Wyobraź sobie, że z niewyjaśnionej przyczyny (awaria w Google, zmiana algorytmu wyszukiwarki) nagle spada liczba odwiedzin na Twojej stronie. W końcu każdy pisze, chyba również po to, by być czytanym. Ale po co zaraz wszystko widzieć w czanych barwach. Zrelaksujmy się, nałóżmy różowe okulary: życie jest piękne, świat dobry, a ludzie jeszcze lepsi. Przecież masz swoją mailową listę subskrybentów bloga. Czyli listę osób życzliwych, zainteresowanych tym, co piszesz, które zdecydowały się zapisać się na Twój genialny, cudowny, najlepszy z możliwych newsletter. Jeszcze nie masz? Może warto to zrobić. Ja póki co stworzyłam coś takiego u siebie na blogu Moda na bio. Tutaj też przemyśliwuję (a właściwie nawet otworzyłam na niego zapisy – po prawej stronie w kolumnie bocznej – nieśmiało Was do tego zachęcam), bo
Dlaczego warto stworzyć własny newsletter?
- Dzięki newsletterowi możemy łatwiej, bezpośrednio (prosto do skrzynki mailowej) dotrzeć do osób, które polubiły to, co robimy i piszemy (i dlatego zapisały się na newsletter). Na te osoby, najprawdopodobniej możemy też najbardziej liczyć – to najlepsi ambasatorzy naszej blogowej marki, Nasza żelazna rezerwa (na czarną godzinę, sąd ostateczny, czy nieprzewidywane przemeblowania googlowskiego algorytmu).
- Taki newsletter to wspaniała okazja napisania czegoś ciepłego, osobistego, serdecznego od serca, a tym samym pogłębienia relacji, jaką mamy z wiernymi czytelnikami (bo to oni najchętniej zapisują się na newsletter). Te osoby jednoczesnie są najlepszymi ambasadorami naszego bloga.
- Pisanie newslettera to ogromna sztuka. łatwo przegiąć pałę, niepotrzebnie zarzucić czytelnika (subskrybenta) czczą paplaniną. Ideałem jest dla mnie Ula Phelep, na której czwartkowy newsletter czekam z ogromną niecierpliwością. Ula ma niesamowity dar pisania. Zawsze znajdę u niej coś motywującego (na kolejny tydzień blogowania).
- Wysyłanie newslettera to wspaniała okazja do przypomnienia o swoim blogu (ale nie z butami – jak marketing, to jak najbardziej dyskretny). Każdy subskrybent ma możliwość (i to w każdej chwili) zrezygnowania z subskrypcji. Nie ma sensu mu tego utrudniać, bo od pewnej ilości czytelników za wysyłkę newslettera musimy płacić. Dlatego lepiej wysyłać go do tylko zainteresowanych osób, które otwierają naszą pocztę. A jeżeli będziemy w naszym newsletterze przynudzać, przedłużać, zanudzać autoreklamą czy suchymi linkami do najnowszych wpisów (bez dodania tego czegoś wyjątkowego – już głowię się co to ma być), to czytelnik (najwiernieszy) po prostu się odmelduje.
- Dla przedsiębiorców to okazja do bliższego kontaktu z klientami. To dodatkowy kanał promocji własnych wyrobów, o ile nie będzie samą nachalną promocją, ale połączony z dawką rzetelnych informacji. Tak jak to robi Slawek Gdaq na swoim blogu u pozycjonowaniu stron.
Tak więc posiadanie listy mailowej (subskrybentów) daje nam pewną niezależność od wszechmocnego Google. To możliwość bezpośredniego dotarcia do pewnej liczby osób, które nam zaufały (i tego zaufania nie wolno zawieść, pisząc byle co).
Dlatego w końcu zebrałam się i przysiadłam do rozgryzania tematu. Mam już newsletter na blogu MODA NA BIO. Nie wiem jeszcze kiedy znajdę czas na jego pisanie. Z drugiej strony nie muszę robić tego codziennie. Zaplanowałam sobie napisać coś raz na miesiąc, jak zbierze mi się na niego kilku chętnych (może z małym podsumowaniem tego, co działo się na blogu).
Ale jak to mówią: najtrudniejszy jest pierwszy krok, dlatego dla tych, którzy chcą, a jeszcze się wahają (i mają bloga na wordrpessie) mały tutorial jak zrobić to korzystając z Mailchimpa (tu wysyłka do pierwszych 2000 osób jest darmowa).
Czy na Bloggerze da się wysyłać newsletter za pomocą Mailchimpa? Szczerze powiedziawszy, nie do końca wiem. Znalazlam co prawda kilka aplikacji, które w tym pośredniczą, ale są platne. Dlatego sama na Bloggerze skorzystałam z Freshmaila (też jest darmowy do 500 subsktybentów).
Gdzie można stworzyć newsletter? Sposobów jest kilka:
- nasz polski i darmowy (wyżej przeze mnie wspomniany) Freshmail (korzysta z niego Kasia z bloga Catherine the owner i bardzo sobie chwali. Z tego, co wiem Kasia wręcz żałuje, że nie zainstalowała newslettera na samym początku istnienia bloga).
- Aweber – płatny od samego początku tj. bez względu na ilość subskrybentow (korzysta z niego Ula i też z tego, co wyczytałam kiedyś na blogu sobie go chwali).
- Mailchimp – zainstalowałam u siebie na wordpressowskim blogu MODA NA BIO w połączeniu z wtyczką Sumo (pisałam o niej we wpisie: Jak szybko przerzucać zdjecia z bloga na Facebooka), która ma (równiez) na celu zbieranie adresów mailowych (obsługuje m.in. Mailchimpa i Aweber).
- Mail poet – wysija-newsletters – to inna wtyczka na wordpressa
- Feedburner– to darmowa usługa Google, łatwa do skonfigurowania, korzystam z niej na tym blogu, jeżeli ktoś z Was życzyłby sobie dostawać informacje o kolejnych wpisach do skrzynki mailowej.
Ale w dzisiejszym wpisie pokażę Wam i poprowadzę Was krok po kroku, jeżeli chcielibyście stworzyć Wasz blogowy newsletter korzystając z Mailchimpa (dla blogow w oparciu o wordpress.org). Ale zacznijmy od samego początku, czyli …
Jak stworzyć konto na Mailchimpie?
[sociallocker id=”14984″]
Pierwszą rzeczą jest stworzenie konta na platformie Mailchimp. W tym celu wybieramy okienko “Sign up for free”.
Zostajemy przekierowani na kolejną planszę, gdzie musimy podać swój adres mailowy, nazwę użytkownika (USER NAME) i wymyslić hasło (PASSWORD). Po czym klikamy na Create My Account.
Po zakończeniu rejestracji musimy aktywować nasze konto, klikając w link, który otrzymany na skrzynkę mailową.
Po prostu klikamy na Acctivate account i musimy uzupełnić pewne dane o sobie i ewentualnie stworzyć swój gravatar. Po czym klikamy na Save and Get started.
Jak stworzyć formularz zapisu na newstletter?
Po stworzeniu konta na Mailchimpie wchodzimy w Dashboard, żeby stworzyć naszą pierwszą listę (adresów mailowych). W tym celu klikamy na Create a list.
Przechodzimy na kolejną stronę, na której pojawi się “You have no list” (święta prawda, przecież dopiero co zaczynamy). Dlatego klikamy na “Create a List” w prawym górnym rogu.
Teraz uzupełniamy poszczególne rubryki, które zobaczy nas “subskrybent” (czytelnik, który zapisał się na newsletter). Musimy wymyslić jakąś nazwę “List name” (coś, co pozwoli odbiorcy nas rozpoznać, skojarzyć, by wiedział od kogo dostał maila i by w ogóle go otworzył). Możemy wpisać przypomnienie dlaczego otrzymuje od nas maile (przecież zapisał się i to zupełnie dobrowolnie na newsletter).
Ja w wersji roboczej wypełniłam to tak.
Dalej w formularzu mamy również dodatkowe (opcjonalne) opcje (oj wyszło masło maślane). Np możecie potwierdzić, że chcecie otrzymywać powiadomienia od Mailchimpa, gdy ktoś się zapisuje lub wypisuje z Waszego newslettera. Takie życie (a skrzynka mailowa i bez tego pęka w szwach).
Gdy wszystko zostanie poprawnie wypełnione, pojawia się kolejna plansza, gdzie możemy stworzyć formularz zapisu lub “przetransportowac” pozyskane już adresy czytelników.
Oczywiście zaraz po założeniu konta pojawi się informacja, że nie mamy żadnych subskrybentów. Dlatego najpierw stworzymy formularz zapisu. W tym celu klikamy na SET UP A SIGN UP FORM (zaznaczyłam na czerwono).
Pojawia się kolejna plansza, na której mamy do wyboru 3 rozwiązania: General Forms, Embedded forms, Form integration. Na razie ja wybrałam General Forms.
Mamy tu podstawowy formularz, ale możemy go rozszerzyć o dodatkowe opcje.
Po to, by dodać czy stowrzyć własne pola do formularza zapisu klikamy na strzałkę u gory strony. Pojawia nam się opcja add a field.
Zwróćcie uwagę, że nazwy pól są po angielsku, żeby zmienić je na polski klikamy kolejnp na każde z nich i po prawej stronie w ramce wpisujemy np zamiast Email Address – adres mailowy.
Dodatkowo mamy mozliwość przetlumaczenia na polski – klikamy na Translate u góry strony i wybieramy jako jezyk ustawień – polski.
Teraz mamy nasz formularz zapisu na newsletter i to po polsku:
Jak zainstalować formularz zapisu na newsletter Mailchimp na wordpressie?
Teraz wchodzimy na naszego bloga na wordpressie i pobieramy i instalujemy wtyczkę Mailchimp for wp .
Ta wtyczka jest darmowa i zapewnia połączenie między Waszym blogiem na wordpressie a Mailchimpem.
Po instalacji oczywiscie włączamy tę wtyczkę.
Jak dodać klucz API do Mailchimpa?
Wtyczka po zainstalowaniu i włączeniu powinna być widoczna w menu po lewej stronie.
Wtyczka nie będzie działać póki nie wstawimy w odpowiednie miejsce wymaganego klucza API. W tym celu wchodzimy w Ustawienia wtyczki. Znajdziemy je chociażby po otwarciu listy naszych wtyczek.
Klikamy na Get your API key here. Poki go nie mamy, widoczny jest komunikat NOT CONNECTED.
Zostaniecie przekierowani na kolejną stronę, na ktorej musicie kliknąć na GET A KEY.
Pobieramy klucz API z kolumny, którą zaznaczyłam na czerwono.
Teraz powracamy do wordpressa i wklejamy uzyskany klucz w wyznaczone miejsce.
Po zapisaniu zmian, powinien nam się pojawić komunikat Connected (zaznaczony na zielono).
Do wtyczki możemy teraz zaglądać klikając w listę po lewej stronie.
Jak umieścić formularz zapisu na newsletter na bloga?
W tym celu wchodzimy w opcję Forms Mailchimpa (znajdziemy ją w pasku po lewej stronie).
W formularzu Required form setting, odhaczcie listę subskrybentów, którą chcecie używać.
Będziemy mieć możliwość dodania nowych pól w formularzu, korzystając z opcji Add a new field.
Wybieramy tu Mailchimp merge fields.
żeby dodać dane pole klikamy na add to form lub pobieramy i wklejamy wygenerowany kod HTML.
Nie zapomnijcie dodać Summit Button.
Kiedy skończyliście przygotowywać formularz zapisu, skopiujcie jego shortcode i zapiszcie zmiany.
Ten short code możecie wykorzystać do wstawienia formularza kontaktowego w dowolnym miejscu na blogu.
