Najlepsze podcasty o blogowaniu, marketingu, social mediach i biznesie online.

podcast o marketingu, biznesie online, social mediach

Moje ulubione podcasty o blogowaniu, marketingu, social mediach i biznesie online.

Podcasty towarzyszą mi wszędzie.

Słucham ich coraz więcej, lubię tę formę wykorzystania czasu i przyswajania wiedzy.

  • Kiedy idę gdzieś na piechotę – słucham podcastu.
  • Kiedy czekam w jakieś poczekalni, w kolejce do kasy – słucham podcastu.
  • Nawet, kiedy robię zakupy, chodzę po sklepie ze słuchawkami w uszach.

Korzystam z aplikacji PODCAST (na iphone), która informuje mnie o tym, że pojawił się kolejny odcinek któregoś z podcastów, które subskrybuję.

Nagrywam swój podcast – jeszcze dość prowizorycznie od strony technicznej, jednak zamierzam to coraz bardziej ogarnąć – na poważnie.

Dlaczego warto słuchać podcastów?

Podcast to według mnie idealna forma przyswajania wiedzy, poszerzania horyzontów, wykorzystania takiego „martwego” czasu, w którym może mielibyśmy skłonność do użalania się nad sobą, czy poddawania się negatywnym myślom, frustracji, bo to niekończące się czekanie….

Bo gdzieś stoimy w miejscu, z pozoru utknęliśmy w martwym punkcie i tracimy czas, więc automatycznie dopada nas frustracja, złość, poczucie bezradności, poczucie marnowania czasu z czyjejś tam winy:

  • czemu te pociągi tak nieregularnie kursują,
  • czemu kasjerka tak się ślimaczy,
  • czemu to jest tak źle zorganizowane,
  • czemu ja muszę tak bezsensownie i bezproduktywnie czekać.

Właśnie – chodzi o to, by nie robić tego bezproduktywnie.

I tutaj – antidotum na to jest właśnie podcast.

Bo dzięki podcastom rozwijamy się, przyswajamy wiedzę, czujemy że wzrastamy, co jak najbardziej poprawia nam samopoczucie, wpływa korzystnie na samoocenę, chroni nas przed nie do końca uświadomioną frustracją…

podcast o marketingu, biznesie online, social mediach

Dlaczego warto nagrywać podcast?

Nie raz zdarzało mi się „podsłyszeć”, jak któryś z moich ulubionych podcasterów mówi o swoich wątpliwościach: czy ma sens dalej nagrywać ten podcast.

Wtedy ja jako wierny, ale bierny słuchacz chciałabym wykrzyczeć: że jak najbardziej tak.

Dlatego sama dalej nagrywam swoje podcasty, choć podobnie jak innych podcasterów dopadają mnie wątpliwości.

Brak widocznego odzewu – to przekleństwo podcastera.

Z perspektywy podcastera wiem, że trudno o odzew. Co może skłaniać do takiego poczucia samotności i rodzić wątpliwości.

Suche statystyki, nie w pełni oddają odźwięk, jaki u odbiorcy może wywołać dany podcast, czy odcinek podcastu.

Tymczasem z perspektywy nałogowej konsumentki podcastów wiem, jak magiczna więź tworzy się między słuchaczem a twórcą.

Michał Szafrański wiele razy opowiadał swoją osobistą historię przyjaźni z Patem Flynnem.

I tutaj na marginesie – choć Michała osobiście nie znam (słucham jedynie jego podcastów). Niemniej mam wrażenie, jakbym dobrze go znała, jakby był dla mnie kimś bardzo bliskim.

Historia z Patem Flynnem jest taka, że Michał Szafrański namiętne słuchał biznesowego podcastu Pata (Smart Passive Income), zanim sam ruszył ze swoim i przede wszystkim: to w nim znalazł motywację do podjęcia nadludzkich wysiłków związanych z poworotem do zdrowia po poważnym wypadku.

Michał, który po długiej rekonwalescencji, kiedy nie do końca było wiadomo czy będzie mógł chodzić – wziął udział i dobiegł do mety dłuższego biegu, wymachując banerem z podziękowaniami dla najbliższych i właśnie dla Pata Flynna, którego znał tylko z podcastów.

Wysłał to zdjęcie Patowi, który właśnie w tym momencie zastanawiał się nad sensem dalszego tworzenia swojego podcastu. Wypuszczanie go tak w próżnię – bo z perspektywy twórcy podcastu często to tak wygląa.
Gdy tymczasem – ten może mieć niesamowity i niepodejrzewany wpływ na innych.

Dlatego sama nagrywam kolejne odcinki podcastu, mimo nie raz nękającego mnie wrażenia, że wypuszczam go w eter i tam przepada.

podcast o marketingu, biznesie online, social mediach

Z drugiej strony z perspektywy odbiorcy podcastów wiem, że pozwalają one na zbudowanie uprzywilejowanej realcji z odbiorcą.

Jeżeli sama słuchając czyjegoś głosu i podcastu mam wrażenie, jakbym rozmawiała z dobrym znajomym. Teraz wyobraźcie sobie, że każdy ze słuchaczy ma podobne odczucia (że rozmawia sam na sam z twórcą danego podcastu). A przecież takich ludzi mogą być setki, a nawet tysiące.

Co wskazuje na bardzo dużą – takie modne słowo – skalowalność relacji z odbiorcami przez PODCAST.

I jednocześnie – i to jest ten paradoks i siła podcastów: na budowanie bardzo bliskiej relacji – zaufania z odbiorcą.

Takiej relacji, na jaką mniej pozwalają płytkie i w sumie powierzchowne social media.

Bo z jednej strony mam dużo bliskich mi twórców podcastu.
Bliskich w ten sposób, że jestem wiernym ich słuchaczem, ale oni nie mają o tym najmniejszego pojęcia. To jest ten dylemat pozornego braku odzewu.

Zdaję sobie sprawę, jak bliscy z czasem stali się dla mnie twórcy moich ulubionych podcastów, których regularnie słucham.

Mam wrażenie, że:

  • są moimi dobrymi znajomymi,
  • że towarzyszą mi, kiedy wynoszę śmieci,
  • kiedy biegam,
  • kiedy wyprowadzam psa (no dobra nie mam psa, ale wczuwam się w sytuację innych osób).
  • Podtrzymują na duchu,
  • dodają otuchy,
  • pomagają zapomnieć o chwilowej bolączce,
  • towarzyszą w biernym czekaniu w poczekalni u lekarza,
  • towarzyszą w najróżniejszych sytuacjach życiowych i
  • wspierają często dobrym słowem.

Raz nagrany odcinek podcastu pozwala skalowalność relacji w czasie.

Porównałabym podcast do rozmowy telefonicznej. Nie do wystąpienia na dużej scenie, ale do rozmowy kameralnym szeptem do ucha, czy do słuchawki w uchu.

Ale nawet jeżeli jestem wiernym, ale też tylko biernym słuchaczem podcastów – komunikacja na tej linii jest jednostronna. Ale słuchacz dużo z tego korzysta.

I z jednej strony ten pozorny brak odzewu, który sprawia, że twórcy podcastu może wydawać się, że puszcza go w próżnię.

A z drugiej strony po czasie może okazać się, że regularnie prowadzony podcast pozwolił zbudować bardzo osobistą relację z odbiorcami.

Dlatego dzisiaj chciałbym polecić kilka podcastów, które przekazują sporo dobrej wiedzy, motywacji, fajne wywiady z inspirującymi ludźmi, z których można czerpać przydatne tipsy i zachętę. Których sama regularnie słucham, jako taki bierny i anonimowy odbiorca.

Podcasty, których warto posłuchać, by poszerzyć wiedzę z zakresu blogowania, marketingu on line, social mediów i biznesu online.

podcast o marketingu, biznesie online, social mediach

1. Podcast Amy Porterfield.

Kto jej nie poleca? Porcja dobrze ułożonej, ustrukturyzowanej wiedzy o tym, jak budować biznes online poprzez budowanie listy mailingowej, webinary, które sprzedają, o tworzeniu kursu online, na który będzie zapotrzebowanie.

Chyba mogłabym stwierdzić, że wychowały się na niej wszystkie nasze rozpoznawalne kobiecy biznesy online i polecają ją.

Ale jeżeli zapanowała swego rodzaju moda na Amy Portefield, to dlatego, że Amy odwala kawał dobrej roboty i dzieli się naprawdę wartościową wiedzą.

podcast o marketingu, biznesie online, social mediach SOCIAL MEDIA EXAMINER

2. Podcast Social Media Examiner Michael Stelzner

Rozwijanie swojej marki w sieci poprzez social media.

Podcast, z którego można wyciągnąć dużo praktycznej wiedzy i sprytne tipsy.

Odcinki często są w formie wywiadów z osobami, które są ekspertami w swoich dziedzinach i chętnie dzielą się swoją ekspertyzą, na najróżniejsze tematy, czy to: Pinterestu, live wideo, czat botów.

Dodatkowo na wstępie zawsze znajdziecie przydatny tip na temat kolejnego narzędzia do usprawnienia swoich działań w sieci.

Sama czerpię stąd wiele przydatnych podpowiedzi, pomysłów, rozwiązań. Tematy dotyczące obecności w social mediach, budowania swojej marki w sieci.

podcast o marketingu, biznesie online, social mediach BUILD YOUR TRIBE

3. Podcast: Chalene Johnson Build Your Tribe.

Jak rozwinąć biznes online? Strategia, organizacja, a także porady dotyczące social mediów.

Inspirująca kobieta, która zbudowała ogromną społeczność i dzieli się swoim doświadczeniem biznesowym.

Z synem – Brock Johnson, który dodrzuca sporo fajnych tipsów na temat prowadzenia social mediów, budowania swojej marki w siecie, monetyzowania swojej obecności w social mediach.

PS. Brock ostatnio jest na odwyku od social mediów. Brakuje mi jego podcastów, porad i humoru….

podcast o marketingu, biznesie online, social mediach MARKETING SCHOOL

4. Marketing School, czyli duet specjalistów od SEO – Neil Patel i Eric Siu.

Może kojarzycie Neil Patel z bardzo konkretnego i rzeczowego bloga, na którym dzieli się swoją wiedzą na temat pozycjonowania.

Tutaj poznajemy go od innej strony, w formie rozmów z Ericiem Siu.

W formie krótkich, kilkuminutowych codziennych lekcji (jeżeli będziemy trzymać się tutaj nazwy Marketing School) z poradami na temat SEO, przedsiębiorczości, budowania swojej marki w sieci, rozwijania swojego biznesu online.

Ogólnie: szybkie praktyczne tipsy i dużo porad obu panów, szczególnie z zakresu Seo.

podcast o marketingu, biznesie online, social mediach PROBLOGGER

5. Podcast Problogger z Darrenem Rowse

Podcast o blogowaniu i generowaniu dochodu z bloga prowadzony przez Darrena Rowse (z Melbourne – Australia).

Dużo treści o tym, jak rozwinąć blog (bloga) i jak czerpać z niego dochód.

Osobiście: lubię ciepły głos Darrena i jego osobowość: taką bardzo empatyczną i zwróconą na drugiego człowieka, który dzieli się swoim bogatym doświadczeniem, ale potrafi pozostać zwyczajnym, skromnym człowiekiem. To po prostu czuć.

Ostatnio w swoim podcaście Darren oddaje głos innym blogerom, którzy opowiadają o tym, co pomogło im wzrosnąć, rozwinąć się, przejść na kolejny poziom w ich blogowaniu.

Polskie podcasty.

