Jak zdobyć followersów na Instagramie? PODCAST

Jak zdobyć followersów na Instagramie?

Jak zdobyć followersów na Instagramie?

INSTAGRAM

Instagram to jedno z najpopularniejszych, najbardziej angażujących swoich użytkowników mediów społecznościowych. Istnieje od 2010 roku i nieprzerwanie rośnie w siłę. Dzisaj jest częścią imperium Facebooka. Został wykupiony przez firmę Marca Zucerberga w kwietniu 2012 roku.

Skąd wziął się, czy raczej skąd bierze się ten fenomen Instagrama?

Bo po prostu Instagram niesamowicie wciąga. Przyjemna forma przekazu pozwalająca na bezpośredni, spontaniczny kontakt z obserwującymi nas osobami, jak i tymi, które tu obserwujemy. Kopalnia inspiracji, pozytywnej energii na codzień. A przy okazji sympatyczne narzędzie do edycji zdjęć dysponujące całą serią oryginalnych filtrów.

Ale zacznijmy od samego początku. Jak zacząć korzystać z Instagrama. Czyli jak go u siebie zainstalować?

Jak korzystać z Instagrama?

Czy koniecznie muszę mieć do tego telefon kompatybilny z Instagramem?

Instagram to darmowa aplikacja na telefon. Założenie konta tutaj nic nie kosztuje. Wystarczy załadować aplikację Instagram:

  • z iTunes Store, jeżeli masz iPhona,
  • z Google Play na Androida.

Czy mogę korzystać z Instagrama, jeżeli mój telefon nie jest kompatybilny z tą aplikacją?

Myślę, że z racji nieprzerwanie rosnącej popularności Instagrama, taka sytuacja będzie zdarzać się coraz rzadziej. Bo producenci telefonów po prostu wyczuwają potrzeby rynku.

Niemniej nawet w takiej sytuacji, jeżeli Twój telefon nie współgra, nie jest kompatybilny z Instagramem, czyli nie możesz na niego wgrać tą aplikację. Wcale nie oznacza to, że musisz odpuścić sobie to social medium.

Wystarczy poprosić kogoś, kto dysponuje telefonem kompatybilnym z Instagramem o założenie tu konta. Czy wypożyczenie go dosłownie na kilka minut celem założenia konta na Instagramie.

Instagram na komputer

A dalej już możemy działać bezpośrednio z komputera. Komentować, lajkować, nawiązywać relacje na Instagramie, a nawet dodawać kolejne fotki (za pomocą takiego narzędzia jak Gramblr) bezpośrednio z komputera.

Sama w ten sposób ogarniam swoje konto @beatared. Wrzucam tu nowe fotki bespośrednio z komputera. Co prawda pozbawia mnie to możliwości korzystania z moich ulubionych filtrów na Instagramie. Ale też zapewnie sporą oszczędność czasu.

A więc i jest to metoda zorganizowania swojej pracy, dla tych osób, które tego czasu nie mają za dużo.

Dlaczego oszczędność czasu? Po prostu jednym kilknięciem kopiuję wycinek tekstu z bloga plus zwyczajowe hasztagi (chociażby z poprzednio opublikowanego przeze mnie zdjęcia). Jedno kliknięcie i opublikowałam coś nowego na Instagramie.

Kwestie organizacyjne są za nami. Teraz będziemy rozgryzać i oswajać Instagrama krok po kroku.

Jak zdobyć followersów na Instagramie?

Instagram krok po kroku.

Czyli:

  • Stworzenie konta na Instagramie.
  • Wybór nazwy użytkownika.
  • Wybór zdjęcia profilowego.
  • Stworzenie odpowiedniej biografii.

Po załadowaniu aplikacji Instagram na telefon, musisz stworzyć tu swoje konto. W tym celu, na samym początku musisz wymyśleć tu swoją nazwę użytkownika, dodać swoje zdjęcie profilowe, czy logo, które przedstawa/reprezentuje Twoją markę. A także napisać swoją biografię.

Jak zdobyć followersów na Instagramie?

Twoja biografia na Instagramie.

Tę biografię później będziesz mógł modyfikować, ulepszać i dopieszczać….

Masz tu do dyspozycji 150 znaków. Czyli trochę miejsca do napisania czegoś o sobie i o Twojej marce. Możesz jak najbardziej np zawrzeć tu słowa kluczowe, które charakteruzują to, co robisz. To, czym jest Twoja marka. Ale nie tylko.

W biografii możesz dodać link do swojej strony, czy strony sprzedażowej Twojego produktu, Twojego fanpaga….

Jest to jedyne miejsce, w którym Instagram przewiduje możliwość dodania aktywnego linku. Dlatego u wielu osób zobaczysz adnotację dodaną w opisie do kolejnego zdjęcia: link w bio. Po prostu wiele osób za każdym razem podmienia link w swojej instagramowej biografii na link prowadzący do najnowszego wpisu na blogu.

Ustawienia konta na Instagramie.

Teraz możesz trochę pogrzebać przy ustawieniach Twojego konta na Instagramie. W tym celu naciśnij 3 kropeczki, które znajdują się w prawym górnym rogu.

Po pierwsze sprawdź, czy nie ograniczasz dostępu do Twojego profilu na Instagramie ponieważ w ustawieniach konta (KONTO) jest on oznaczony jako konto prywatne.

Konto prywatne.

Co oznacza, że Twoje zdjęcia i Twoje filmy mogą oglądać tylko zatwierdzeni przez Ciebie użytkownicy. Czyli de facto sam ograniczasz swój zasięg na Instagramie.

Jeżeli Twój profil na Instagramie ma służyć budowaniu tu wizerunku Twojej marki, koniecznie uczyń go publicznym, tak by każdy, kto zechce mógł go śledzić.

Co innego jeżeli chcesz stworzyć tu (może i równolegle drugie) konto do wglądu tylko dla rodziny i najbliższych przyjaciół, na którym będziesz udostępniał tylko prywatne fotki dla wąskiego grona wtajemniczonych. To właśnie po to, wymyślono to rozwiązanie.

Tymbardziej, że możesz mieć i bezpośrednio przełączać się pomiędzy 5 różnymi kontami na Instagramie. Korzystając z Instagrama na telefonie. Jako że sama mam na Instagramie kilka kont, kilka profili powiązanych z różnymi markami bardzo lubię tę funkcję.

Przełącz na konto firmowe.

Możesz tu przełączyć Twoje konto instagramowe na konto firmowe. Co wymaga posiadania strony (fanpaga) na Facebooku i połączenia z nim Twojego instagramowego profilu.

Ale za to po pierwsze będziesz miał możliwość dodania kontaktu do siebie, Instagram bezpośrednio da Ci wgląd w Twoje statystyki. A dodatkowo dzięki połączeniu profilu na Instagramie z fanpagem będziesz mógł bezpośrednio (i to dosłownie jednym kliknięciem) przerzucać fotki z Instagrama na fanpaga.

Co jest jakimś tam pomysłem na ożywienie Twojego fanpaga. Tymbardziej, jeżeli będziesz czerpał ze starszych fotek z Instagrama, których może już nie pamiętają osoby obserwujące Cię równocześnie na obydwu tych kanałach.

Możesz skorzystać z opcji odszukania Twoich znajomych z Facebooka. Ponieważ Instagram jest własnością Facebooka stwarza to sporo możliwości np zaimpotowania facebookowych kontaktów, odnalezienia na Instagramie facebookowych znajomych i nawiązanie z nimi relacji na Instagramie. Dzięki czemu może nie będziemy zaczynać budowania tu swojej marki tak zupełnie od zera.

O ile musimy zainstalować aplikację Instagram na telefonie, po to żeby utworzyć tu konto, jak również po to żeby przynajmniej teoretycznie dodawać kolejne fotki na Instagrama. Ale tu akurat istnieją narzędzia typu Gramblr, które pomagają nam obejść to ograniczenie…

Ale już żeby przeglądać instagramowe fotki, żeby coś komuś zalajkować, czy skomentować – możemy korzystać bezpośrednio z komputera, po prostu otwierając na nim sobie Instagrama.

Jak zdobyć followersów na Instagramie?

Jak promować siebie na Instagramie?

Ale jeszcze ….

Zanim zaczniesz promować swoje konto na Instagramie (na początek może wśród znajomych i nie tylko). Zanim zaczniesz nawiązywać pierwsze relacje na Instagramie – zapełnij je krótką serią zdjęć (od 9 – 30), które mają oddać to, czym jest Twoja marka.

Czym się zajmujesz? Dlaczego warto Cię tutaj zaobserwować? Na Instagramie zdjęcia są ułożone w 3 równoległych kolumnach. W ten spoób wrzucając chociażby pierwsze 9 zdjęć stworzyłeś 3 linijki po 3 zdjęcia…. 30 zdjęć to 10 linijek, co stwarza wrażenie  prawie że zapełnionego profilu. A więc  w domyśle profilu z pewnym stażem.

Ale jeszcze warto mieć pomysł na siebie i na to, czym będziesz zapełniał swój profil na Instagramie.

Znajdź pomysł na swój profil na Instagramie.

A w tym celu: wyróżnij się.

1. Znajdź swój temat.

Tu punktem wyjścia powinno być zastanowienie się: czemu ma służyć Twój Instagram:

  • Pokazywaniu Twojej codzienności, a przez to stworzenie bardziej bezpośredniej, bardziej spontanicznej realcji z czytelnikami Twojego bloga.
  • Budowaniu bardziej tematycznego wizerunku Twojej marki. Choć akurat to drugie, wcale nie przeszkadza temu pierwszemu. Bo zdjęcia z kulis zawsze są łakomym kąskiem dla internautów….

Jak zdobyć followersów na Instagramie?

Tu np w ramach profili tematycznych kilka przykładów:

  • profil @pan od francuskiego – czyli prowadzony przez nauczyciela języka francuskiego do nauki tegoż języka. Polecam
  • @Herve in Paris – profil z przepięknymi zdjęciami Paryża, który jest witryną, czy po prostu portfolio fotografa proponującego sesje fotograficzne na tle paryskiej architektury.
  • @ZulkParis – czyli witryna fotografa oferującego zdjęcia par (ślubne, narzeczeńskie) w Paryżu.

Sama długo szukałam tu swojej drogi, błądziłam i eksperymentowałam. Nie wiedząc czemu miałby służyć mój profil na Instagramie. A to przeciż powinno być punktem wyjścia.

Bo jeżeli myślisz o blogu w kategoriach małego biznesu, podobnie powinneś pomyśleć o Instagramie. W kategoriach wsparcia dla Twojego blogowego biznesu.

Dlatego sama mam na Instagramie 3 tematyczne profile: każde reprezentuje jedną z moich 3 blogowych marek.

Jak zdobyć followersów na Instagramie?

2. Znajdź swój głos.

Znalezłeś swój temat, teraz znajdź swój głos. Z czym chcesz być kojarzony? Tu punktem wyjścia jest pomysł na siebie i jego konsekwentne wprowadzanie w życie metodą prób i błędów.

Masz tu możliwość pokazania Twojej marki od kuchni, od kulis… A przez to bardziej bezpośredniej, bardziej spontanicznej relacji.

Instagram w założeniu miał być miejscem do pokazywania wycinków swojej codzienności. To aplikacja to utrwalania i dzielenia się tymi ulotnymi momentami, skojarzeniami z danej chwili i przemyśleniami.

Nawet jeżeli w pewnym sensie i w pewnym momencie ta aplikacja padła ofiarą swojego sukcesu. Wielu użytkowników nie dodaje już czegoś tak spontanicznie. Z obawy, że zakłóci to mozolnie wypracowaną harmonię ich profilu.

Ale dlatego Instagram wprowadził możliwość dodawania (niezależnie od głównego streamu) tzw Insta stories.

Teraz przejrzyj Twoje zasoby fotograficzne. Każdy nawet zupełnie nieświadomie ma i mniej lub bardziej konsekwentnie dąży w kierunku wypracowania sobie jakiegoś stylu. Gdzieś tam podświadomie marzy się nam jakiś kierunek. Mamy swoje ulubione profile, które w jakiś tam sposób i w jakimś tam stopniu chcielibyśmy naśladować.

Jak zdobyć followersów na Instagramie?

Jak zdobyć followersów na Instagramie?

3. Nie ilość, a jakość.

Jak to zebrać razem w jedną spójną wizualnie całość? Mam tu dobrą i złą wiadomość.

Istnieje kilka prostych technik, by uczynić Instagramowy profil bardziej spójnym wizalnie: np

  • zmniejszenie nasycenia kolorów,
  • jeden kolor przewodni, jako taka klamra spinająca razem wszystkie zdjęcia z naszego profilu,
  • ten sam kolor tła,
  • konsekwente stosowanie tego samego filtru, który nadaje specyficzny klimat kolejnym fotkom,
  • stosowanie podobnej metody obróbki.

To jest ta dobra wiadomość.

Zła, ale tylko w pewnym sensie jest taka: że do własnego stylu dochodzi się metodą prób i błędów. A to z reguły zajmuje trochę czasu.

A jednak dobra wiadomość w tej złej wiadomości jest taka, że nawet to dochodzenie do swojego stylu, poszukiwanie swojej drogi w pewnym sensie jest fajną przygodą…. Pracochłonną, czasochłonną, ale jakże ubogacającą…

A ten czas po drodze już od zaraz możemy wykorzystać do budowania stabilnych i długofalowych realcji z innymi osobami na Instagramie. Bo relacje zawsze w końcu, w pewnym momencie procentują. Powodzenia.