Jeszcze jedna ważna opcja w Mailchimps Settings, zaraz po Required Form Settings możecie poprosić przyszłych subskrybentów o potwierdzenie adresu mailowego czyli tzw opt-in. Chodzi o to, by uniknąć martwych dusz (tymbardziej, że po przekroczeniu pewnego progu wysyłanie newslettera staje się płatne. Ale to bodajze 2000 subskrybentów (ja mam jeszcze spory zapas, więc póki co tym akurat się nie martwię ha ha ha ).
Jak wrzucić formularz zapisu na newsletter na bloga?
Przejdzcie do Wygląd, Widgety, wśród proponowanych widżetów znajdziecie (oczywiście dopiero po aktywowaniu Mailchimpa) Mailchimp Sign-Up Form
Jak wysyłać newsletter za pomocą Mailchimpa?
No cóż, żeby sprawdzić jak to wszystko działa, musicie wcielić się w rolę królika doświadczalnego i zapisać się jako pierwszy subskrybent. Nie łudźcie się: zdobywanie subskrybentów nie jest takie proste. U mnie póki co wcale ich nie przybywa. (ha ha ha – ale to już czarny humor).
W tym celu wracamy na nasze konto na Mailchimpie i tu wybieramy opcję Lists. Jeżeli macie problem z jej otworzeniem zawsze możecie kliknąć na Małpkę w lewym górnym rogu (i rozwija się Wam całe menu).
Klikamy na tytuł naszej listy i przechodzimy na klejną stronę, na której możemy dodać (ręcznie) subskrybentów – opcja Add subscribers.
Tu wpisujecie adres Waszego pierwszego subskrybenta czyli najprawdopodobniej Was samych.
Teraz czas przygotować naszą pierwszą wysyłkę newslettera.
Jak stworzyć kampanię wysyłkową na Mailchimpie?
Teraz skoro już mamy pierwszego subskrybenta, mamy do kogo wysyłać nasze listy miłosne, czyli newsletter. W rozwijanym menu na lewo (tym, które otwieramy klikając na główkę małpy w lewym gornym rogu) wybieramy zakładkę Campaigns.
Póki co nie mamy żadnej Kampanii wysyłkowej, więc nie przejmujemy się wiadomością, jaką nam wyświetla You haven’ sent any campaigns yet i klikamy na Create Campaign.
Teraz mamy do wyboru kilka typów kampani, ja wybrałam ten pierwszy podstawowy rodzaj: Regular ol Campaign.
Teraz wybieramy listę subskrybentów, do których wyślemy naszą kampanię mailową. Ja wybrałam opcję wysyłki do mojej całej jednoosoobowej listy, czyli nie będę Was czarować: do mnie samej.
Teraz musimy wypełnić informacje na temat naszej kampani wysyłkowej, czyli np jak zatytułujemy maila do naszych subskrybentów.
Tracking – ta opcja pozwala dowiedzieć się ile osób otworzyło Wasz newsletter. U mnie było to 100% (to przynajmniej jedna zaleta wysyłania newslettera tylko do siebie samej). Ha ha ha – to też czarny humor.
Warto mieć zakreślone Authenticate campaign, to mam nadzieję uchroni Waszego newslettera przed wylądowaniem w Spamie. Ta opcja jest tu ustawiona automatycznie.
Teraz musimy wybrać szablon naszego newslettera, czyli to jak będzie prezentował się na stronie.
I tu mozemy bawić sie w tworzenie idealnego od strony graficznej newslettera.
Po dopieszczeniu newsletterza klikamy na Next i jestesmy gotowi do jego wysyłki.
Jak wysłać newsletter za pomocą Mailchimpa?
Pokazuje Wam się tu lista, na której możecie sprawdzić czy wszystkie elelmenty newslettera po prostu są, czyli List (lista osób, do których chcemy go wysłać), Subject line (tytuł newslettera) itp. Jeżeli coś zaznaczy się Wam na czerwono, to po prostu trzeba to poprawić i rozwiązać ten problem (czyli Resolve).
Gdy wszystko już jest dopieszczone nasz newsletter możemy albo od razu wysłać, albo taką wysyłkę sobie zaprogramować: Send albo Schedule (na dole w prawym rogu).
W Mailchimpie macie również możliwość sprawdzenia statystyk, czyli tego ile osób otworzyło Waszą pocztę. No cóż zostaje mi życzyć Wam wielu zainteresowanych tym, co piszecie subskrybentów i nieśmiało poprosić Was o zapisanie się na mój raczkujący jeszcze newsletter na tym blogu. Nie będę wysyłać go za często (może raz na miesiąc). [/sociallocker]
Pozdrawiam serdecznie
Beata
Hm… no jest to pomysł z tym newsletterem, tylko własnie trzeba mieć co w nim napisać 🙂 pewnie kiedyś do tego dojdę 🙂
Ten blog mam w zakładkach i z pewnością nadejdzie czas, że przestudiuję go dokładnie. Jeśli chodzie o takie sprawy, to orłem może nie jestem, ale korzystając z instrukcji zawsze do celu dobrnę. Założyłam sobie blog roboczy do nauki, ostatnio ćwiczyłam – tylko się nie śmiej – robienie stron na blogu, sama za ch…..ę nie mogłam do tego dojść, tak więc może jakieś strony w najbliższym czasie się u mnie pojawią, muszę to przemyśleć. Nie wiem, czy spersonalizowane 😉
Ciekawe – może kiedyś. Na dzień dzisiejszy, to u mnie z czasem coraz gorzej 🙂
Założyłam na Mailchimp i zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂
Ocena 11/10 😀
Dzięki temu tutorialowi wdrożyłem MP u siebie. Bez tego bym w życiu nie ogarnął. Dlatego “za karę” zapiszę na Twój newsletter i dodam bloga do Feedly 🙂
No to ja się zapisuję i zabieram się za stworzenie swojego newslettera! Dzięki za znaczne uproszczenie sprawy niezorientowanym 🙂
Napiszę jak mi się uda…:)
No to ja się zapisuję i zabieram się za stworzenie swojego newslettera! Dzięki za znaczne uproszczenie sprawy niezorientowanym 🙂
Napiszę jak mi się uda…:)
Jak z poziomu bloga zainstalować tą wtyczkę?
Beata, dzięki skorzystam, buziak, El
dobrze a co z ochroną danych osobowych nie zgłaszasz tego do Giodo?
Co do tworzenia newslettera… E-mail marketing jest naprawdę ciężką sprawą i mimo, że jest wiele tak pomocnych artykułów, to wciąż na swojej skrzynce widzę potwory. Niestety, ale wygląd niektórych wiadomości, aż zmusza do wciśnięcia guzika z napisem “spam”… Przede wszystkim powtarzające się błędy to najczęściej brak ukrywania listy adresatów, niedziałające linki, rozsypana grafika i tekst z błędami. Ludzie ko korzystają nawet z darmowych apek, które już pomogłyby w wyglądzie i wysyłce korespondencji seryjnej. Już nawet nie wspominając o naprawdę rozbudowanych systemach. Sama korzystam z modułu marketingowego z crm i zanim cokolwiek zaplanuję, mija sporo czasu, ale system pomaga mocno w wyłapywaniu błędów i co najważniejsze – ma funkcje raportów.. Nie wiem jak bym sobie poradziła, gdyby nie to, że mogę obserwować i analizować wyniki przebiegu akcji. Polecam także artykuł na ten temat: http://www.crm7.pl/crm/funkcjonalnosci-crm/marketing
Dziękuję za świetny poradnik 🙂
Beata, rewelacyjny poradnik!! Widać, że się napracowałaś, dziękuję Ci bardzo!
Powiedz mi jeszcze jedną rzecz, wiesz może jak utworzyć takiego e-maila, który będzie się wysyłał automatycznie do wszystkich osób, zaraz po zapisaniu na newsletter? Mam w planach zrobić darmowy dodatek (w zamian za zapisanie się), który musi przychodzić na mejla każdej osoby. Jeszcze tego nie odnalazłam, będę wdzięczna za pomoc!
Natalia, dziekuje za miłe słowa, od razu sie zapisze na Twoj newsletter, niestety poki co nie umiem odpowiedziec na Twoje pytanie, bo moj newsletter z Moda na bio jakos sie jeszcze nie rozkrecil. Pozdrawiam serdecznie Beata
Na MailChimp masz taką opcję, ale dopiero jak wykupisz pakiet za kasę. Jest ona w menu głównym “Automation”.
A mnie się udało to obejść. Spersonalizowałam meila: lists–> signup forms –>general forms –> i dostosowałam FINAL WELCOME E-MAIL
Zadałaś pytanie, o którym też pomyślałaś, ale nie mogę znaleźć w ustawieniach tej opcji. Mogłabyś napisać gdzie po wejściu w general forms się ona znajduje? 🙂
Dzięki za super wskazówkę! Właśnie dziś tego szukałam. I dzięki Twojej podpowiedzi dogrzebałam się w końcu do tego! 🙂
Beata, super poradnik. Dziękuję pięknie.
Natalia, ale co dokładnie dostosowałaś, bo jakoś nie rozumiem i nijak nie mogę tego ogarnąć. Mam nowe osoby które się zapisują i nie wiem jak dosłać im mó newsletter. 🙁
Natalia, dziękuję za cenną wskazówkę. Mogłabyś podpowiedzieć, jak dodać ten darmowy dodatek do maila powitalnego? Z góry serdecznie dziękuję. 🙂
A da się zrobić, aby newsletter został wysłany np. 10 minut później?
Zostaniesz matką chrzestną mojego newslettera 🙂 Bardzo mi pomógł Twój wpis, duże dziękuję!
ha! Udało się, przeszłam cały. Bardzo, bardzo dziękuję 🙂
Ja cały czas myślę nad newsletterem, póki co na myślach się kończy, bo po pierwsze nie mam na niego pomysłu, a po drugie zdawał mi się to mega skomplikowane. Punkt drugi rozgryzłaś, ale nad pierwszym nadal myslę ;-). Pozdrawiam.
Jak zawsze super post w Twoim wykonaniu, widać, że kosztował Ci sporo czasu i pracy. Zastanawiałam się nad newletterem, ale z tego co przeczytałam, mając bloga na bloggerze, nie jest to takie łatwe.
A moim ulubionym newletterem są niusy od JestRudo 🙂
Beato, dzięki za poruszenie tego tematu i posta. Ja wprawdzie z mailchimpa korzystam od dłuższego czasu, ale znalazłam u Ciebie i w dyskusji sporo wskazówek, które ułatwiły mi rozwiązanie kilku obecnych problemów 🙂 Pozdrawiam 😉
Genialny wręcz post, bardzo dziękuję:)
Beata Twój wpis właśnie mi troszkę pomógł dzisiaj 🙂 Bo się zatrzymałam w 1 punkcie i nie mogłam ruszyć. Mam 1 pytanie – jeśli stworzyłam general form na stronie już wcześniej do zapisu, a teraz zainstalowałam te wtyczkę – mogę zamiast od nowa tworzyć formę na wordpressie – skopiować tę stworzoną wcześniej z www Mailchimpa?
Chyba muszę Ci napisać list pochwalny! Ten poradnik jest rewelacyjny! A ja się tyle zbierałam, żeby ogarnąć ten newsletter! Dziękuję, danke, merci, gracias, shukraan <3
Piękny poradnik jak podpiąć newsletter MailChimpa. Gratuluje 🙂
Super poradnik, przeszłam z sukcesem przez cały proces tworzenia newslettera. Dziękuję za takie bardzo dokładne prowadzenie, krok po kroku. Podziwiam Cię za wiedzę i pracowitość, bo niewątpliwie kosztowało Cię to sporo pracy. Pozdrawiam i życzę sukcesów.
Stawiam pierwsze kroki w mailchimpie. Fajny przewodnik, ale polecam też zastanowić się nad wspomnianymi tutaj rzeczami http://brandpro.pl/jak_przygotowac_newsletter_firmy Kilka spraw sobie wyklarowałem.
Super, bardzo mi się przydał Twój wpis, dzięki 🙂
Walczę z tym newsletterem i walczę i już powoli tracę nadzieję… 🙂 Zrobiłam sobie formularz zapisu na koncie w mailchimpie. Ustawiłam kolorki, czcionkę etc. I pasuje mi to do strony, ale mam teraz stronę do zapisu pod linkiem z mailchimpa, a chciałabym mieć to u siebie.
Więc zainstalowałam wtyczkę i teraz pytanie po co to wszystko ustawiałam w mailchimpie, skoro we wtyczce od nowa muszę ten formularz ustawiać? Czy czegoś nie zrozumiałam do końca? Nie jestem techniczna i może nie rozumiem tego, ale jak nie umiem kodować to przy pomocy tej wtyczki nie zrobię formularza zapisu wg mojego “widzi mi się”?
Wielkie dzięki ! Nie było łatwo ale się udało. Świetna instrukcja. Pozdrawiam
Da się to umieścić na bloggerze, bez problemu. Dodałam HTMLowy widget i śmiga.
Rewelacja! Tak się bałam instalacji tego newslettera ale z tym poradnikiem mam już jasną wizję! Dzięki za to wielkie!:)
A w jaki sposób zmienić język z angielskiego na polski w stopce ( wypisanie się z listy itp)?
A czy jesteś w stanie mi pomóc w dodaniu nowej formy zapisania do newslettera? W tej chwili mam ogólną formę dołączenia, a chciałabym uruchomić kilka innych możliwości połączonych z pobraniem narzędzi.
Pani Beato, dziękuję bardzo za ten cenny wpis! Mam 2 pytania: 1. Czy można zmienić kolor komunikatu pojawiającego się po wypełnieniu formularza zapisu, informującego o tym, że został wysłany link aktywacyjny? 2. Czy można usunąć adres ze strony informującej, że subskrypcja została potwierdzona? Z góry bardzo dziękuję za pomoc!
dziękuję bardzo za ten artykuł 🙂 właśnie przed chwilą udało mi się skonfigurować wszystko bez problemów 🙂 suuuuper 🙂
Cześć! Poradnik świetnie napisany, wszystko krok po kroku. Posiadam mailchimpa, mam też zainstalowaną wtyczkę na wordpressie. Zastanawiam się tylko jak zrobić coś takiego: chciałbym zaoferować PDFa, żeby go otrzymać, należałoby się zapisać na newsletter. Wiesz może jak to wszystko zautomatyzować?
Dziękuję za post! Napracowałaś się okropnie kobieto! 🙂
Czy automatyczna strona z linkiem do potwierdzenia subskrypcji , może być edytowana? Bardzo proszę o pomoc, może ktoś już sobie z tym poradził?
https://uploads.disquscdn.com/images/c422fd939f45f0904f4ec34b7268d5762e643aa789a39868bb19d2e3a37281ba.png
Czy poniższą stronę można edytować? Bardzo proszę o pomoc. https://uploads.disquscdn.com/images/c422fd939f45f0904f4ec34b7268d5762e643aa789a39868bb19d2e3a37281ba.png
Bardzo przydatny wpis, wszystko się udało i poszło zgodnie z planem 😉 dzięki! Zastanawiam się tylko jak ustawić MailChimp jako PopUp, żeby wyskakiwał przy załadowaniu strony. Gdzie można znaleźć wskazówki? Pozdrawiam!
Mozna to zrobić za pomocą wtyczki w bounce do mailchimpa
dziękuję!
Hej wiesz jak wygenerowac newsletter ze strony internetowej, aby list zawieral jedna z zakladek strony internetowej?
Pozdrawiam
Dziękuję! Pierwszy newsletter poszedł!
a czy w mail chimp mozliwa jest automatyzacja kampanii nowego posta na blogu? tak,aby kazdy z subskrubentów mogł automatycznie dostac maila z inrofmacja o tym, ze na moim blogu pojawił sie nowy wpis?
Sama właśnie chcę taką opcję. jest coś takiego w MCh?
prosto i wyraźnie. Dziękuję za wprowadzenie do mailchimpa. mam nadzieję, że uzbieram subskrybentów