Darmowe programy graficzne.

narzędzia do tworzenia ładnych treści na bloga

narzędzia do tworzenia ładnych treści na bloga

Jak obiecałam, postaram się zebrać w jednym miejscu jak najwięcej narzędzi do tworzenia tzw VISUAL CONTENT – u, czyli obróbki zdjęć, tworzenia grafiki, plansz z cytatami, pinów. Czyli jednym słowem tego wszystkiego, co służy upiększaniu bloga i pozwala na tworzenie wizualnych treści do social mediów.

Warto popróbować różnych rzeczy, zanim znajdziemy to swoje ulubione narzędzie. Które dobrze rozpracujemy, tak by wycisnąć z niego MAKSIMUM.

Ponieważ temat okazał się bardzo obszerny (nie sposób pokazać, a nawet nie sposób dotrzeć do wszystkich programów) w tym wpisie ograniczyłam się do kilkunastu programów, w których można stworzyć fajne grafiki na potrzeby bloga i działań w mediach społecznościowych. Jednocześnie pracuję nad osobnym wpisem, w którym pokażę Wam fajne programy, w których można obrabiać fotki (czyli przycinać je, wyostrzać, rozjaśniać, dodać jakiś filtr). Ale to za jakiś czas. A dzisiaj zebrałam programy, w których można prosto i szybko tworzyć własne grafiki czy inne ozdobniki na bloga i do social mediów.

Darmowe programy graficzne:

 

1.Canva.

narzędzia do tworzenia ładnych treści na bloga canva

To mój ulubiony program do tworzenia grafik. Robię w nim kolaże z własnych zdjęć pod Pinterest (jak pokazywałam TUTAJ), przygotowuję plansze z cytatatmi. Można skorzystać z gotowych szablonów i tylko wymienić tekst na własny. Można załadować zdjęcie z własnych zasobów i skorzystać z któregoś z gotowych szablonów napisu (są bardzo fajne). Można stworzyć kolaż z własnych fotek (i dla ozdoby dorzucić napis). Możliwości jest tu bardzo wiele. Żeby je poznać, po prostu trzeba próbować. A wtedy może odkryjemy w sobie wcześniej niepodejrzewane pokłady kreatywności. I może okaże się, że tworzenie grafik to nie tylko must have dla blogera (bo ludzie stają się coraz bardziej wymagający i chcą jak najłatwiejszych w odbiorze przekazów), ale że tworzenie grafik to również fajna zabawa. Czego Wam serdecznie życzę. Canva, czyli jak samodzielnie przygotować grafiki na stronę.

 

2. PicMonkey.

narzędzia do tworzenia ładnych treści na bloga Picmonkey

To mój ulubiony program do obróbki zdjęć (prosty i bardzo intuicyjny, ale o tym innym razem). Ale można tu przygotować również fajne grafiki na rozliczne sposoby.  W tym celu warto skorzystać z opcji Design. Możemy skorzystać tu  z gotowego tła, dodać własny napis … Próbować, testować, rozwijać się. Ponieważ o PicMonkey i o jego możliwościach pisałam na tym blogu wiele razy, podrzucam Wam tu kilka takich wpisów z pomysłami na kreatywne wykorzystanie PicMonkey TUTAJ i TUTAJ. Miłej zabawy. 

narzędzia do tworzenia ładnych treści na bloga Picmonkey

 

3. Recite This.

narzedzia recite this

RECITE THIS To bardzo proste narzędzie z prostymi szablonami. Problemem mogą okazać się polskie litery (nie we wszystkich szablonach potrafią zgrać się z całością), ale z drugiej strony w bardzo szybki sposób można tu stworzyć coś fajnego do wrzucenia na Facebooka. Jak działa Recite This INSTRUKCJA TUTAJ.

