BLOGOWANIE, BUDOWANIE MARKI OSOBISTEJ, VADEMECUM BLOGERA

Jak dobrać kolory dla swojej marki w sieci: narzędzie Coolors.

Jak dobrać kolory dla swojej marki w sieci: narzędzie Coolors.

To narzędzie przyda Ci się, jeżeli szukasz palety kolorystycznej dla swojej marki. ⠀⠀

COOLORS

COOLORS – przechodzisz tu do generatora kolorów i klikasz po to, żeby przewijać kolejne zestawy kolorystyczne. Ale dobrane w sposób naukowy na podstawie koła kolorów. ⠀
Przewijasz gotowe palety tak długo, aż któryś z kolorów Cię zainspiruje. ⠀⠀
Wtedy możesz go sobie zablokować kłódką. W ten sposób narzędzie COOLORS będzie dobierało Ci kolory pasujące do tego wytypowanego. ⠀⠀

 

No i przede wszystkim narzędzie COOLORS pozwoli Ci dobrać je w sposób naukowy, a nie na tak zwane oko, na chybił trafił.

 

Tak wygląda narzędzie COOLORS.CO od środka:

 

Jak dobrać kolory dla swojej marki w sieci: narzędzie Coolors.
⠀⠀
Klikasz na duży niebieski guzik z napisem: Start the Generator, it’s free! I już jesteś w środku i możesz z niego korzystać.

 

Jak dobrać kolory dla swojej marki w sieci: narzędzie Coolors.

 

  • Teraz klikasz na spację, żeby przewijać kolejne palety kolorystyczne.
  • Aż któryś z kolorów wpadnie Ci w oko.
  • A wtedy możesz zablokować go sobie kłódeczką. I dobierać pozostałe kolory właśnie pod niego.

To narzędzie możesz wykorzystać przy poszukiwaniu kolorów dla Twojej marki, albo np jak ja poniżej dla skonfigurowania swojej strony sprzedażowej. Tutaj strona sprzedażowa mojego ebooka z przepisami bezglutenowo bezmlecznymi. Mój debiut książkowy. 

Jak dobrać kolory dla swojej marki w sieci: narzędzie Coolors.

 

I tutaj poszukiwałam pokrewnych kolorów do tego głównego wybranego właśnie w narzędziu Coolors.

 

Jak dobrać kolory dla swojej marki w sieci: narzędzie Coolors.

Przygotowanie grafik wsparte sprytnym doborem kolorów w narzędziu Coolors.

Ale to narzędzie może mieć jeszcze inne zastosowanie do bardziej codziennego wykorzystania: ⠀⠀
Jeżeli przygotowujesz grafiki np. w Canvie, czy to grafiki otwierające wpis na bloga, czy grafiki do jakiegoś social Medium i czujesz, że od strony kolorystycznej to jeszcze nie jest to….
⠀⠀
owszem jeden z kolorów chciałbyś zachować, ale odnośnie pozostałych przydałoby się poszukać inspiracji w innym kierunku. ⠀⠀
Tu wklejasz sobie oznaczenie tego upatrzonego koloru do narzędzia COOLORS, blokujesz go kłódka, a potem przebierasz (klikając na spacje), żeby narzędzie dobierało Ci współgrające kolory właśnie do niego. ⠀

A dalej przewijasz tak długo, aż coś wpadnie Ci w oko. Wybrałam sobie taki szablon okładki wpisu w Canvie. Ale użyte tu kolory to nie moja bajka.

 

Jak dobrać kolory dla swojej marki w sieci: narzędzie Coolors.

 

Za pomocą narzędzia image color picker (skądinąd proste jak dla małpy, nie ma co się go bać), zidentyfikowałam oznaczenie koloru użytego w wybranym przeze mnie zdjęciu.

 

Jak dobrać kolory dla swojej marki w sieci: narzędzie Coolors.

 

W narzędziu Coolors dobrałam pozostałe kolory, które współtworzyły by z nim zgodną paletę kolorystyczną, do wykorzystania przy tworzeniu rodziny pokrewnych grafik, prezentacji, czy np na stronie internetowej.

 

Jak dobrać kolory dla swojej marki w sieci: narzędzie Coolors.
Jak dobrać kolory dla swojej marki w sieci: narzędzie Coolors.

 

Ostatecznie zmieniłam koncepcję swojej grafiki (no cóż kobieta zmienną jest). W związku z czym… musiałam dobrać nową paletę kolorystyczną. Do wykorzystania np w rodzinie pokrewnych grafik.

Jak dobrać kolory dla swojej marki w sieci: narzędzie Coolors.

⠀⠀
Jednym słowem COOLORS, czyli

Proste narzędzie, a naprawdę ułatwia pracę. ⠀⠀

Ponieważ ostatnio montuję grafiki do nauki języka francuskiego, doceniam przydatność tego narzędzia. ⠀

Jak wiele można poprawić chociażby poprzez wybór odpowiednich kolorów, sprawić, ze nasze oko odbierze grafikę jako bardziej trafioną. ⠀⠀Tutaj połączyłam 2 różne grafiki – tj. mówiący koń i paryskie café, ale żeby nie gryzły się między sobą w narzędziu Coolors ustaliłam paletę kolorystyczną, pod którą podciągnęłam wszystkie elementy nowej grafiki, zaczerpnięte z odrębnych grafik.

 

Jak dobrać kolory dla swojej marki w sieci: narzędzie Coolors.
Jak dobrać kolory dla swojej marki w sieci: narzędzie Coolors.

 

Tak wypada podpowiedź z paletą kolorystyczną uzyskaną w Coolors. Teraz przeniosłam sobie tę grafikę (zapisaną w formacie PNG z przezroczystym tłem) do Canvy i tutaj wykorzystałam uzyskaną w Coolors paletę kolorystyczną do dobrania tła dla mojej grafiki. 

 

Jak dobrać kolory dla swojej marki w sieci: narzędzie Coolors.

 

Narzędzie bardzo proste, ale niesamowicie ułatwia pracę i pomaga uzyskać lepszy efekt końcowy. Polecam i pozdrawiam serdecznie.
Beata
⠀⠀

Zapisz się na newsletter i pobierz darmowy ebook: TWOJA MARKA NA INSTAGRAMIE

O AUTORZE

Jestem blogerką, emigrantką, poczwórną mamą. Kobietą, która nie jednego w życiu doświadczyła, z niejednego pieca jadła chleb.

Od prawie 20 lat mieszkam na emigracji we Francji, w Paryżu.

Uważam, że emigracja to dobra szkoła życia i wymagająca, choć bardzo skuteczna lekcja pokory. Ale też wewnętrznej siły i zdrowego dystansu do samego siebie i momentami wystawiającej nas na próby codzienności.

Jestem tu po to, by pomóc Ci lepiej pisać, skuteczniej docierać do czytelnika, wywołać większe zaangażowanie w social mediach. Czasami rozśmieszę lub zmotywuję.

Ale równolegle do Vademecum Blogera jestem autorem kilku niezależnych miejsc w sieci.

Ponieważ wiele osób pyta się mnie, jak mimo 4 ciąży i 40 - stki na karku udało mi się zachować linię nastolatki, uruchomiłam kanał na YouTube o zdrowym gotowaniu - bezglutenowo - bezmlecznie.

Znajdziesz mnie również na blogu BeataRed.com i powiązanym z nim Instagramie, gdzie piszę bardziej osobiście o Paryżu i mojej pasji, jaką jest nauka języka francuskiego.

A jeżeli interesują Cię praktyczne porady o tym, jak budować swoją obecność w sieci zapraszam na mój kanał na You Tube z blogowymi tutorialami.

(2) Komentarze

  1. Dzięki za ten wpis. COOLORS o program, który bardzo mi się przyda i zacznę go zaraz obczajać. Jak zwykle bardzo fajny wpis na tej stronie.

  2. świetne narzędzi, które na pewno chętnie wykorzystam! dziękI!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to verify temporary file contents for atomic writing. in /home/beatared/public_html/vademecumblogera.pl/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:51 Stack trace: #0 /home/beatared/public_html/vademecumblogera.pl/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(658): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/beatared/...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/beatared/public_html/vademecumblogera.pl/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 51