobie, że mogło by być inaczej. Facebook stał się częścią mojej codziennej rutyny. Jak mycie zębów. Takie już jest życie blogera.

Niemniej, jeżeli jeszcze jesteście na etapie szukania drogi na skróty, polecam ten wpis:

 

2. Bez zdjęcia najlepszy tekst (opublikowany na Facebooku) zginie w tłumie.

Gdy piszecie notkę na Facebooku, skorzystajcie z małych ikonek, które znajdziecie obok.

Typu aparat fotograficzny. Nie są tu na darmo. Opublikuj, Zaplanuj pozwala na zaplanowanie publikacji. A aparat fotograficzny na dorzucenie zdjęcia do notki.

Bez zdjęcia najlepszy tekst (opublikowany na Facebooku) zginie w tłumie.

Najlepiej, by fotka przyciągała wzrok, bawiła i jeszcze pasowała do tematu. A na dodatek samą sobą coś mowiła.Może warto pomyśleć o jakimś sprytnym podpisie do niej. Wyobraźcie sobie, że Wasze sympatyczne, pomysłowe, kreatywne … zdjęcie “wirusowo” rozejdzie się po siecie i zacznie żyć swoim życiem. Pomarzyć można.

3. Przetestuj różne pory publikacji.

Na Facebooku można publikować w ciemno, kiedy popadnie. Ale można przetestować różne pory publikacji. 

Chodzi o to, by znaleźć taki moment w ciągu dnia, kiedy wysyłane notki wywołują największy odźwięk. Nie ma tu jednej reguły. Wszystko zależy od Waszych followersów, ich profilu i ich rozkładu zajęć.

Piszecie notki w porach, kiedy poważni ludzie (ktorzy są Waszymi followersami) pracują? Możecie zaprogramować je na czas kiedy ci poważni ludzie (już mniej poważnie) buszują po internecie. Do tego służy opcja Opublikuj, Zaplanuj.

Np ta notka ukaże się na moim profilu jutro o 21 wieczorem. To jej nieoficjalna prapremiera. Ale ciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiichosza.

No a teraz obiecany tutorial:

TUTORIAL: jak dodać ikonkę Facebooka pod postem.

Może to niewiele. Ale warto zrobić wszystko, by ułatwić czytelnikom dzielenie się Waszymi wpisami w mediach społecznościowych. Choć….

Najlepszym miernikiem popularności danego wpisu nie jest ilość komentarzy, ale ilość udostępnień w mediach społecznościowych. Z bardzo prostej przyczyny: 

  • żeby zostawić komentarz, trzeba mieć coś do dorzucenia do tematu lub bardzo chcieć zdobyć link zwrotny do swojej strony.
  • żeby podzielić się cudzym wpisem na własnym profilu na Facebooku : trzeba uznać go za: ciekawy, zabawny, przydatny itp i spontanicznie zapragnąć podzielić się nim ze znajomymi.

Ikonka Lubię to z Facebooka na wordpressie.

Jeżeli macie bloga na wordpressie, możecie w tym celu zainstalować, a następnie uruchomić wtyczkę

A następnie tylko odpowiednio zaznaczyć to, czego Wam potrzeba w ustawieniach.

 

Ikonka Lubię to z Facebooka na Bloggerze.

Jeżeli macie bloga na Bloggerze, możecie skorzystać z tego oryginalnego tutorialu.

1. Zaczynamy od zrobienia kopii zapasowej szablonu. Bo następnie dorzucimy do niego kod HTML. Gdyby nam coś nie wyszło, mamy do czego wrócić.  W tym celu wchodzimy w Motyw, Utwórz/przywróć kopię zapasową.

Pobieramy pelny szablon. Zapisujemy go tak, by w razie potrzeby móc go odnaleźć. Zapamiętajcie: gdzie i pod jaką nazwą go sobie zapisujecie.

 
Teraz bedziemy edytować Motyw. W tym celu wchodzimy w Edytuj kod HTML

Teraz wchodzimy w Formatuj Szablon. Za pomocą klawiszów Ctrl + F wyszukujemy: <data:post.body/>. 

Pod nim wklejamy następujący kod.

<!-- Facebook Like button Start -->
<b:if cond='data:blog.pageType != &quot;static_page&quot;'>
<div style='float:left;padding:5px 5px 5px 0;'>
<iframe allowTransparency='true' expr:src='&quot;http://www.facebook.com/plugins/like.php?href=&quot; + data:post.url + &quot;&amp;layout=standard&amp;show_faces=false&amp;width=450&amp;action=like&amp;font=verdana&amp;colorscheme=light&amp;height=35&quot;' frameborder='0' scrolling='no' style='border:none; overflow:hidden; width:440px; height:35px;'/>
</div>
</b:if>
<!-- Facebook Like button End -->

W razie problemów kod znajdziecie na stronie :Bloggersentral.com

Skądinąd to bardzo fajna strona, dla tych którzy chcą podopieszczać własnego bloga na Bloggerze. Powinniście tam znaleźć kod chyba na wszystko. Gorąco polecam.

POST SCRIPTUM.

Jeszcze raz przetestowałam ten tutorial dzisiaj tj. 06.04.2017 roku i u mnie zadzialało. Na dowód:

Pozdrawiam serdecznie
Beata

Opublikowany przez BEATA REDZIMSKA

Jestem blogerką, emigrantką, poczwórną mamą. Kobietą, która nie jednego w życiu doświadczyła, z niejednego pieca jadła chleb. Od prawie 20 lat mieszkam na emigracji we Francji, w Paryżu. Uważam, że emigracja to dobra szkoła życia i wymagająca, choć bardzo skuteczna lekcja pokory. Ale też wewnętrznej siły i zdrowego dystansu do samego siebie i momentami wystawiającej nas na próby codzienności. Jestem tu po to, by pomóc Ci lepiej pisać, skuteczniej docierać do czytelnika, wywołać większe zaangażowanie w social mediach. Czasami rozśmieszę lub zmotywuję. Ale równolegle do Vademecum Blogera jestem autorem kilku niezależnych miejsc w sieci. Ponieważ wiele osób pyta się mnie, jak mimo 4 ciąży i 40 - stki na karku udało mi się zachować linię nastolatki, uruchomiłam kanał na YouTube o zdrowym gotowaniu - bezglutenowo - bezmlecznie. Znajdziesz mnie również na blogu BeataRed.com i powiązanym z nim Instagramie, gdzie piszę bardziej osobiście o Paryżu i mojej pasji, jaką jest nauka języka francuskiego. A jeżeli interesują Cię praktyczne porady o tym, jak budować swoją obecność w sieci zapraszam na mój kanał na You Tube z blogowymi tutorialami.

Dołącz do rozmowy

17 komentarzy

  1. mam najprostszy szablon z możliwych i też mi nie działa

  2. A możesz wytłumaczyć jak działa przycisk ‘like’? Jeśli kliknie teraz w like’a pod Twoim artykułem to on wyświetli się moim znajomym/procencie znajomych? Testowałam likowanie i polubienie posta nie oznacza pojawienie się tej aktywności u mnie w logach. Wiem że umożliwia facebookowi dokładniejsze śledzenie, ale daje coś blogerom? Masz wiedzę na ten temat?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zapisz się na newsletter i zgarnij praktyczny ebook o Instagramie

X

Nowość - KURS - Twój pierwszy produkt online - 39,99 PLN + VAT Odrzuć

Exit mobile version