4. QUOZIO

narzedzia quozio

QUOZIO. Znowu można tu przygotować proste plansze z cytatami, uwaga na polskie znaki, w niektórych szablonach nie współgrają z użytą czcionką. Następnie można wysłać taki cytat na Facebooka. U mnie co prawda działa tylko wysyłanie na prywatny profil. Narzędzie szybkie w obsłudze i intuicyjne, ale niestety też siódmego cudu świata w nim nie stworzycie. Ale może nie o to tu chodzi. Jak działa Quozio INSTRUKCJA TUTAJ.

 

5.  FOTOR

narzedzia FOTOR

FOTOR Możemy tutaj edytować nasze zdjęcia, dodać napis, naklejki. Część opcji jest dostępna tylko w wersji płatnej. Można tu np przygotować fajne grafiki z cytatami na Fejsa (korzystając z gotowych szablonów – podobnie jak w Canvie). Coś w tym stylu:

fotor, narzedzia do tworzenia grafik

 

6. LIVE LUV CREATE

GRAFIKI LIVE LUV

LIVE LUV CREATE Sama z niego nie korzystam, więc nie za bardzo je znam, ale poleca je Kim Garst TUTAJ. A co poleca Kim Garst, ja biorę z zamkniętymi oczami.

 

7. MEME GENERATOR.

narzędzia do tworzenia ładnych treści na bloga

MEME GENERATOR. Pewnie znacie te zabawne obrazki z jeszcze zabawniejszym i soczystym w założeniu podpisem. To są właśnie memy. Dzisiaj memy szturmem zdobywają świat i uwagę internautów.

Memy są proste, czytelne i zabawne. Przynajmniej w założeniu. Niektóre wirusowo roznoszą się po sieci. Na dobrego mema trzeba mieć pomysł. Dorzucić szczyptę humoru i złośliwości.  Jak zrobić mema – INSTRUKCJA TUTAJ

 

8. PABLO BY BUFFER.

narzedzia Pablo

PABLO BY BUFFER. To jedno z moich ulubionych narzędzi. Ekspresowo można tu przygotować cytat, korzystając z gotowych zdjęć, albo załadowując swoje własne (Upload an image). Jest tu nawet biblioteka cytatów w języku angielskim. Taką planszę z grafiką można przygotować w formacie poziomym (pod Facebooka czy Twittera), pod Pinterest (pionowa), pod Instagram (kwadrat). Proste w obsłudze i skuteczne. Jeżeli nie macie pomysłu, co wrzucić na Facebooka, to pędźcie do Pabla.

 

9. RELAY THAT

NARZEDZIA RELAY

RELAY THAT Bardzo proste i intuicyjne narzędzie do tworzenia na szybko fajnych grafik np pod social media. Na początek możecie obejrzeć kilka filmików z instrukcjami i wszystko staje się proste. RELAY THAT INSTRUKCJE Mamy tutaj do dyspozycji różne szablony (LAYOUT), możemy przygotować grafiki np z cytatem czy po prostu jakimś napisem w różnych formatach pod Twittera, Facebooka, czy nawet pod Pinterest. Prosto, szybko, skutecznie, bez większego łamania sobie głowy, jak to narzędzie rozgryźć. Ja np pokusiłam się tu o przygotowanie składanki poziomych zdjęć z Barcelony w pionowy pin pod Pinterest.

narzedzia relay

W całym narzędziu obowiązuje jedna prosta zasada, że pewne partie napisu możemy włączać lub wyłączać. A żeby całość zapisać na komputerze, klikamy na ikonkę chmurki tuż pod zdjęciem. Można tu znaleźć również polskie czcionki, tylko po prawdzie trzeba troszeczę poprzebierać.

NARZEDZIA RELAY

 

10. SNAPPA

Snappa. Według mnie, ten program ma możliwości zbliżone do CANVY. Możemy tu przygotować różne formaty grafik, pod różne media społecznościowe. Korzystając z gotowych modeli lub czerpiąc ze swoich nieprzebranych pokładów kreatywności. Każdy je ma. Choć często o nich nie wie i na długo pozostają nieodkryte.  W tym celu wybieramy opcję Create from Scratch. Teraz możemy załadować własne zdjęcie (Background, My media, Upload an image) lub skorzystać z gotowych (Background, Images lub Pattern). No i dorzucić jakiś tekst, grafiki, cokolwiek podsunie nam nasza rozpędzona wyobraźnia. Mały problem: w wersji darmowej możemy zapisać tylko kilka stworzonych tu arcydzieł w miesiącu.

snappa, narzedzia do tworzenia grafik

snappa, narzedzia do tworzenia grafik

snappa, narzedzia do tworzenia grafik

 

11. Polyvore

To platforma – medium społecznościowe, w którym możemy stworzyć najróżniejsze kolaże modowe lub wnętrzarskie, z dostępnych tam elementów lub dorzucając coś własnego. To medium może mieć wykorzystanie np do tworzenia wish list, czy zestawień inspiracji kolorystycznych, czy tak jak ja tutaj bawiłam się w tworzenie (wirtualnie) wymarzonego rustykalnego domu. Polyvore, jak robić wishlisty ubranowe i kolaże wnętrzarskie. INSTRUKCJA TUTAJ.

polyvore narzedzia do tworzenia grafik

 

 

12. PINSTAMATIC.

narzędzia do tworzenia ładnych treści na bloga PINSTAMATIC

Czyli narzędzie do tworzenia pinów. Mamy w nim np możliwość tworzenia pinów tekstowych, pinów z datą, no i dodawania napisów do dowolnych zdjęć. Trochę w stylu Meme Generator. Tylko, że zamiast memów, uzyskujemy pionowe  piny (jak najbardziej poprawny format pod Pinterst).

Jak działa PINSTAMATIC i co można w nim zrobić INSTRUKCJA TUTAJ.

narzędzia do tworzenia ładnych treści na bloga PINSTAMATIC

Do tworzenia animowanych (ruchomych) GIF – ów, czyli

 

13. IMGFLIP

To samo narzędzie, co do tworzenia memów. Proste, intuicyjne, niestety w wersji bezpłatnej możemy przygotować tylko takie animowane gify o szerokości do 360 px. Jak? Bardzo prosto. Załadowujemy nasze fotki (te które w danym Gifie mają się kręcić w kóło) i tworzymy gifa (Generate gif). Teraz tylko pobieramy jego kod HTML (do wklejenia na bloga, po przełączeniu się na tryb HTML), albo przesyłamy do wybranego medium społecznościowego np na Twittera, Pinteresta itp.

narzędzia do tworzenia ładnych treści na bloga, grafiki, gif, memey

narzędzia do tworzenia ładnych treści na bloga, grafiki, gif, memey

Uzyskujemy coś takiego:

 

14. Logotype Maker

NARZEDZIA LOGOTYPE MAKER

Logotype Maker. Proste w obsłudze narzędzie do stworzenia swojego logo. Macie tu spory wybór pomysłów. Ale uwaga tylko część jest w wersji darmowej FREE. Ale można je swobodnie dopasowywać pod swoje potrzeby, tzn pobawić się z ustawieniami logo, zmienić kolor czcionki itp.

narzedzia logotyp maker

NARZEDZIA LOGOTYPE MAKER

 

15. Wise Stamp

sygnaturka pod maila

WISE STAMP  czyli sympatyczne narzędzie do stworzenia ładnej sygnaturki (podpisu) pod maila. Możecie dodać tu Wasze zdjęcie, adres bloga i inne dane. Wygląda to estetycznie i dość profesjonalnie.

Plus 2 szerokopolecane programy do tworzenia infografik PIKTOCHART i EASEL.LY.

Na dzisiaj to wszystko. O kolejnych narzędziach następnym razem. Pozdrawiam serdecznie

Beata

 

Enregistrer

Enregistrer

Enregistrer

Enregistrer

30,629 total views, 2 views today

Zapisz się na Newsletter

  • Kiedyś lubiłam Fotor, ale potem miałam jakieś problemy z otwieraniem tej strony. Teraz lubię PiZap, choć większość i tak wolę edytować po swojemu w normalnym programie graficznym 🙂

  • Takie posty są zawsze mile widziane 🙂 PicMonkey, tylko to znałam 🙂

  • Super przydatne rzeczy, dzięki wielkie!!!

  • Dzięki Tobie odkryłam CANVĘ i bawię się nią nie tylko przy okazji blogowania. Można tam sobie zrobić na przykład naprawdę wspaniałe CV (szablony cv także są dostępne!).

  • Świetny post! Z kilku programów chciałabym mieć czas by skorzystać 🙂 Pozdrawiam

  • Canva w ostatnich dniach pochłania każdą moją wolną chwilę! 🙂

  • Dzięki za podzieleniem się tymi wszystkimi dobrodziejstwami!

  • Dziękuję bardzo za zabranie wszystkiego w jedno miejsce. Niektórych nie znałam i tym bardziej dziękuję 😉 Pozdrawiam cieplutko 😉

  • Bardzo dziękuję – bardzo mi się przydadzą te wiadomości 🙂

  • No Noo

    Ciekawy i bardzo przydatny artykuł. Bardzo ułatwi mi wybór programu. Dzięki 🙂

  • Czasem wydaje nam się, że tworzenie grafik przerasta nasze możliwości, Ale na szczęście ostatnio koleżanka porobiła nam napisy na zdjęcia wyrozniajace i teraz bardzo nam się podobają. Co do programów, mniej więcej ogarniam jedynie Pablo by Buffer.

  • Uwielbiam Canve, zresztą dzięki Tobie. Muszę spróbować jeszcze choć jednego polecanego programu… 🙂

  • jolabe

    Bardzo Ci dziękuję za to świetne zestawienie. Oszczędziłaś mi masę czasu.

  • Anna Winiarska

    Znałam tylko niektóre. A tu taka bomba! nie wiem od którego zacząć 🙂

  • Wow, naprawdę sporo tego. Ja jednak na razie skupiłam się na rozpracowaniu Canvy. Później może wrócę do następnych.

  • Nie pomyślałabym, że tyle aż tego jest!

  • Dużo siedzę w internetach, więc z Meme Generatora zdarzyło mi się już korzystać. Z Canvy też. Reszty jeszcze nie używałam, ale wyglądają całkiem obiecująco. 🙂 Zwłaszcza te do tworzenia tych najprostszych grafik. I po co komu Photoshop? 😉

  • Canva używam na co dzień. Dzięki temu już nie chce mi się odpalać PS, chyba, że coś grubszego;) Te pozostałe też wyglądają ciekawie i na pewno przetestuję:)

  • wow, muszę przyznać, że jestem zdziwiona, że aż tyle tego jest. Myślałam, że znam sporo, a tu proszę – ledwie garstkę 😉 Człowiek się uczy całe życie – dzięki.

  • Magda

    do tej pory korzystałam tylko z PickMonkey, który uwielbiam, ale widze że jeszcze wiele do sprawdzenia…dziekuję za zebranie wszystkiego w jednym miejscu 🙂

  • Śliczne dzięki za ten post, czeka mnie duuużo nauki! 🙂

  • Ooo *o* Jeszcze więcej stron do upiększania postów.
    Dziękuje 🙂

  • Wow i to podwójne. Ukłon z wkład w tego posta bo to totalne kompendium wiedzy. Z pickmonkey korzystam dzięki tobie. Również znam fotora, ale reszta nieznana i do wypróbowania. Dzięki wielkie 😀

  • Biorę się za czytanie 🙂 I czekam na post o obrabianiu fotek. Bardzo by mi się przydał 🙂

  • jokerseo.pl

    Logotype Maker bardzo fajny programik do robienia loga, polecam. Przedstawiałaś tutaj bardzo ciekawą listę darmowych programów graficznych, dzięki za wpis i motywacji w dalszym pisaniu.