1. Paweł Leżoch Biznes Od Początku.

Podcast w formie obszernych wywiadów z osobami, które prowadzą biznes z sukcesem (i to nie tylko w sieci). W tym podkaście znajdziecie również sporo pomysłów na własny biznes.

podcast o marketingu, biznesie online, social mediach MAGDALENA PAWLOWSKA

2. Magdalena Pawłowska

Dużo porad i takiej dobrej motywacji na temat marketingu, tworzenia własnych kursów, czy produktów dostępnych w sieci. Wielu ciekawych gości i dobrze przeprowadzonych wywiadów.

podcast o marketingu, biznesie online, social mediach PANI SWOJEGO CZASU

3. Pani Swojego Czasu, czyli Ola Budzyńska.

Seria praktyczynych porad na temat budowania swojej marki w sieci. Bez lukru, ale z takim motywacyjnym kopem.

podcast o marketingu, biznesie online, social mediach MAREK JANKOWSKI

4. Mała Wielka Firma i Marek Jankowski,

Czyli dinozaur wśród w świecie podcastów i podcasterów. Z takim bardzo radiowym głosem. Marek ma spore doświadczenie radiowe. Dużo biznesowych porad i wywiadów.

podcast o marketingu, biznesie online, social mediach MARCIN OSMAN

5. Marcin Osman

Wydawca, biznesmen, podniósł się po plajcie, stworzył prosperujący biznes, właśnie dzięki niestrudzonej obecności w sieci, do której namawia swoich słuchaczy.

Bardzo lubię tę niestrudzoną porcję motywacji i takich prostych, acz nieodzownych tipsów które np. sprawiły, że sama zaczęłam nagrywać wideo.

Tak – to właśnie przez Marcina, mimo lat na karku i wątpliwości (te chyba ma każda babeczka, co do swego wyglądu), a jednak nagrywam wideo.

Stwierdzając ze zdziwieniem, że bardzo lubię tę formę przekazu i czuję się w niej dobrze.

A Wy jakie podcasty polecacie? Napiszcie w komentarzach.

Pozdrawiam serdecznie

Beata 

Podobne posty

Beata Redzimska Vademecum Blogera
Beata Redzimska

Zapisz się na Newsletter

More from BEATA REDZIMSKA

Dlaczego życie przecieka nam przez palce?

Im bardziej się starzejemy, tym szybciej lecą nam lata. A może po...
Read More

10 komentarzy

  • Dzięki Ci za ten wpis 🙂 (BTW już tak długo Cię czytam a nigdy nic nie skomentowałam :o)
    Od jakiegoś czasu poszukuję wartościowych podcast ów, żeby wypróbować tę formę nauki, może któryś z nich okaże się strzałem w dziesiątkę 🙂 pozdrawiam Cię serdecznie! 🙂

  • Do tej pory nie miałam zbyt dużej styczności z podcastami. W wolnych chwilach starałam się słuchać interesujących audiobooków. Chętnie jednak sprawdzę, jak będę czuła się z taką formą słuchowiska. Na pewno skorzystam z listy Twoich ulubieńców 🙂

  • Ja słucham i czytam „Mała wiejska firma”, i podcasty w formie wywiadów.
    Beata czemu pod względem UX u Ciebie jest tak, że najpierw zapis na newsletter a dopiero pózniej możliwość zamieszczenia komentarza?
    Jak i tak masz automatyczny checkbox tutaj nad bottonem „opublikuj komentarz”.

    • Kasiu, bo zapisy na nesletter dodaje z wtyczki Add widget after content i ona tu go umieszcza. Takie rozwiazanie techniczne, jak to rozwiazanie techniczne – ma pewne wady, jak i pewne zalety. Pozdrawiam serdecznie Beata

  • Dla fotograficznych pasjonatów szczególnie polecam:
    1. Niezłe Aparaty Jacka Siwko. Sama sporo się od niego uczę nie samych spraw technicznych, ale przede wszystkim zawodu fotografa od kuchni.
    2. Podcasty Michała Szafrańskiego z bloga jakoszczedzacpieniadze.pl
    3. No i powtórzę za autorką – przesympatyczna Pani Ola Budzyńska z Pani Swojego Czasu!

    Biorę się za przegląd polecanych podcastów przez Ciebie 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *