Jak skutecznie pozycjonować bloga – porady specjalisty.

 


Dzisiaj chciałabym zaprosić Was do przeczytania gościnnego wpisu Kamila Samselskiego, który profesjonalnie zajmuje się pozycjonowaniem stron i marketingiem internetowym. Posłuchajmy co radzi nam specjalista w temacie jak wypozycjonować bloga i wygenerować na nim większy ruch, jakie tendencje przewiduje na rok 2015.

Pozycjonowanie stron 2015. Czynniki rankingowe

Modyfikacje algorytmu Google występują coraz częściej, co oznacza, że zmienia się istotność poszczególnych czynników rankingowych wyszukiwarki. Zarówno dla blogerów jak i przedsiębiorców posiadających strony firmowe stanowi to duży problem, ponieważ w bardzo krótkim czasie liczba odwiedzin pozyskiwanych z wyszukiwarki może bardzo gwałtownie zmaleć.

Oznacza to mniejsze zyski z reklamy lub mniejszą liczbę klientów. Warto także wiedzieć, że z informacji oficjalnie podawanych przez Google wynika, iż podczas układania rankingu stron w wynikach wyszukiwania, algorytm analizuje ponad 200 parametrów. Co ciekawe, część z nich charakteryzuje się znacznie większym znaczeniem od pozostałych.

W tym poście, chciałem podzielić się z Wami moimi obserwacjami dotyczącymi najważniejszych elementów rankingowych. Jak wynika z moich testów, szczególnie 5 z nich ma kluczowe znaczenie dla wysokich pozycji strony w Google.

1. Linki przychodzące

Linki nadal są jednym z najważniejszych czynników rankingowych. Stanowią podstawę działania wyszukiwarki. Google co prawda w ostatnich latach stara się zmniejszyć ich istotność (ze względu na łatwą możliwość manipulacji), to jednak musimy pamiętać, że są one naturalną częścią internetu i ich całkowita eliminacja z algorytmu będzie bardzo trudna. Pozyskując linki zawsze starajmy się o odnośniki ze stron tematycznych. Liczy się jakość, a nie ilość. Unikajmy linków zawierających słowa kluczowe – jest to bardzo częstym powodem otrzymywania filtrów. Przyznajcie sami – czy dzieląc się na forum odnośnikiem do ciekawej strony umieszczacie w nich słowa kluczowe ? Oczywiście, że nie. Dlatego zachęcam do trzymania się tej zasady także w przypadku pozycjonowanych przez was stron. Z całą pewnością, będzie to działanie dużo bardziej naturalne i lepiej ocenianie przez algorytm Google.

2. Pamiętaj o nowych linkach

Pojawienie się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, to tylko połowa sukcesu. Znacznie trudniej jest utrzymać się w TOP3 przez długi czas. Najczęstszą przyczyną stopniowego spadku pozycji jest brak nowych linków. Dlatego nigdy nie zapominajcie do zapewnianiu świeżych linków do swoich strony.

3. Unikalna i wartościowa treść

Zaraz bo linkach, najważniejszy element rankingowy. Jeśli chcecie być widoczni na czołowych miejscach w Google – musicie zapewniać na swojej stronie unikalną treść. Szczególnie jest to ważna wiadomość dla posiadaczy sklepów internetowych. Warto zainwestować i zlecić napisanie unikalnych opisów produktów. W przypadku jednego z moich klientów, wymiana opisów spowodowała w ciągu 2 miesięcy wzrost ruchu o ponad 150%. W przypadku blogerów, warto zastanowić się jak długie są wasze posty. Analiza zagranicznych portali wykazała, że średnia liczba znaków artykułów widocznych w TOP10 przekracza już poziom 2500. Pokazuje to w bardzo wyraźny sposób, że Google stawia na unikane teksty, które kompleksową opisują dane zagadnienie.

4. Wskaźnik CTR

Google analizuje klikalność w wyniki wyszukiwania (CTR). Duża liczba kliknięć w daną stronę w wynikach wyszukiwania powoduje poprawę jej pozycji (potwierdzone testami). Co to oznacza w praktyce – zacznijcie zachęcać internautów do odwiedzania waszej strony już na poziomie wyszukiwarki. Najprościej możecie to zrobić za pomocą ciekawych i nietypowych tytułów oraz opisów, które zachęcą do kliknięcia właśnie w waszą stronę. Zyskacie nie tylko więcej odwiedzin, ale i poprawę pozycji waszej strony

5. Linki wewnętrzne

Dzięki linkowaniu wewnętrznemu, mamy możliwość wzmocnienia poszczególnych elementów strony – kategorii oraz podstron. W przeciwieństwie do linków przychodzących, możemy bez obaw umieszczać w nich słowa kluczowe, które są przez nas pozycjonowanie. Za pomocą linkowania wewnętrznego, możemy doprowadzić do powstania długiego ogona (long tail), który pomoże nam pozyskać na stronę jeszcze większą liczbę odwiedzin z wyszukiwarki.

Przedstawione czynniki w największym stopniu decydują o pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Algorytm Google w coraz większym stopniu stawia na jakość, unikalność oraz naturalność. Czas odejść od pozycjonowania stron opartego na sztucznym i masowym pozyskiwaniem linków. Z pewnością będzie znacznie trudniej, ale uzyskane efekty będą zdecydowanie bardziej trwałe.

Autorem tekstu jest Kamil Samselski, ekspert ds. marketingu internetowego, który prowadzi bloga http://kamilsamselski.pl . Opisuje na nim zagadnienia związane z pozyskiwaniem klientów z internetu. Jeśli interesujesz się wymienionymi tematami, zapraszam do odwiedzenia bloga.


Pozdrawiam Was serdecznie
Beata


Jeżeli pomogłam, zaciekawiłam lub rozbawiłam proszę polub mnie na FB:

Beata Redzimska Vademecum Blogera
Beata Redzimska

Zapisz się na Newsletter

More from BEATA REDZIMSKA

Gutenberg – nowy edytor na wordpressie, czy należy bać się tej zmiany?

Gutenberg – zmiany w dobrym kierunku na wordpressie. O co tutaj chodzi?...
Read More

13 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *