Darmowe programy do obróbki zdjęć.

darmowe programy do obróbki zdjęć

darmowe programy do obróbki zdjęć

Jak obiecałam przy okazji wpisu o darmowych programach do tworzenia grafik, kilka podstawowych narzędzi do obróbki zdjęć. Specjalnie wybrałam programy dostępne on line, darmowe i jak najprosztsze w obsłudze. Przynajmniej w zakresie podstawowych funkcji. Czyli takie, przy których wystarczy usiąść i pogrzebać kilka minut, by zorientować się jak obsługiwać ich podstawowej opcje. Te niezbędne do obróbki zdjęć: jak przycinanie, przewymiarowywanie fotek, zmiana nasycenia kolorów, zwiększenie ekspozycji, wyostrzenie i kilka podstawowych filtrów.

Serdecznie polecam. Kolejność zupełnie przypadkowa. Choć przyznam się, że zaczęłam od dwóch programów, które bardzo lubię i które najchętniej i najczęściej stosuję, a z racji tego najlepiej znam.

Oczywiście są inne: jak chociażby GIMP czy PHOTOSCAPE. Choć akurat te programy wymagają załadowania na komputer, co może stanowić dodatkową trudność. Dlatego napiszę o nich innym razem. Myślę, że na poniższej liście każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Zaczynamy?
Darmowe programy graficzne:

 

1. PICMONKEY

To takie moje must have. Możemy tu nie tylko obrabiać fotki (Edit), ale także tworzyć kolaże (Collage) i grafiki (Design). Tyle razy pisałam już o PicMonkey, że nie wiem, czy ma sens powtarzać się. Szczegółowo jego możliwości opisałam TUTAJ.

Podstawowa edycja.

darmowe programy do obróbki zdjęć

Filtry

darmowe programy do obróbki zdjęć

 

2. POLARR

To moja nowa miłość, po PicMonkey. Prosty, intuicyjny i genialny. Zachwycają mnie tutejsze filtry i możliwości dalszej edycji: temperatura, ekspozycja, kontrast, nasycenie. Pobieramy zdjęcie klikając na Import (na wszelki wypadek Wam to zaznaczyłam), zapisujemy po obróbce klikając na Export. No i koniecznie pobawcie się suwakami z prawej strony. Nic dodać, nic ująć, tylko brać i korzystać z zamkniętymi oczami.

darmowe programy do obróbki zdjęć

 

3. BE FUNKY

To kolejny bardzo intuicyjny program. Obok edycji zdjęć mamy tutaj możliwość przygotowania kolaży i innych projeków. Ale skupmy się na tym, co możemy zrobić w zakresie obróbki zdjęć. A mamy tutaj sporo możliwości. Możemy naszą fotkę przyciąć, przewymiarować, wyostrzyć, rozjaśnić, zwiększyć kontrast, pobawić się filtrami, dodać ramkę. Mamy całkiem sporo fajnych filtrów do dyspozycji. A oprócz samego obrabiania zdjęć możemy tworzyć tu kolaże.

Podstawowe opcje obróbki zdjęcia: Crop, Resize, Rotate, Color ….

darmowe programy do obróbki zdjęć

Możemy pobawić się tu różnymi filtrami.

darmowe programy do obróbki zdjęć

Możemy tworzyć fotograficzne kolaże.

darmowe programy do obróbki zdjęć

 

4. IPICCY

To program nie tylko do samej obróbki zdjęć (choć na tej opcji skoncentruję się w tym wpisie). Niemniej można tu również stworzyć kolaże z fotek czy przygotować proste grafiki. A co się tyczy samej edycji zdjęć, to mamy tu wszystkie podstawowe opcje. Naszą fotkę możemy tu przyciąć, przewymiarować, rozjaśnić, zmienić nasycenie kolorów, wyostrzyć …

Tak na marginesie wydaje mi się, że warto chociażby ze względu na szybkość ładowania się naszej strony przewymiarować, czyli zmienić wymiary naszego zdjęcia przed wrzuceniem na bloga. Np fotki, które wychodzą z mojego aparatu mają wymiary 4000 px na 3000 px. Tymczasem na Facebooka zalecane wymiary fotki to 1200 na 900 px. Na Instagrama to 1080 na 1080 px. A na większość blogów  pewnie wystarczyły by fotki o podstawie 750 – 800 px.

Dodatkowo w IPICCY możemy przycinać nasze zdjęcia, podobnie jak w PicMonkey, sugerując się siatką z liniami trójpodziału. Dalej możemy zmienić kontrast, ekspozycję, nasycenie kolorów. Mamy tutaj również sporo różnych filtrów. Możemy dorzucić fajne ramki, albo wręcz dodać jakiś efekt dodatkowy, korzystając z różnych Tekstur.

darmowe programy do obróbki zdjęć

Sporo różnych filtrów do wyboru.

darmowe programy do obróbki zdjęć

Możemy dodać różne mniej lub bardziej fantastyczne ramki.

darmowe programy do obróbki zdjęć

Możemy dodać dodatkowe efekty np zmieniając Textures.

darmowe programy do obróbki zdjęć

 

5. FOTOR

To bardzo fajny i intuicyjny program. Jedynym minusem, który mi czasami przeszkadza jest to, że Fotor nie zawsze chce mi się załadować na komputer. Ale gdu już mi się załaduje, to pełna radość. Bo w Fotorze można przygotować świetne grafiki do mediów społecznościowych, korzystając z dostępnych tam szablonów. A w zakresie obróbki zdjęć, mamy tutaj podstawowe opcje, jak przycinanie, przewymiarowywanie, zmiana nasycenia kolorów, ostrości, jasności (w Basic Edit, Basic).

Mamy tutaj spory wybór filtów (oczywiście mam tu na myśli tylko wersję bezpłatną tego programu). Możemy skorzystać ze sporej kolekcji najróżniejszych ramek. No i wiśienka na torcie, choć trochę wyjdę poza temat tego wpisu, uwielbiam Fotor za świetne szablony do tworzenia własnych grafik. Np można spróbować tutaj przygotować swoją okładkę na Facebooka (tzw Facebook Cover).

Podstawowa edycja.

darmowe programy do obróbki zdjęć

Filtry.

darmowe programy do obróbki zdjęć

Ramki.darmowe programy do obróbki zdjęć

Przygotowywanie grafik np okładki na profil na Facebooku.

darmowe programy do obróbki zdjęć

 

6. PICFULL

Ten program generalnie nie jest siódmym cudem świata. Ale właśnie o to chodziło w tym wpisie: o programy, które wystarczy otworzyć, by bez większych trudności połapać się co i jak można w nich zrobić. A tu przede wszystkim mamy całkiem sporą kolekcję filtrów (niestety dość długo się ładują, ale może to moje połączenie internetowe ostatnio coś szwankuje). Ale niektóre z nich są na prawdę bardzo fajne. Jak np ten :

darmowe programy do obróbki zdjęć

 

7. PIXLR

Ten program do obróbki zdjęć ma sporo dodatkowych możliwości. Niemniej jest bardzo prosty i inuticyjny w obsłudze. Wystarczy kilka minut, by się z nim oswoić, przynajmniej jeżeli chodzi o podstawowe opcje jak ekspozycja, kontrast … no i cała seria najróżniejszych filtrów.

Podstawowa edycja.

darmowe programy do obróbki zdjęć

Filtry, niektóre bardziej karkołomne jak ten kaskadowy.

darmowe programy do obróbki zdjęć

 

8. SUMOPAINT

Możemy skorzystać tutaj nieodpłatnie z wersji udostępnionej w przeglądarce. Mamy sporo różnych opcji, w tym te podstawowe, które odnajdujemy intuicyjnie i kilka filtrów.

Podstawowa edycja.

darmowe programy do obróbki zdjęć

Filtry.darmowe programy do obróbki zdjęć

 

9. LUNA PIC

To sympatyczny program do edycji fotek. Ma sporo możliwości. Zajrzyjcie do Agaty z bloga Blokotek, która fajnie pokazała, co można w nim zrobić. A ja pobawiłam się w takie Gif-y

darmowe programy do obróbki zdjęć

darmowe programy do obróbki zdjęć

 

Ze swojej strony serdecznie zapraszam Was do długo obiecywanego newslettera. Rusza już wkrótce. Zapisywać możecie się tutaj.


Pozdrawiam serdecznie.

Beata

Zapisz się na Newsletter

More from BEATA REDZIMSKA

Postanowienia noworoczne. Jak zmienić nawyki, zrealizować plany i spełnić marzenia?

  Jak wytrwać w noworocznych postanowieniach? Czy wiecie że 4 osoby na...
Read More
  • Jeśli korzystam głównie z Gimpa, to znaczy, że jestem przedpotopowa? Hm, pora umierać, czy co? Bo nie mów, że mam się znowu czegoś uczyć! ;>

    • Aniu, wcale nie Gimp to wyzsza szkola jazdy. Ja szukalam czegos na szybko dostepnego on line. Pozdrawiam serdecznie Beata

      • To mnie troszkę pocieszyłaś. Hi, hi! Choć i tak właśnie sobie sprawdzam możliwości programów, które podałaś. Miłej soboty! 🙂

  • O programach słyszałyśmy. My korzystamy z podstawowych funkcji Photoscape.

  • PicMonkey uwielbiam, często korzystam! Jest dość prosty w obsłudze i ma dużo możliwości. Innych nie znałam, ale z pewnością skorzytam 🙂 Pozdrawiam!

  • Coraz to nowe poznaje ;)) Nic, tylko siadac i obrabiac. hihi

  • Te programy są niezwykle przydatne, ale jakoś mimo że nie zawsze opłaca się odpalać kombajn do strzyżenia trawnika, wolę uruchomić gimpa albo photoshopa, gdzie mam możliwość prac na warstwach 😉 Na szczęście jest photoshop bezpłatny online 😀

  • Matylda Jasmin

    Dziękuję bardzo za ten przegląd. Dla stawiacza pierwszych kroków, jakim jestem, idealne.

  • Przydatny wpis. Dzięki

  • Uwielbiam Twoje porady dotyczące bloga, zawsze znajdę coś dla siebie 🙂

  • Mariusz Kędzierski

    Całkiem ciekawy arytukuł, nie sądziłem, że jest aż tyle darmowych programów, choć mi osobiście zabrakło w tym artykule PhotoScape

  • Jak dla mnie i moich potrzeb Photoscape jest najlepszym programem do obróbki zdjęć 🙂

  • Klaudia Cichecka

    Jakim programem obrobione jest pierwsze zdjęcie z dodaną ramką na dole ? 🙂

  • Karolina Pruszyńska

    Dziękuję za ten wpis, na pewno wypróbuję podane programy:) Pierwszy raz komentuję, chociaż podczytuję Twojego bloga od pewnego czasu;)