O czym pisać bloga? Pisz o tym, co Cię pasjonuje.

O CZYM PISAĆ BLOGA, DLACZEGO BLOGA MOŻNA PISAĆ TYLKO Z PASJI

O CZYM PISAĆ BLOGA, DLACZEGO BLOGA MOŻNA PISAĆ TYLKO Z PASJI

Bo gdy coś nas pasjonuje, potrafimy znaleźć w sobie niezmierzone pokłady energii, przezwyciężyć wiele przeciwności. Byle tylko móc realizować swoją pasję. Jakby jakaś niewidzialna siła popychała nas naprzód. 

Szukając tematyki do blogowania bierzemy pod uwagę wiele kryteriów (pragmatycznych – typu potencjał zarobkowy, komercyjny danej niszy itp itd). Choć moim zdaniem na pierwszym miejscu powinniśmy zadać sobie pytanie: „Czy rzeczywiście mnie to pasjonuje? Cz dany temat jest moją pasją?” 

Bo jak systematycznie rozwijać bloga, jeżeli pisanie na dany temat nie sprawia nam przyjemności. Skąd czerpać motywację? Gdzie znajdować wciąż nowe tematy na kolejne wpisy? Jak zachęcić innych do czytania o czymś, co Ciebie samego nie interesuje?

Oczywiście możesz próbować kopiować to, co na dany temat napisali już inni. Siląc się przy tym na odrobinę udawanego entuzjazmu i imitując cudzy styl. Ale to taktyka na krótką metę. Tak „spreparowany” blog ma nikłe szanse na sukces. Lepiej odpuść to sobie. I zajmij się czymś, co na prawdę Cię pasjonuje. 

Dlaczego?… Bo jeżeli dany temat jest Twoją pasją, to: 

 

1. Nigdy nie zabraknie Ci zapału, by zgłębiać go i dzielić się nim  dalej. 

Co oznacza, że z czasem zarówno Twój blog jak i Ty sam staniecie się autorytetami w danej dziedzinie. Siłą rzeczy. To właśnie takie blogi Google premiuje czołowymi miejscami na listach wyników wyszukiwania.          

 

Blogowanie jest przedsięwzięciem długoterminowym.

Potrzeba czasu, by dany blog zaistniał, a statystyki zaczęły piąć się w górę. Jeżeli oczekujesz natychmiastowego sukcesu, możesz poczuć się rozczarowany. Ale jeżeli blogujesz dla przyjemności (i z przyjemnością), przeczekasz niewdzięczny okres rozruchu bloga (czasami nawet dość długi, ale ile przy okazji się nauczysz). 

Na początku  możesz wręcz ograniczyć się do pisania użytecznych, unikalnych i ponadczasowych treści. A o ich optymalizację, pozycjonowanie, marketing i inne zadbasz pózniej. Lepiej zacząć powoli, tworząc solide podstawy (czytaj tu: dobre treści), by z czasem rosnąć w siłę. 

Bo blog musi być ciągle aktualizowany. Do tego potrzeba sporo motywacji. Gdy legnie odłogiem Google i czytelnicy po prostu o nim zapomną. 

2. Jeżeli dany temat jest Twoją pasją, z chęcią poznasz osoby nim zainteresowane.

Przecież jesteś w stanie dyskutować o nim godzinami. Byle tylko było z kim.

Blogowanie to nie samo pisanie, ale dyskretny marketing, czyli wychodzenie na przeciw innym: blogerom z tej samej niszy, internautom poszukującym odpowiedzi na swoje zapytania (problemy) na  forach tematycznych.  

Bez współpracy z innymi trudno rozwinąć skrzydła. Gościnne wpisy i komentarze na pokrewynych blogach pomagają dać się poznać w blogosferze i ogólnie dotrzeć do szerszej publiczności.  W ten sposób zdobędziesz dodatkowe linki i nowych czytelników.  

Z kolei pomagając innym na forach wyrobisz sobie autorytet w danej dziedzinie i  może przy okazji zdobędziesz wiernych czytelników. Którzy podzielą się dalej, tym co piszesz. Oczywiście na to potrzeba czasu. I znowu wracamy więc do pierwszego punktu.                                                              

3. Blogowanie wymaga ciągłego rozwoju.

Ile razy zżymałam się, że to nie tak ma … wyglądać.

Tu nie wystarczy samo pisanie. Równie ważne jest wynajdywanie ciekawych tematów (na które jest zapotrzebowanie, problemów, których rozwiązania poszukują internauci). Tych dostarczą Ci m.in. pokrewne blogi, a zwłaszcza fora tematyczne i szerzej prasa, literatura itp…                                                            
Byle tylko mieć ochotę do ciągłego śledzenia tego, co się dzieje  w danej niszy: buszowania po forach, powiązanych tematycznie blogach w poszukiwaniu dodatkowuch informacji i pomysłów na kolejne wpisy.                                                     

4. Jeżeli dany temat Cię pasjonuje, będziesz miał ochotę o nim pisać.

To na pewno wypłynie w tekście. Czytelnik wyczuje Twoje zaangażowanie. A entuzjazm jest zarazliwy. Ale jak zainteresować innych, czymś co Ciebie samego nie interesuje?                 

5. Jeżeli dany temat jest Twoją pasją, to nie tylko masz wiele do powiedzenia, ale na pewno masz własne przemyślenia i punkt widzenia.

To właśnie o nie chodzi w blogowaniu. 

To wszystko da Twoim tekstom ten niepowtarzalny klimat i osobowość, bez których trudno o blogowy sukces. A już na pewno nie spodziewaj się sukcesu, jeżeli tylko ograniczasz się do kopiowania innych. Google nienawidzi „duplicate content”. Czytelnicy szukują orginału, nie kopi. Czegoś unikalnego, co ich zainspiruje.  

6. W blogowanie trzeba włożyć dużo, bardzo dużo wysiłku, czasu, pracy i dyskretnego marketingu.

Do tego potrzeba sporo zacięcia. Jak to wszystko robić bez pasji?                             

7. Blogując wokół Twojej pasji masz wspaniałą okazję do poznania podobnych Ci pasjonatów. 

Czego chcieć więcej? Dobrych statystyk i wiernych czytelników. To przyjdzie … z czasem.

Pozdrawiam serdecznie

Beata

 
Beata Redzimska Vademecum Blogera
Beata Redzimska

Zapisz się na Newsletter

More from BEATA REDZIMSKA

Sekrety mojego Instagrama. Linkowe Party.

Zdradzę Wam kilka moich prywatnych hacków na Instagrama. Nie żebym tu była...
Read More

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *