Ruch jest napędem każdego bloga, jego racją bytu i najlepszą zachętą dla blogera do jeszcze wytrwalszej pracy. Ale zanim ten ruch przyjdzie, czasami trzeba sporo się napracować. I to nie tylko tworząc wspaniałe (niepowtarzalne, wartościowe) wpisy.
- treść (jaką proponujesz czytelnikom, a ta powinna być wartościowa, użyteczna, oryginalna i do tego ponadczasowa),
- działania marketignowe wokół bloga (prowadzone umiejętnie, ale jednocześnie dyskretnie i z wyczuciem),
- pozycjonowanie Twojej strony (systematyczne, czasem mozolne, ale za to jak najbardziej naturalne).
- treści użyteczne dla innych. Warto pisać posty nasycone praktycznymi poradami, inspirującymi pomysłami, motywującą energią. Do takich tekstów czytelnicy wracają najchętniej.
- treści oryginalne, nie skopiowane, powtórzone, lub co gorsza żywcem przepisane skądinąd. Oczywiście możesz pisać o tym samym, co ktoś inny (tego dzisiaj w tak przetłoczonej sieci trudno uniknąć), ale za to nie tak samo. Bo jak chcesz przekonać czytelnika, by regularnie zaglądał na Twoją stronę, jeżeli ten znajdzie na niej tylko to, co wcześniej już napisano gdzieś indziej?
- treści ponadczasowe. Bo jeżeli będziesz pisał o ulotnych aktualnosciach, to Twoje wpisy (a wraz z nimi praca jaką w nie włożyłeś) bardzo szybko się zdezaktualizują. Niestety długo nie nacieszysz się jej owocami. Z kolei ponadczasowe posty, miesiącami potrafią przyciągać wciąż nowych czytelników. A z tego siłą rzeczy robi się coraz większy ruch.
- treści dla ludzi, a nie pod wyszukiwarki. Rozwiązuj problemy innych, a jednocześnie podsuwaj Twoje rozwiązania, tym którzy ich poszukują (np włączając się do dyskusji na odpowiednich forach tematycznych). Za ludzmi podążą roboty, a te i tak opinię o zawartości (i użyteczności) Twojej strony wyrobią sobie na podstawie reakcji czytelników “z krwi i kości”.
- Dołącz do portali społecznościowych typu Facebook, Twitter, Google +, Pinterest, nawiązuj tam kontakty i jednocześnie dyskretnie promuj to, co piszesz.
- Udzielaj się na forach tematycznych. W ten sposób poznasz i dotrzesz do osób, które podzielają Twoje zainteresowania.
- Zaglądaj na pokrewne tematycznie blogi i zostawiaj za każdym razem mały ślad po swojej wizycie w postaci ciekawego komentarza. Prawdopodobnie autor danego bloga, a może jeszcze i niektórzy z jego czytelników zajrzą do CIebie.
- zostawiasz komentarz z linkiem na innym blogu, czy forum,
- dodajesz bloga do jakiegś katalogu (choć tu należy się ostrożność, bo katalog katalogowi nierówny, a jeżeli linkujesz do spamu, to sam stajesz się spamem d i vice versa),
- rejestrujesz kolejny wpis w serwisie zakładek społecznościowych typu Stumble Upon, Digg czy Wykop,
- promujesz dany wpis w mediach społecznościowych typu Facebook, Twitter, Google+, Pinterest,
- budujesz zaplecze (czyli tworzysz blog, z którego będziesz linkował do treści, które chcesz wypromować, nawet jeżeli jest to najbardziej pracochłonna metoda)
- linków dofollow (czyli takich, które przekazują część wartości strony, na której zostały umieszczone), ale również
- linków nofollow, pozornie nieprzydatnych z punktu widzenia pozycjonowania. A jednak roboty też podążają za nimi i może przy okazji zaindeksują Twoją stronę.
- linków wewnętrznych, pomiędzy własnymi wpisami, by ułatwić poruszanie się pomiędzy nimi robotom. Które może w ten sposób dotrą do Twoich jeszcze nieznanych im wpisów, a przy tej okazji zaindeksują je. Z korzyścią dla Twojego bloga.
Powodzenia.
Pozdrawiam serdecznie
Beata
Jeżeli macie ochotę zostać ze mną na dłużej, zapraszam Was serdecznie do zapisywania się na mój świeżutki newsletter.
A na blogu przeczytacie m.in.:
- Narzędzia dla blogerów – kompendium.W blogosferze nie przebijesz się bez znajomości.
- 7 błędów, które może też spowalniają rozwój Twojego bloga.
- 6 prostych hacków, które ułatwią Ci działania w social mediach typu Twitter, Instagram, Pinterest.
- Narzędzia, z których korzystam w blogowaniu.
- 37 prostych hackow, które pomogą Ci zoptymalizować Twojego fanpaga.
- Jak pisać dobre teksty na bloga?
- Jak pisać bloga PORADNIK
- Kto jeszcze chce gotowe szablony skutecznych tytułów?
Bardzo przydatny Wpis !! Dziękuję ! Natychmiast wdrażam go w życie i działam 🙂