jak zbudowac bloga

Jak pisać bloga. Znajdź swoją niszę.

Jak pisać bloga. Znajdź swoją niszę.
Jak pisać bloga. Znajdź swoją niszę.
 

Specjaliści raczej przychylają się do opinii, że lepiej być rozpoznawalnym blogerem -specjalistą w wąskiej dziedzinie niż jednym z wielu anonimowych (lub prawie) blogerów w szerokiej niszy. Oto ich argumenty :

1. Nie można być specjalistą od wszystkiego. 

Koncentrując się na wąskiej tematyce powoli, acz skutecznie budujemy w niej wiarygodny wizerunek eksperta. Bo przecież jeżeli udało się nam na naszym blogu zgromadzić pokazną ilość sensownie napisanych postów z danej dziedziny, to rzeczywiście daną tematykę znamy od podszewki.

2. Osoby zainterestowane daną tematyką z czasem regularnie zaczną sprawdzać, co nowego napisaliśmy. 

Tym bardziej jest to prawdziwe, im węższa i bardziej specyficzna jest wybrana przez nas nisza (co z zasady oznacza mniejszą konkurencję). W ten sposób zdobędziemy lojalnych czytelników. O tych w internecie (przy ogromnej konkurencji) najtrudniej. Pytanie tylko ilu? Ile osób interesuje dana nisza?

3. Po pewnym czasie powinno to zaowocować zainteresowaniem ze strony reklamodawców z danej branży. 

Bo tym przecież szczególnie zależy na umieszczeniu informacji o swojej firmie i jej produktach w miejscu, do którego zaglądają osoby rzeczywiście zainteresowane daną tematyką.

Ten sposób dotarcia do potencjalnych klientów jest dużo bardziej skuteczny od umieszczania na chybi trafił reklam w przypadkowych mediach. A więc oznacza to dużą oszczędność środków i czasu.

4. Jednocześnie pozwoli to autorowi bloga nawiązać cenne z punktu widzenia zawodowego kontakty i zbudować wokół siebie społeczność podobnie myślących pasjonatów.

5. Niszowy, wyspecjalizowany blog jest dobry dla reklamy kontekstowej. 

Istnieje duże prawdopodobienstwo, że dotrą na niego osoby chcące rozeznać się w danej dziedzinie np przed planowanym zakupem.

6. Wyszukiwarki lubią blogi o jasnosprecyzowanej tematyce.

Po prostu robotom wyszukiwarek łatwiej je zaklasyfikować. Z reguły zostaną one zaindeksowane szybciej od blogów wielotematycznych.

Skoncentrowanie się na w miarę wąskiej niszy jest więc lepsze z punktu widzenia optymalizacji bloga pod kątem SEO (search engine optimization).

7. Z tych powodów osoby traktujące blogowanie zarobkowo, najczęściej stosują właśnie taką taktykę. Zakladają kilka/ kilkanaście blogów o zawężonej tematyce. Następnie naprzemiennie dorzucają na nie kolejne posty. Nie wywołując w ten sposob uczucia przesytu u odbiorców.

Choć oczywiście wybór strategii powinien zależeć od motywacji piszącego, czasu jaki jest gotowy poświęcić na rozwijanie bloga i celu, jaki sobie wyznaczył.
 
Pozdrawiam serdecznie

Beata

Jeżeli macie ochotę zostać ze mną na dłużej, zapraszam Was serdecznie do zapisywania się na mój świeżutki newsletter.

A na blogu przeczytacie m.in.: 


Zapisz się na newsletter i pobierz darmowy ebook: TWOJA MARKA NA INSTAGRAMIE

VADEMECUM BLOGERA NA YOU TUBE

O AUTORZE

Jestem blogerką, emigrantką, poczwórną mamą. Kobietą, która nie jednego w życiu doświadczyła, z niejednego pieca jadła chleb.

Od prawie 20 lat mieszkam na emigracji we Francji, w Paryżu.

Uważam, że emigracja to dobra szkoła życia i wymagająca, choć bardzo skuteczna lekcja pokory. Ale też wewnętrznej siły i zdrowego dystansu do samego siebie i momentami wystawiającej nas na próby codzienności.

Jestem tu po to, by pomóc Ci lepiej pisać, skuteczniej docierać do czytelnika, wywołać większe zaangażowanie w social mediach. Czasami rozśmieszę lub zmotywuję.

Ale równolegle do Vademecum Blogera jestem autorem kilku niezależnych miejsc w sieci.

Ponieważ wiele osób pyta się mnie, jak mimo 4 ciąży i 40 - stki na karku udało mi się zachować linię nastolatki, uruchomiłam kanał na YouTube o zdrowym gotowaniu - bezglutenowo - bezmlecznie.

Znajdziesz mnie również na blogu BeataRed.com i powiązanym z nim Instagramie, gdzie piszę bardziej osobiście o Paryżu i mojej pasji, jaką jest nauka języka francuskiego.

A jeżeli interesują Cię praktyczne porady o tym, jak budować swoją obecność w sieci zapraszam na mój kanał na You Tube z blogowymi tutorialami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zapisz się na newsletter i zgarnij praktyczny ebook o Instagramie

X