Jak zbudować silną markę wokół bloga?

STRATEGIA MARKETINGOWA

STRATEGIA MARKETINGOWA

Blogujesz – jesteś marką.

Jakąś tam. Choćby raczkującą. Teraz chodzi o to, by zrobić z tego silną, rozpoznawalną markę. Taką, która zapada w pamięć. Jak sprawdzić na jakim etapie rozwoju jesteś? Przestań pisać. Ile osób to zauważy? Niewiele? Nie ma problemu. Jesteś na początku drogi. Najważniejsze, że nie brakuje Ci motywacji. Bo …

1. Ilość napisanych postów robi swoje.

Regularne blogowanie na dany temat pomaga wypracować swoją markę i status eksperta. Bo teoretycznie im więcej „popełnimy” wpisów, tym większy powinien się zrobić z tego ruch na blogu. Czysto teoretycznie… A przynajmniej statystycznie biorąc.

Tu przytoczę Wam taką fajną statystykę, która mnie osobiście zachęca do regularnego pisania. Nawet jeżeli od czasu do czasu mam wątpliwości: czy rzeczywiście o to tu chodzi? Nie do końca. Nie tylko o to.

jak zbudować markę

Blogi, które publikują codziennie mają 5 razy większy ruch niż te które publikują raz na tydzień lub rzadziej.

Jeżeli zbierzesz na blogu 51 postów ruch powinien wzrosnąć o 53%. Po 100 wpisach rośnie 3-krotnie, a dalej 4,5 raza po 200 wpisach.

Dłuższe posty przyciągają więcej linków (pewnie są częściej polecane, jako bardziej wyczerpujące). Tutaj rada autora tej infografiki: Pisz posty, które mają co najmniej 1500 słów.

Chodzi również o to, ile napisanych wpisów zostanie zaindeksowanych przez wyszukiwarki. Czyli ile wpisów Google doda do swoich zasobów. Ile wpisów znajdzie się w ten sposób w wynikach wyszukiwania.

Nie jestem tutaj specjalistą od SEO, ale coś takiego możecie łatwo sprawdzić w Google Webmaster Tools. Znajdziecie tam zakładkę Indeks Google, Stan indeksowania lub po prostu wpisujecie do wyszukiwarki polecenie site: plus adres Waszej strony (site:http://WASZASTRONA.com/)

jak zbudować markę

2. Ilość postów to nie wszystko. Nie ilość a jakość.

Czy wystarczająco wzbudzają zainteresowanie czytelników? Czy są użyteczne? Czy bawią, dają do myślenia, wywołują jakąś reakcję? Czy udało się z nimi przebić w social mediach? Czy inni blogerzy do nich linkują, polecają swoim czytelnikom. O tym decyduje ich jakość. Jak to fajnie powiedział Walt Disney:

Rób to, co robisz tak dobrze, by ludzie chcieli to zobaczyć ponownie i przyprowadzć swoich przyjaciół.

Bycie polecanym szczególnie przez wpływowych blogerów (tych, którzy cieszą się zaufaniem czytelników i wszechmocnego Google) – pomaga zaistnieć w sieci. Choć to wymaga dużo pracy i systematycznego budowania kontaktów.

Przykład: zajrzyjcie na bloga Michała Szafrańskiego Jak oszczędzać pieniądze  czy do Mr Vintage. Ile czasu muszą oni wkładać w przygotowanie kolejnych wpisów?

3. Bądź użyteczny.

Jeżeli nie jesteś celebrytą, ludzie nie będą przychodzić na Twojego bloga … dla Ciebie. Przychodzą tu dla siebie samych. Dla tego, że mogą znaleźć u Ciebie coś przydatnego dla siebie. Coś, co pomoże rozwiązać ich problem, dostarczy motywacji, inspiracji, czy rozrywki.

Po części sprowadza się to do tego, co ludzie wpisują do wyszukiwarki i po czym trafiają na danego bloga. W moim przypadku są to tutoriale dotyczące blogowania i ulepszania bloga.

Chyba tym można wyjaśnić fenoment takich użytecznych blogów jak Jak oszczędzać pieniądza Michała Szafrańskiego czy  Twoje DIY Kasi Ogórek.

4. Zainspiruj do lepszego przeżywania swojego życia.

Nie bardzo wiedziałam jak to nazwać. Ale niby dlaczego ciągnie mnie na bloga Kasi Tusk. Bo jestem kobietą? Po części. Ale po części również dlatego, że lubimy podglądać innych. Jak żyją, jak mieszkają, jak się ubierają, jak ubierają swoje dzieci. Nawet jeżeli niechętnie się do tego przyznajemy, zwłaszcza przed samym sobą.

Dlaczego tak jest? Może trochę masochistycznie lubimy porównywawać się do innych. A może i nie.

Kiedyś chętnie wertowało się kolorowe czasopisma, by nacieszyć oko. Dzisiaj tego samego dostarczają niektóre blogi. Inspirację, ucieczkę od szarej codzienności. Małymi krokami inspirują nas do zmian. Krok po kroku przenosimy małe nawyki, drobne ulepszenia w naszą zwyczajną codzienność. Piękne wnętrza, egzotyczne podróże czy po prostu uważniejsze przeżywanie codzienności i dostrzegania w niej dobrych rzeczy.

Jeżeli Twoja działalność inspiruje innych do tego, by więcej marzyć, więcej się uczyć, więcej działać, stawać się kimś więcej … to jesteś liderem. John Quincy Adams

W tym nurcie wymieniłabym Makóweczki (ciepły blog o wychowaniu dzieci z przecudownymi zdjęciami) czy SIMPLICITE (który pokazuje, że Szafa Minimalistki może być elegancka i bardzo kreatywna).

5. Wyróżnij się albo zgiń.

Bo blogów są tysiące, a może raczej miliony. Co mówi o tym Jason Hunt (cytat z książki Blog, Pisz, Kreuj, Zarabiaj).

Kiedy zaczynałem zabawę z blogiem, kontrowersje były czymś czego blogerzy nie dawali. Wybiłem się między innymi dzięki przesadnej wyrazistości, okraszonej prostackimi prowokacjami.

To kwestia odwagi i wyrazistości. Ale najpierw kwestia znalezienia pomysłu na siebie. Znalezienia tematu, w którym będziesz przekonywujący. A będziesz przekonuwujący wtedy, gdy dany temat będzie Ci leżał Ci na sercu.

Najlepiej zacząć tu od punktu wyjścia.

Skoncentruj się na tym, w czym jesteś dobry, a będziesz nie do zatrzymania.

  • Co lubisz? W jakim temacie czułbyś się dobrze?

W czym jesteś dobry? Czego robienie przychodzi Ci łatwo i to od zawsze? Polecam krótki test, jak odkryć to w czym jesteś dobry.

  • Kogo mogło by to zainteresować? Jaka jest Twoja grupa docelowa?
  • Po co będziesz pisać?

Cel – warto go mieć, bo on jest motorem naszego działania. A poza tym:

Jak zdefiniować strategię bez celu? Jak rozwijać się bez strategii?

  • A dalej: bądź użyteczny.

Dawaj, zanim zaczniejsz otrzymywać. Pomóż innym ludziom dojść tam, dokąd zmierzają, a oni pomogą Tobie.

Nie siedź cicho w kącie, robiąc swoje. Nikt Cię tam nie wypatrzy. Te czasy już dawno minęły. Teraz trzeba się pokazać. Komenować, udzielać się w sieci.

No i nie zniechęcać się. Nie dawać za wygraną. Dać sobie czas. Bo  …

Bo marki buduje się konsekwencją.

Linki tygodnia.

Po to, by pomóc Wam w budowaniu własnej marki blogowej zebrałam porcję użytecznych wpisów (pomocnych w blogowaniu).

Pozdrawiam serdecznie

i przypominam pierwszy odc pt Blogujesz – zbuduj swoją markę.

Beata

Enregistrer

Enregistrer

Enregistrer

Enregistrer

Enregistrer

Zapisz się na Newsletter

More from BEATA REDZIMSKA

Jak odnieść sukces w blogowaniu?

« Jestem absolutnie przekonany, że nie ma czegoś takiego jak silna czy słaba...
Read More