Jak zawijać posty?

Jak zawijać posty

 

Krótko chciałabym Was zapoznać z bardzo sympatyczną i prostą  obsłudze ikonką. Przyda się do uczynienia z Waszego bloga miejsca jeszcze bardziej przyjaznego czytelnikowi. A i pośrednio do lepszego wypozycjonowania pisanych przez Was tekstów. Znajdziecie ją w pasku narzędzi nad okienkiem, do którego wpisujecie tekst. Wygląda ona tak :
Jak zawijać posty
 
Mowa tu o ikonce do zawinięcia postu, czyli mówiąc prościej do przedzielenia go na 2 części : jedną bezpośrednio widoczną, drugą odkrywającą się po kliknięciu na
« Czytaj dalej » 
Czemu ma to służyć?
Otóż pierwsza sekwencja tekstu, ta która jest od razu widoczna dla internautów, pełni funkcję zwiastuna lub wizytówki Waszego artykułu. Możecie napisać ją w formie paragrafu wprowadzającego, streszczającego post. Lub w formie pytan, na które odpowiedzi czytelnik znajdzie w dalszej części wpisu. Dobrą techniką może okazać się tu zastosowanie kontrowersyjnych czy prowokujących zestawien słów. Chodzi o to, by przykłóć uwagę czytelnika. A jednocześnie, by zawrzeć w tych kilku pierwszych linijkach to, co najciekawsze, najważniejsze, najbardziej chwytliwe w Waszym tekście.
By przekonać go, że Wasz artykuł zawiera wiele wartościowych informacji. A może jeszcze lepiej, że czytelnik znajdzie w nim odpowiedzi, których poszukuje. W ten sposób wciągniecie go do dalszej lektury. Bo internauta zawsze gdzieś się spieszy. Trudno się temu dziwić. W końcu tyle jest wirtualnych miejsc do odwiedzenia.
Ten otwierający paragraf najlepiej byłoby napisać na samym końcu, kiedy dogłębnie przemyślicie dany temat. Kiedy Wasz artykuł nabierze już ostateczne formy. Nie ma sensu obiecywanie czegoś, czego czytelnik w nim nie znajdzie. A może jeszcze kiedy dodatkowo sprawdziliście, jakich informacji najczęściej poszukują internauci. Te warto umieścić na pierwszej linii.
Jeżeli tym zachęciliście czytelnika do dalszej lektury, to wystarczy, że ten kliknie na « Czytaj dalej », by przejść do drugiej (prowizorycznie ukrytej) części tekstu.
Dzięki temu prostemu zabiegowi na stronie docelowej widoczna jest większa liczba zwiastunów ostatnich postów. Czytelnik łatwo może je ogarnąć wzrokiem. Ma tu do dyspozycji nie tylko ich tytuł, ale także krótki opis, czy nawet streszczenie. Jest większa szansa, że wypatrzy tu coś, co go zainteresuje. A może nawet skłoni go to do obejrzenia większej ilości artykułów (a to z korzyścią dla bounce rate).

A Was zmotywuje do zdwojenia wysiłków  nad otwierającym paragrafem. Bo ten ma ogromne znaczenie strategiczne. Pomijając fakt, że to świetne ćwiczenie stylistyczne, skuteczniej rozreklamujecie w ten sposób tworzone przez Was treści.

Powodzenia.

Pozdrawiam serdecznie

Beata

Jeżeli macie ochotę zostać ze mną na dłużej, zapraszam Was serdecznie do zapisywania się na mój świeżutki newsletter.

A na blogu przeczytacie m.in.: 

https://www.facebook.com/vademecumblogerahttps://twitter.com/HARDASKAhttps://plus.google.com/113589991481358500540/postshttp://www.pinterest.com/hardaska/
 

 

 

 
Beata Redzimska Vademecum Blogera
Beata Redzimska

Zapisz się na Newsletter

Tags from the story
, ,
More from BEATA REDZIMSKA

Blogerzy radzą: Jak robić dobre zdjęcia?

Znacie to powiedzenie, że dobre zdjęcie jest warte tyle co 1000 słów....
Read More

1 Comment

  • A ja mam pytanie ,czy istnieje możliwość zwijania tekstu w poście kilkukrotne? Np. Pisze recenzję kosmetyków i chciałabym żeby skład był zwijamy aby tekst nie był taki długi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *