Jak zrobić okładkę na Facebooka w PicMonkey?

Jak zrobić okładkę na fb

Jak zrobić okładkę na fb

Niby detal, a jednak taka okładka zachęca, albo nie do polubienia naszego fanpaga. Dlatego warto troszeczkę nad nią popracować. Tak by była przyjemna dla oka i jednocześnie pokazywała, czym zajmuje się nasza strona.

Metod i narzędzi jest sporo. Ja dzisiaj chciałabym pokazać Wam fajny pomysł na taką okładkę, który podsuwa PicMonkey na swoim blogu. Chodzi tu o przygotowanie okładki tzw FB cover w formie galerii zdjęć z dodaniem krótkiego opisu.

W tym celu wchodzimy do PICMONKEY, wybieramy COLLAGE. Dalej możemy wykorzystać galerię w formie FB COVER.

Wypełniamy ją ściągając do niej nasze fotki. Pamiętamy, że możemy je tu edytować. W tym celu kolejno klikamy na każde z nich, rozjaśniamy, powiększamy, dopasowujemy rozmiary …

Jedno okienko naszej galerii wypełanimy tapetą, na której dodajemy opis i nazwę fanpaga.

Przygotowując taką okładkę musimy pamiętać o tym, że frament lewego dolnego rogu  (po wrzuceniu na Facebooka) zostanie przykryty przez nasze zdjęcie profilowe. Warto to przewidzieć, dodając opis (tzn pozostawić wolną przestrzeń na dole naszej okładki).

Jak zrobić okładkę na fb

Zaczynamy. Wchodzimy do PicMonkey.

Jak zrobić okładkę na fb w PICMONKEY

Wybieramy funkcję COLLAGE. Znajdziemy tu wiele formatów galerii/kolaży zdjęć. W tym specjalny format FB COVER.

jak zrobić okładkę na fb w Picmonkey

Teraz ładujemy (pobieramy z komputera) nasze zdjęcia. Te, które chcemy wrzucić do naszej składanki. Dalej będziemy mogli je dowolnie poprzekładać i dorzucać kolejne. Wybieramy odpowiedni layout, czyli format/rozkład zdjęć w galerii.

Tu mamy specjalny format przewidziany na tzw FB COVER, czyli okładkę na Facebooka. Automatycznie ustawiają się  nam odpowiednie wymiary naszej okładki tj 815 na 315 px. Zaznaczyłam to w dolnej części zdjęcia.

jak zrobić okładkę na fb w PicMonkeyńź

Jeżeli chcemy dodać kolejne zdjęcia klikamy na ikonkę Images i Open photo. Dalej wybrane fotki przeciągamy na odpowiednie miejsca w galerii. Pamiętając o tym, że w cały czas możemy zmieniać ich kolejność, przestawiać je, próbować.

Klikając kolejno na zdjęcia możemy je edytować tj powiększać (opcja Size z przesuwanym suwakiem), rozjaśniać (przesuwamy suwakiem Exposure), tak by współgrały kolorystycznie, by ich tło było w jednym odcieniu.

Jak zrobić okładkę na fb w PICMONKEY

Dalej możemy zmieniać rozkład okienek w galerii, rozciągać jedne, zmniejszać drugie. Szukać idealnej kompozycji. Metodą prób i błędów.

Jak zrobić okładkę na fb w PICMONKEY

Dalej możemy zmienić kolor tła naszej składanki zdjęć. Klikamy na ikonkę z paletą malarską Background i znowu próbujemy. Możemy tutaj zmieniać odstęp między fotkami (Spacing), zaokrąglić ich rogi (Corner rounding). Możecie kliknąć na eyedropper (pipetkę), by dopasować kolor tła do koloru fotek.

Jak zrobić okładkę na fb w PICMONKEY

Dalej fajnym pomysłem (podpatrzonym w PicMonkey) jest zarezerwowanie jednego okienka galerii na nazwę i opis naszego fanpaga.

To okienko możemy wypełnić odpowiednią tapetą Swatches (pasującą kolorystycznie i klimatycznie) do naszych fotek.

Możemu użyć naszej własnej tapety (Use Your Own), albo skorzystać z którejś z zasobów PicMonkey. U góry mamy takie rozwijane menu, z którego możemy wybrać dowolny temat, a potem w ramach każdego tematu np Winterland, Spring Bill, School …. mamy jeszcze całkiem spory wybór tapet.

Jak zrobić okładkę na fb w PICMONKEY

Kiedy już jesteśmy w pełni zadowoleni z naszej okładki (rozmieszczenie zdjęć, wielkość poszczególnych okienek, kolor tła), możemy zapisać ją  (SAVE) i otworzyć w edytorze (Edit).

Kiedy klikniemy na Edit, pokaże nam się plansza z odpowiednim zapytaniem. Wybieramy „Open in Editor”.

Tu dalej możemy edytować naszą okładkę. Ale już nie możemy zmieniać rozmieszczenia fotek. Ale za to możemy dodać do niej np napis.

Klikamy na T (tekst) i szukamy tu odpowiedniej czcionki. Próbujemy, testujemy … błądzimy, zżymamy się, aż przyjdzie wena.

Jak zrobić okładkę na fb w PICMONKEY

Pamiętajmy o zostawieniu wolnego miejsca w lewym dolnym rogu. Bo po nałożeniu naszej okładki na Facebooka, ta część zostanie przykryta naszą fotką profilową. Jak tutaj.

Jak zrobić okładkę na fb w PICMONKEY

Czy tutaj. Kolejne podejście do okładki bardziej mi się spodobało. Teraz jeszcze muszę przygotować coś na Vademecum Blogera.

jak zrobić okładkę na fb w Picmonkey

Podobną metodę możemy wykorzystać np do przygotowania planszy z cytatem jakiejś znanej osoby. Korzystamy tu z galerii 2 zdjęć. W jedno okienko wstawiamy fotkę cytowanej osoby, dobieramy odpowiednie tło i wrzucamy cytat. Coś w tym stylu.

Jak zrobić okładkę na fb

A ja pozdrawiam Was serdecznie po raz pierwszy w tym nowym roku 2016.

Beata

36,158 total views, 2 views today

Zapisz się na Newsletter

  • Nie znam tego programy, mimo iż wspominałaś o nim w innych artykułach. Dzięki Tobie odkryłam Canva i jakoś mi podpasował ten program. TAk czy inaczej, DZIĘKUJĘ i życze udanego 2016 roku!

    • Urszula, rowniez zycze wszystkiego naj w nowym roku i pozdrawiam serdecznie Beata

  • Program znany i lubiany, a zrobienie w nim okładki na FP to super pomysł 🙂

  • Fajna sprawa 🙂 polubiłam się jakiś czas z małpeczką

  • Kasia Żebrowska

    Na pewno się przyda! Dzięki!

  • super pomysł.Na pewno skorzystam.Dziękuję!

  • Bardzo ładna okładka, coś niecodziennego, przykuwającego wzrok. Super!

  • Świetny tutorial! Właśnie zastanawiam się nad zmianą zdjęcia w tle na fanpage’u, więc jeśli zdecyduje się na kolaż na pewno skorzystam. Dzięki!

  • Świetny wpis, jesteś moja inspiracją. Czy możesz mi polecić jakiś program do zrobienia prostego logo?

    • Dziekuje, znam bardzo prosty program http://logotypemaker.com/ Czesc opcji jest tam platnych (CUSTOMIZABLE), ale troche darmowych (FREE). Mozesz dopasowywac tak kolor czcionki i masz spory wybor symbolow do logo. Zajrzyj, bardzo intuicyjny i prosty w obsludze. Pozdrawiam serdecznie Beata

      • Super, bardzo dziękuję. Na pewno spróbuję. jestem własnie na etapie myślenia nad nowym logo.

  • Bardzo przydatne. Chociaż nie pracuję na tym programie, warto znać takie „apki” w razie awarii lub innej podbramkowej sytuacji. Przyda się też tym, którzy wolą pracować na darmowych programach i nie chcą wydawać dużych sum na oryginalne programy graficzne.

  • Adrianna

    Z Pickmonkey korzystam ładnych kilka miesięcy i muszę przyznać, że jest świetny! No i łatwy w obsłudze (dla takiego internetowego gnoma jak ja to bardzo się liczy;). Planuję nieco na swoim fanpage’u pozmieniać, więc Twoje instrukcje na pewno się przydadzą. 🙂

  • Pingback: Darmowe programy graficzne. - VADEMECUM BLOGERA()

  • Cenne wskazówki wykorzystałem, nowe cover photo jest 🙂

  • Ewelina

    Świetny wpis, krok po kroku. Zaraz siadam i zabieram się do działania. Uwielbiam takie konkretne wpisy. Są bardzo pomocne.

  • Szkoda ze ten program e App Store jest płatny

  • No to już wiem jak się zabrać za nową okładkę 😀

  • Pingback: Jak zainstalować wtyczkę Comment Luv do bloga na Blogerze? - VADEMECUM BLOGERA()

  • Pingback: Budowanie spójnej identyfikacji wizualnej swojej marki - VADEMECUM BLOGERA()