Jak pisać bloga żeby odnieść sukces. W cylku blogerzy radzą.

jak pisać bloga żeby odnieść sukces

jak pisać bloga żeby odnieść sukces

Blogowanie staje się coraz popularniejsze. Właściwie każdy mógłby znaleźć dobry powód, by pisać bloga. Czy to dla przyjemności, z pasji, dla nawiązania kontaktów, dla poznania osób o podobnych zainteresowaniach. Lub bardziej pragmatycznie celem stworzenia swojej wizytówki w sieci, dla pokazania swoich umiejętności, ukrytych talentów. Dla promocji własnej działalności wirtualnej i nie tylko. W końcu mamy przedsiębiorczy naród.

Prowadzenie bloga staje się coraz bardziej przystępne od strony technicznej. Coraz więcej aplikacji, wtyczek, szablonów jest tworzonych pod potrzeby i do dyspozycji blogerów. Blogi robią się coraz ładniejsze. Obsługa bloga nie wymaga jakiś wyjątkowych umiejętności. To znajduje się w zasięgu każdego.

Chodząc po sieci co rusz odkrywam nowe raczkujące blogi, które chciałoby się śledzić na bieżąco i czytać. Ale nie nadążam. Bo …

No cóż kilka lat temu znalazałam fajną statystykę, która mówiła, że codziennie w sieci są publikowane 2 miliony nowych postów. Na dzień dzisiejszy ta liczba (i tak astronomiczna) jest już pewnie sporo większa.

Jak przebić się w tym ogólnym zgiełku? Scena nigdy nie była taka zatłoczona. Ale dzisiaj każdy może na niej zaistnieć. To ogromna szansa i wyzwanie.

Dlatego chciałam zaproponować Wam nowy cykl wpisów z poradami blogerów, którym się udało. Udało się zaistnieć, zbudować wokół siebie społeczność. Ich blogi są czytane. W czym tkwi ich sekret?

Dzisiaj 3 autorów, 3 blogi –  3 nadzieje blogosfery z tegorocznej listy Kominka.

Oto ich wypowiedzi:

jak pisać bloga żeby odnieść sukces MUM AND THE CITY

Ilona Kostecka z bloga Mum and the city

Blogowanie to super sprawa, bo można robić to, co się lubi i jeszcze na tym zarobić. Nic więc  dziwnego, że blogów w sieci pojawia się coraz więcej. Każdy może, bo prowadzenie własnej strony – poza czasem – na samym początku nie kosztuje nic, więc wielu postanawia spróbować swoich sił.  Dlatego dzisiaj przebicie się ze swoim blogiem jest utrudnione i właściwie na nic zdają się rady blogerów, którzy zaczynali pisać kilka lat temu, bo to były zupełnie inne czasy ;).

Po pierwsze: blogosfera się profesjonalizuje. Jeszcze niedawno blogi były zakładane głównie przez nastolatki, dzisiaj przez ekspertów: specjalistów w jakiejś dziedzinie, dziennikarzy, fotografów, marketingowców, którzy doskonale wiedzą, w jaki sposób budować własną markę i promować się.
Blogerzy inwestują w profesjonalnie wyglądającą stronę, reklamę, pozycjonowanie, dobry sprzęt fotograficzny, kursy. Nie ma w tym niczego dziwnego, oni wiedzą, że we własną firmę trzeba zainwestować nawet więcej ;). Bo blogowanie coraz częściej nie jest traktowane jak zabawa, a jak praca.

Po drugie (i wynika to z pierwszego): blogi są coraz ciekawsze. To normalne, bo jeśli chcesz  zaistnieć, nie wystarczy pokazać tego, co już jest (czytelnicy nie zdradzają swoich ulubionych blogerów z ich kopiami). Musisz zrobić to lepiej. Albo przynajmniej: inaczej. Wyróżnij się albo zgiń.

Po trzecie (i jest to trend ostatnich miesięcy): ponieważ blogów jest coraz więcej, coraz trudniej przywiązać do siebie odbiorcę. Dzisiaj ludzie są bardziej przywiązani do social mediów niż do konkretnego twórcy. To znaczy: wchodzą przez powiadomienie na Facebooku, jeśli temat ich zainteresuje, a nie jak jeszcze kilka lat temu bezpośrednio na bloga, żeby sprawdzić, czy nie ma przypadkiem czegoś nowego na ich ulubionej stronie. Zwyczajnie, tych ulubionych stron jest za dużo, żeby śledzić je na bieżąco! Widzę to po sobie, bo jeśli trafiam w świetne miejsce w sieci, zazwyczaj myślę sobie: „O nie! Kolejny fajny blog! Skąd ja mam brać czas na czytanie tego wszystkiego?!”. Więc lajkuję na fejsie i zaglądam, jeśli blogerowi uda się TAM przykuć moją uwagę.

Powoli dochodzimy do sedna: dzisiaj dobry… Ok, poczytny (to bardziej adekwatne słowo) bloger to dobry sprzedawca. Mniej liczy się to, jak piszesz, bardziej to, jak tytułujesz i zajawiasz swoje wpisy na fejsie. Nie bez powodu Pudelek i artykuły typu: „Doda znowu nie ubrała majtek?” cieszą się największą popularnością. W tę stronę zmierzają wszystkie, nawet te z założenia poważne serwisy. W tę stronę zmierza blogosfera – czy nam się to podoba, czy nie.

 Zudit jak pisać bloga żeby odnieść sukces

Judyta z bloga Zudit

U mnie być może wszystko potoczyło się szybciej, niż u innych blogerów. Zaledwie kilka miesięcy blogowania i finał Onet Blog Roku, Tytuł Nadziei Roku u Tomka Tomczyka, kilka innych wyróżnień, zaproszenie do telewizji. Stało się tak, ponieważ miałam spore doświadczenie w pracy w internecie – przed blogiem zawodowo pracowałam jako dziennikarz, krótko także jako rzecznik prasowy, prowadziłam dwa portale, wiedziałam, jakie tematy są klikalne, które teksty dobrze trafiają w emocje czytelników. Najważniejsze jednak w pisaniu bloga są unikatowe tematy, lekki język oraz regularna praca. Wszystkie te cechy można po jakimś czasie wypracować, niekoniecznie będąc polonistą czy dziennikarzem:

BLOG OJCIEC jak pisać bloga żeby odnieść sukces

Kamil z  bloga Blog ojciec

Moim zdaniem jest kilka rzeczy, które przyciągają do bloga: m. in. odpowiedni charakter autora czy styl pisania. Jednak zauważam, że z tym większość ludzi nie ma szczególnego problemu. Zwłaszcza jeśli prowadzą bloga już jakiś czas. Jest jednak coś innego, z czym ludzie mają problem. Mówię o pierwszym wrażeniu o nowym tekście, czyli: tytule, leadzie i zdjęciu. Często jest tak, że to pierwsze wrażenie, zamiast przyciągać na bloga, to zdradza ono wszystko, co nas na blogu czeka (w efekcie, ludzie na bloga nie wchodzą, bo i tak już wszystko wiedzą).

Chyba najlepiej będzie, jak opiszę na przykładzie. Trafiłem kiedyś na genialną myśl, która bardzo pomaga w rodzicielstwie bliskości. Była ona równocześnie bardzo prosta. Polegała na tym, aby podejść bliżej do swojego dziecka. Zamiast jednak nazwać artykuł na ten temat „Podejdź bliżej do swojego dziecka”, nazwałem go „Najlepszy sposób, aby wychować swoje dzieci bez krzyku”. Mam nadzieję, że widzicie różnicę? 🙂 Polecam też każdemu przejrzeć jakąś listę top 20, top 50 albo nawet top 100 najlepszych tytułów/nagłówków w książkach/gazetach – pełno tego w Internecie, a trzeba przyznać, że daje to świetny wgląd w to, jak je tworzyć.
(A przy okazji inny fajny wpis Kamila Jak zaprzyjaznić się z Facebookiem.)

 

Pozdrawiam serdecznie
Beata

 

Zapisz się na Newsletter

More from BEATA REDZIMSKA

Jak wyrobić w sobie systematyczność.

Systematyczność. Bo to podobno ona jest kluczem do wszystkiego. Ale Wyścigów nie...
Read More