Bo czasem trzeba sporo poeksperymentować zanim znajdziemy swoją drogę, swój styl, swój ulubiony filtr, czy metodę obróbki.

Instagram podsuwa tu nam kilkanaścia, a właściwie dwadzieścia kilka filtrów do obróbki naszych zdjęć. Te filtry pomagają stworzyć specyficzny klimat profilu. Ale najlepiej zdecydować się na jeden wybrany. Tyle że aby go znaleźć warto kolejno przetestować wszystkie po kolei.

Choć można tu skorzystać z porad innych osób. Np Adrianna z AlabasterFox  stosuje filtr Lo Fi. Na jej blogu znajdziecie sporo praktycznych wpisów na temat Instagrama. No i oczywiście polecam zajrzeć na instagramowy profil Adriann- @alabasterfox.

Jak zdobyć followersów na Instagramie_

Sama jestem zwolenniczką i użytkowniczką 2 bardziej stonowanych filtrów jak Ludwig i Juno.

Możesz dodatkowo przetestować filtry z zewnętrznych aplikacji: jak np VSCO, Snapseed, czy A Color Story.

A ze swej strony polecam Ci serię inspiracyjnych wpisów o tym jak stworzyć spójny wizualnie profil na Instagramie. Plus kilka pomysłów na takowy profil, które może naprowadzą Was na tę Waszą wymarzoną drogę.

 

4. Opis i strategiczny dobór hasztagów.

Opis, czyli legenda dodana do każdego kolejnego zdjęcia, wcale nie jest obowiązkowy…

Ale np zdałam sobie sprawę, że chętniej zaglądam na profile, na których mogę sobie coś poczytać. Taki dłuższy opis, skłania też do zostawienia dłuższego komentarza, a to z kolei jest lepiej interpretowane przez Instagramowy algorytm niż zdawkowe Lovely, czy jakiś pojedynczy emotikon. Podobno najlepsze (według wyżej wspomnianego algorytmu) są komentarze zawierające 4 słowa i powżej.

Oczywiście są profile, które ogląda się tylko i wyłącznie dla pięknych zdjęć. Ale są też takie, na których gwoździem programu jest właśnie komentarz nasycony np praktycznymi wskazówkami (taki mini blog), jak np profil @Roślinne porady.

Jak zdobyć followersów na Instagramie?

A jeszcze, jakby udało się zgrać obydwa….

I jakość i spójność zdjęć plus użyteczny opis….

Hasztagi.

I tu wcale te najbardziej obsadzone nie są najlepsze ze startegicznego punktu widzenia. Co w sumie jest logiczne. Bo tu najtrudniej się przebić, czyli dostać się do ze swoją fotką do 9-ciu najpopularniejszych zdjęć wyłapanych przez Instagram pod każdy użyty hasztag.

Tu możemy podejrzeć liderów w naszej niszy: jakie oni stosują hasztagi. Bo pewnie już kiedyś rozpracowali ten temat strategicznie.

Choć hasztagi, które pozwalają im na wyróżnienie się i dostanie do 9-ciu wyróżnionych zdjęć niekoniecznie zadziałają u nas, jeżeli dopiero budujemy tu swoją społeczność….

To też jest coś, co musimy rozpracować metodą prób i błędów. Ale może tak trochę strategicznie zerkając do innych i chociażby próbując skopiować stosowane przez nich hasztagi.

5. Geolokalizacja i tagowanie innych osób.

Na Instagramie możesz dorzucić swoją lokalizację, jeżeli chcesz dać się znaleźć osobom, które mieszkają w pobliżu.

Tagowanie innych osób np widocznych na udostępnionym przez Ciebie zdjęciu od technicznej strony polega na wrzuceniu ich nazwy użytkownika poprzedzonej znaczkiem @. W ten sposób dana osoba otrzyma informację, że w jakiś sposób „została wywołana” na Twoim profilu.

Ale tej opcji moim zdaniem nie należy nadurzywać, bo może zostać odebrana jako zwyczajne spamowanie. A używać tylko wtedy, gdy jest to w jakiś sposób uzasadnione.

6. Systematyczność.

I znowu nie ma tu idealnej recepty: ile i z jaką częstotliwością należało, by wrzucać tu coś nowego.

Jeżeli weźmiecie pod lupę popularne profile, to przekonacie się, że najczęściej ich autorzy dodają 1 – 3 zdjęcia dziennie. Systematycznie, ale bez przesady.

Z jednej strony Instagram z założenia ma służyć pokazywaniu swojej codzienności. Z drugiej strony: jeżeli Twoi obserwujący będą widzieć tylko Twoje fotki w swoim streamie, bo dorzucasz coś nowego co 5 minut, to raczej będą mieli szczerą ochotę przestać Cię obserwować.

Należałoby się tu trzymać jednej ważnej zasady: by jakość nie ucierpiała kosztem ilości.

Morał: Na Instagramie ważna jest systematyczność. Ale z drugiej strony bez przesady, bez zarzucania swoich obserwujących co 5 minut nowym zdjęciem. Co by nie wywołać u nich uczucia przesytu.

7. Video.

Instagram to nie tylko fotki, ale video w głównym streamie i w ramach Insta Stories.

Dodawaj video. Instagram zezwala na umieszczanie 15 sekudnowych filmików. Bezpośrednio zrealizowanych za pomocą Twojego telefonu. Chociażby z Tobą w formie gadającej głowy.

Ale to ważne, by Twoi obserwujący mieli okazję bliżej Cię poznać. To zawsze jest jakaś namiastka bezpośredniego kontaktu. A to jest coś, co przybliża ludzi.

8. Insta Stories

Insta Stories to funkcja, którą Instagrami skopiował i zaadpotował u siebie ze Snaptchata. Ale to daje nam możliwość dorzucania na Instagrama czegoś bardziej spontanicznie, bez obawy, że zakłóci to mozolnie budowaną harmonię całego profilu.

Bo Insta Stories nie pojawiają się w głównym streamie naszego profilu. Tylko pokazują się obserwującym Ciebie osobom ponad streamem w formie kółeczek ze zdjęciami profilowymi użytkowników, którzy udostępnili jakąś Insta Stories.

No a teraz …..

Jak zdobyć więcej followersów na Instagramie?

Konsekwentnie wprowadzając w życie swój projekt, szukając (najpierw), a potem realizując swoją koncepcję.

A jednocześnie i równolegle dbając o podtrzymanie relacji z innymi użytkownikami, czyli lajkując, komentując, a może nawet repostując cudze zdjęcia.

No i nie dając się zniechęcić wieczną huśtawką obserwujących.

Taka jest specyfika Instagrama. Bo są osoby, które polubią Cię, tylko po to, by zaraz Cię odlubić. A zrobią to tylko po to, byś dostał informację o tym, że oni Cię obserwują i może zwrotnie zreawnżował się im tym samym.

Takie osoby chcą być tutaj postrzegane jako influencerzy. Ale oczywiście influencerami nie są. Dlatego uciekają się do takich tanich sztuczek.

Co pomoże Ci w zdobyciu większej liczby obserwujących na Instagramie.

Oczywiście:

  • Obok stworzenia przykłuwającego oko profilu, co wymaga: naprawdę dużo pracy, systematyczności, eksperymentowania, znalezienia pomysłu na siebie i konsekwentnego wprowadzania go w życie.
  • Obok postawienia na jakość, zamiast na ilość.

Kilka bardziej technicznych podpowiedzi:

1. Dodaj wideget z Instagramem na blogu.

Widget, który będzie przekierowywał z bloga na Twoje konto na Instagramie. I ułatwił w ten sposób Twoim czytelnikom zaobserwowanie Twojego profilu.

Rozwiązań jest tu sporo:

Ale uwaga, najlepsze są takie, które bezpośrednio przekierowują na Twój profil na Instagramie. Uczulam na to, bo nie wszystkie to robią. Niektóre typu Intagme, Snapwidget przekierowują na swoją stronę … z Twoim u nich profilem.

Dodatkowo istnieją rozwiązania za pomocą których możesz zassać bezpośrednio na bloga Twoje fotki z Instagrama. W ten sposób na blogu możesz wykorzystać zdjęcie obrobione przy pomocy którego z instagramowych filtrów.

Jeżeli np najbardziej odpowiada Ci ta metoda obróbki. Takim rozwiązaniem jest tu wtyczka na wordpressa Instagram Slider Widget, która (co niektórym osobom może będzie bardziej odpowiadać, zaś innym nie) – pokazuje fotki z Instagrama na blogu w formie slidera z kolejno przewijającymi się fotkami.

W jakiej formie chcesz pokazać swój instagramowy profil na blogu?

  • Czy w formie siatki zdjęć (wtedy wychodzą wszystkie dysonanse pomiędzy sąsiednimi zdjęciami).
  • Czy w formie przewijających się kolejno fotek.

Ta druga forma, choć może mniej spektakularna, jest dużo bezpieczniejsza. Ale może też mniej skutecznie zachęca do polubienia naszego profilu przez odwiedzających bloga.

Wybór należy do Ciebie. Tymbardziej, że jeżeli zdecydujesz się na pokazywania całej siatki zdjęć z Instagrama możesz zrobić to w różny sposób:

  • Albo umieścić ją w panelu bocznym bloga (wtedy będzie miała ona formę kwadratu).
  • Albo w formie rozciągniętego paska w stopce bloga.
  • Albo w formie przewijających się pojedynczo fotek.

Co zamaskuje ewentualne dysonanse, co niechybnie byłoby widoczne w formie siatki. Jeżeli jedno zdjęcie gryzie się czy nie pasuje do sąsiednich.

2. Zachęć swoich followersów z innych mediów społecznościowych do zaobserwowania Ciebie również na Instagramie.

Ale to lepiej zadziała wtedy, jeżeli masz już jakiś pomysł na Twojego Instagrama i nie publikujesz tu tego samego, co na innych kanałach.

W przeciwnym razie, jaki sens ma obserwowanie Cię na wszystkich kanałach razem, skoro na każdym pojedynczo podajesz to samo. Dla obserwujących będzie to strata czasu.

Niemniej z racji powinowactwa Instagrama z Facebookiem można wykorzystać opublikowane kiedyś fotki na Instagramie i przerzucić je na Facebooka. Dzięki czemu poinformujesz swoich obserwujących na Fb, że prowadzisz fajny kanał na Instagramie.

3. Strategicznie dobierz hasztagi.

Bo to właśnie dzięki hasztagom dajesz się znaleźć na Instagramie i możesz dzięki temu dotrzeć do Twojej grupy docelowej.

Tutaj kluczem jest znalezienie optymalnych hasztagów. Warto podejrzeć tu influencerów z Twojej niszy.

Oni to już kiedyś na pewno przerabiali i sprawdzili, co działa. Choć weź poprawkę na to, że jeżeli dzisiaj mają tysiące obserwujących, a Ty dopiero zaczynasz, stosowane przez nich i przez Ciebie hasztagi nie wywołają tego samego odzewu.

I tu wcale te najpopularniejsze hasztagi, pod którymi publikowanych jest najwięcej zdjęć typu #love wcale nie są najlepsze czy najbardziej stategiczne.

Bo po prostu Twoja fotka oznaczona tym hasztagiem przepadnie w całej masie innych. A jej czas życia pod tym hasztagiem będzie trwał ułamki sekundy. Bardzo szybko zostanie zepchnięta w niepamięć przez inne świeższe fotki. Tzn osoby, które przeglądają kanał danego hasztaga raczej i tak się do niej nie dokopią.

Są hasztagi, które owszem przysporzą Ci np sporo komentarzy. Co z tego, skoro będą to same spamowate komentarze, zachęcające Cię do skorzystania z jakiegoś narzędzia do zdobycia większej liczby fanów.

4. Zorganizuj konkurs, albo wyzwanie na Instagramie.

I zachęcaj użytkowników do publikowania zdjęć z tematyką konkursową, czy wyzwaniową i do oznaczania ich konkretnym hasztagiem # oraz/lub do otagowania Twojego profilu (@twojanazwa).

5. Dobry kontent.

Choć dobry kontent, czyli dobre treści nie przebiją się same. To jednak jest to podstawa i punkt wyjścia. Ale potem jeszcze długo i systematycznie będziesz musiał wkładać sporo wysiłku w jego promocję.

6. Interakcja.

To podstawa funkcjonowania każdego medium społecznościowego. Przebicie się gdziekolwiek wymaga zaangażowania z naszej strony. Dobrego kontentu owszem. Ale również wyjścia naprzeciw drugiego człowieka, zainteresowania się tym, co on robi…. Lajkowania, komentowania, odpowiadania na komentarze…

Jak budować relacje na Instagramie?

  • Może powinieneś zacząć od zaobserwowania kont podobnych do Twojego.
  • Obserwuj influencerów w Twojej niszy, bo od nich możesz czerpać sporo inspiracji, a ta będzie Ci niezbędna do dalszego rozwoju.
  • A poza tym baw się. Wrzuć na luz i czerp przyjemność z bycia na Instagramie.
  • Komentuj, włączaj się do dyskusji. A powoli zobaczysz, że coś się rusza.

7. Zachęć czytelników Twojego bloga do polubienia Cię na Instagramie.

I tu oczywiście pomaga widget z Instagrama w profilu bocznym, czy w stopce bloga.

Ale Instagram daje Ci również możliwość bezpośredniego udostępniania Twoich zdjęć z Instagrama w treści konkretnych postów. Z możliwością ich polajkowania i bezpośredniego zaobserwowania Twojego profilu.

W tym celu musisz skopiować kod Embed z Instagrama i wkleić go gdzieś w treści wpisu, uprzednio przełączając się z trybu Wizualnego na Tekstowy (to na wordpressie) lub HTML na Bloggerze. Ale najpierw kliknij na 3 kropeczki pod zdjęciem, które w ten sposób chcesz pokazać na blogu. A dalej po prostu kolejno wykonuj podane instrukcje.

Jak zdobyć followersów na Instagramie?

8. Weekend Hashtag Project.

Udział w cotygodniowym wyzwaniu organizowanym przez Instagram pod tzw weekendowym hasztagiem daje możliwość wyróżnienia, czy zostania wyróżnionym bezpośrednio i to przez samego Instagrama.

Jaki hasztag #WHP obowiązuje na dany weekend możecie sprawdzić na oficjalnym blogu Instagrama blog.instagram.com.

Oczywiście nie jest to łatwe… Ale przecież nic nie stoi na przeszkodzie, by próbować.

Podobnie, jak możesz próbować zostać wyróżnionym przez któreś z tematycznych kont repostujących jak np flatlays, czyli konto repostujące zdjęcia oznaczone hasztagiem flatlay

Wystarczy, że oznaczysz dane zdjęcie określonym hasztagiem i będziesz czekał. Czasami prowadzący takie profie repostujące proszą o otagowanie ich pod konkretnym zdjęciem.

Dlatego po prostu poszukaj profili repostujących z Twojej niszy, zobacz jakiego typu zdjęcia są na nich repostowana i po prostu próbuj swoich sił.

Jak to działa na konkretnym przykładzie?

W mojej niszy turystycznej np bardzo dużo jest takich paryskich profili, które prezentują najlepsze zestawienia np: @TraverseFrance, @super_france, @seemyParis, @unlimitedfrance itp….

Jak zdobyć followersów na Instagramie_

Podsumowanie.

Czyli jak ogarnąć Instagrama. Kilka złotych zasad.

1. Publikuj regularnie.

Za każdym razem, kiedy wrzucasz coś nowego na Instagrama i oznaczasz to konkretnym hasztagiem (najlepiej większą liczbą hasztagów), masz szansę, że wyłapie Cię i doceni Twoją twórczość, któraś z osób regularnie czy przypadkowo przeglądająca kanał danego hasztagu.

Tylko pamiętaj, by jakość tego, co publikujesz nie ucierpiała kosztem ilości. Bo to raczej szkodzi, niż pomaga.

2. Znajdź pomysł na siebie i na swoją markę na Instagramie.

Bo to jest punktem wyjścia, szkieletem, na którym oprzesz konstrukcję Twojego profilu. Do kogo chcesz dotrzeć. Do kogo więc będziesz się tu zwracał? Jaka jest Twoja grupa docelowa?

Znalezienie odpowiedzi na te pytania właśnie bardzo skutecznie pomaga w stworzeniu spójnego profilu z pomysłem. I w skutecznej realizacji tego pomysłu.

Bo będziesz wiedział, w jakim powinieneś pójść kierunku. A potem, po drodze pozostaje Ci szukanie swojego stylu i dopracowywanie Twojego pomysłu.

Dopiero kiedy odpowiedziałam sobie na te pytania, mam wrażenie, że mój Instagram ruszył z miejsca. Może nawet nie w sensie liczb. Ale przestałam się tym przejmować.

Bo wiem, że np prowadzę niszowy profil o odkrywaniu Paryża i odkrywaniu języka francuskiego @beataredzimska z myślą o stworzeniu konkretnego produktu i dotarcia z nim do konkretnej i badzo wąskiej grupy docelowej.

Znajdź pomysł na siebie. To jest punkt wyjścia.

Zarazem jest to coś jak najbardziej naturalnego. Bo Twoja tematyka jest w Tobie.

Ten pomysł na pewno będzie ewoluował, czy wręcz kształtował się w tzw praniu. Bo z jednej strony chodzi tu o uzyskanie jakiejś powierzchownej spójności wizualnej całego profilu. Ale tu łatwo wpaść w inną pułapkę: po prostu stać się nudnym.

Na pewnym etapie, szukając harmonii zdałam sobie sprawę, że wszystkie moje fotki są dokładnie na jedno kopyto. A w takim razie: po co tak się staram. Skoro równie dobrze mogłabym za każdym razem wrzucać tę samą planszę z tą samą grafiką: follow for follow. Serio, niektórzy tak robią i co gorsza zdobywają w ten sposób followersów….

Ale przecież nie o to chodzi. Jeżeli tak bardzo lubimy podglądać profile innych osób, tych znanych i nie tylko, to dlatego, że Instagram daje nam możliwość podejrzenia skrawka ich codzienności. To prawda, że tego wystylizowanego….

Ale to też coś mówi o ich upodobaniach, sposobie życia do którego aspirują i spontanicznych przemyśleniach, które umieszczają pod każdą fotką. I ta instagramowa notka też może być całkiem ważna. Bo np sama śledzę liczne profile dla tego, co piszą w komentarzach do kolejnego zdjęcia na to samo kopyto np @namacierzynskim.

Dlatego po drodze sporo będziesz musiał eksperymantować…

3. Twoja tematyka jest w Tobie.

Ale będziesz musiał znaleźć kierunek i sposób, w jaki chcesz ją tu pokazać.

4. Daj sobie czas.

Bo prawdopodobnie będziesz dochodził do tego metodą prób i błędów. Testując różne filtry, metody obróbki, zewnętrzne aplikacje do edycji zdjęć na Instagrama typu Snapseed, VSCO, Candy Camera….

Podglądając innych, podglądając profile, które Cię inspirują. Jak chciałbyś, by wyglądał ten Twoj wymarzony idealny profil. A zobaczysz, że zaczniesz posuwać się naprzód we właściwym kierunku.

Powodzenia.

Pozdrawiam serdecznie

Beata

 

Zapisz się na Newsletter

  • Beata jaki Ty masz fajny głos 🙂 bardzo przyjemnie się Ciebie słucha :). Ja mam właśnie problem z hasztagami nigdy się nie mogę zdecydować co dodać 🙂

  • U mnie na insta totalny burdel… ale jakoś nie mam wystarczająco weny aby coś z tym zrobić 🙂 Moze w tym chaosie jest jest jednak jakiś porządek xD?

  • Kantyna Laser

    Podziwiam potęgę artykułu! Mnóstwo informacji, mnóstwo wskazówek!

  • Jakoś nie mogę się zdecydować na Instagrama, chociaż chodzi mi po głowie od jakiegoś czasu. Ale dzięki za wskazówki, na pewno bardzo się przydadzą, kiedy wreszcie się zdecyduję 🙂

  • Świetny poradnik, mnóstwo skondensowanej wiedzy. Jeśli chodzi o Instagram u mnie, to ciągle szukam i błądzę, fajnie, że tu trafiłam, bo trochę mi się rozjaśniło : )

  • Bardzo lubie instagram, ale ciezko sie na nim zdobywa followersow i wymaga pracy – zreszta jak wszystko 🙂 Fajnie, ze mozna wrzucac zdjecia wreszcie z komputera, bo przeciez liczy sie jakos, a nie zawsze telefonem uchwycimy wszystkie detale (chociaz i tacy magicy sie zdarzaja). Co lubie z instagramie, ze dzieki hastagom mozna latwo znalezc osoby, ktore nas inspiruja i nawiazac z nimi bezposredni kontakt. Dziekuje za kolejny wartosciowy wpis!

  • Beata- bardzo lubię Ciebie słuchać! 🙂
    I jak zawsze rewelacyjny wpis- wszystko o insta w pigułce 😀

  • Świetnie, chociaż w sumie te profile nie różnią się prawie, że niczym, a jest pewna zasada, że nie zawsze wypróbowane techniki zawsze działają. Bywają sytuacje gdzie jedno zdjęcie potrafi wszystko zmienić.

  • DeSylwia

    Bardzo lubię
    Twojego bloga i podziwiam pracę włożoną w przygotowanie podcastu, ale odrobinę
    mnie on rozczarował. Tytuł sugeruje, że podcast będzie dotyczył tego, o czym
    mówiłaś w zasadzie na koniec. Otrzymujemy 20 min opowieści o podstawowych
    informacjach na temat używania instagrama (co przyda się komuś kto nigdy nie
    miał konta na insta) i 5 minut rzeczowej, zgodnej z tematem treści (dla tych co
    rozkręcają swój biznes na insta). Po prostu tytuł jest mylny. Co nie zmienia
    faktu że pewnie się ten podcast wielu osobom przyda – zwłaszcza takim które dopiero
    raczkują w blogosferze 😉