pomoc techniczna

Jak dodać kategorie na Bloggerze (blogspocie)?

 
O ile na wordpress.com dodanie kategorii (lub raczej zrobienie podziału na kategorie) jest bezpośrednio widoczne w panelu administracyjnym i dosłownie podane na tacy. O tyle, jeżeli prowadzicie bloga na Blogger.com nie zawsze na pierwszy rzut oka będziecie wiedzieć, jak to zrobić. Choć zaraz na wstępie Was uspokoję: Jest to na prawdę bardzo proste.
 
O tym, że warto pouładać posty w odpowiednie kategorie, chociażby po to, by ułatwić czytelnikowi nawigację po Waszym blogu pisałam w poście: Wiosenne porzadki na blogu 
 

Jak więc poszufladkować posty w odpowiednie kategorie?

1. Po pierwsze, wchodząc do kolejnych wpisów otagujcie je, nadając im odpowiednie etykiety (oddzielone przecinkami). Pamiętajcie jednak, że im więcej danemu postowi przypiszecie etykiet, do tym więcej różnych kategorii go włożycie.  A z tym lepiej nie przedobrzyć, chociażby ze względu na przejrzystość strony.
 
Odpowiednią rubrykę ETYKIETY znajdziecie z prawej strony okienka, w którym wyświetla się treść wpisu.
 
2. Gdy zakonczycie ten etap, wystarczy już tylko dorzucić gadget ETYKIETY. W tym celu wejdzcie w:
 
  • Układ i w wybranym miejscu,
  • DODAJ GADGET,
  • Zjeżdżacie w dół strzałkami, aż znajdziecie poszukiwany gadżet ETYKIETY
  • Dodajecie go klikając na znak + widoczny w prawym górnym rogu.
 
Etykiety, jak dodać kategorie na blogspocieEtykietyDodaj
Pokaż wszystkie etykiety postów w blogu.
Autor: Blogger

 

Przy okazji musicie zdecydować, czy kategorie mają pokazywać się w formie listy czy chmury. Możecie przetestować oba rozwiązania, włączając podgląd. Ja wybrałam listę.
 
Blogger, jak dodać kategorie na blogspocie

Konfiguruj etykiety

Tytuł
 
Pokaż   
Sortowanie   
Wyświetl   
  
 
 
 
Następnie ZAPISZCIE ROZMIESZCZENIA, uprzednio wybierając odpowiednie miejsce na ten gadżet.
Spójrzcie na PODGLAD, by upewnić się, czy rzeczywiście Wam to odpowiada.
 
GOTOWE.
 
Podział na kategorie ułatwi czytelnikowi nawigację po Waszej stronie. Jeżeli ten zechciałby obejrzeć wpisy dotyczące jednej wybranej tematyki, wystarczy, że sięgnie po wybraną kategorię.
 
PS. Muszę przyznać, że odkąd posegregowałam moje wpisy w odpowiednie kategorie, zauważyłam (co prawda niewielki, ale zawsze) wzrost liczby obejrzanych stron.
 
Powodzenia.
 
Pozdrawiam serdecznie
 
Beata

 

Zapisz się na newsletter i pobierz darmowy ebook: TWOJA MARKA NA INSTAGRAMIE

O AUTORZE

Jestem blogerką, emigrantką, poczwórną mamą. Kobietą, która nie jednego w życiu doświadczyła, z niejednego pieca jadła chleb.

Od prawie 20 lat mieszkam na emigracji we Francji, w Paryżu.

Uważam, że emigracja to dobra szkoła życia i wymagająca, choć bardzo skuteczna lekcja pokory. Ale też wewnętrznej siły i zdrowego dystansu do samego siebie i momentami wystawiającej nas na próby codzienności.

Jestem tu po to, by pomóc Ci lepiej pisać, skuteczniej docierać do czytelnika, wywołać większe zaangażowanie w social mediach. Czasami rozśmieszę lub zmotywuję.

Ale równolegle do Vademecum Blogera jestem autorem kilku niezależnych miejsc w sieci.

Ponieważ wiele osób pyta się mnie, jak mimo 4 ciąży i 40 - stki na karku udało mi się zachować linię nastolatki, uruchomiłam kanał na YouTube o zdrowym gotowaniu - bezglutenowo - bezmlecznie.

Znajdziesz mnie również na blogu BeataRed.com i powiązanym z nim Instagramie, gdzie piszę bardziej osobiście o Paryżu i mojej pasji, jaką jest nauka języka francuskiego.

A jeżeli interesują Cię praktyczne porady o tym, jak budować swoją obecność w sieci zapraszam na mój kanał na You Tube z blogowymi tutorialami.

(21) Komentarzy

  1. Przydatny wpis 🙂 wielkie dzięki 🙂

  2. A ile kategorii jest najlepiej stworzyć? Aby nie przedobrzyć ani nie zaszkodzić. Bo widzę, że niektórzy mają ich około 50 a niektórzy około 10.

    1. Mysle ze 50 kategorii to zdecydowanie za duzo. Bo trudno w takim natloku znalezc to, czego się szuka. W efekcie nie utalwi to nawigacji po stronie i czyni ją malo przejrzystą. Ale kategorie warto miec, chocby po to, by czytelnik, ktory po raz pierwszy dociera na dany bloga juz na pierwszy rzut oka zorientowal sie jakie tematy są na nim poruszane. Bo kazda kategoria to osobny temat (lub dzial tematow).Pozdrawiam

  3. Pomogłeś mi… Dziękuję! 😀

  4. Jestes The Best !!!

  5. Bardzo mi pomogłaś dziękuję 🙂

  6. Bardzo fajnie wytłumaczone 🙂 Naprawdę przydatny wpis!

    Zapraszamy do nas 🙂
    the-golden-butterflies.blogspot.com

  7. Dzięki! Bardzo przydatne 😉

  8. wielkie dzięki 🙂

  9. Dzięki za pomoc!
    Zapraszam do mnie http://kobieta-live.blogspot.com

  10. Dziękuję za instrukcje, bardzo pomocne!

  11. Bardzo pomocne, dziękuję! Zaraz z tego skorzystam 🙂

  12. A gdzie można ustawić zwijanie etykiety .. taka chmura albo lista zajmuje dużo miejsca .. W archiwum bloga jest taka opcja menu i na blogu jest tylko okienko z nazwą a po kliknięciu rozwija się lista .. Czy ktoś by mógł mi pomóc jak to zrobić ??? była bym wdzięczna …

  13. Jestem początkujacą blogerką i mimo, że blogowanie nie jest bardzo trudne to na początku cieżko jest się we wszystkim połapać. Trafiłam na Twoją stronę z google i już na niej zostałam. Twoje posty ogromnie mi pomogły i bardzo Tobie za to dziękuję. Jeśli chcesz zobaczyć efekt mojej pracy z Twoją dużą pomocą to zapraszam na http://www.milesfromhome.pl 😉

  14. Hm…wszystko jasne, a co jeśli chcę dodać stronę/ podstronę/ zakładkę czy jak to się fachowo nazywa- tak jak TY masz w nagłówku np. fotografia. Jak to zrobić, by móc potem dodawać tej strony/podstrony/zakładki posty. Dodam, że mam bloga na bloggerze. Będę wdzięczna za pomoc, bo szukając wskazówek w necie jak to zrobić, znajduje takie “podpowiedzi”, że mam wrażenie, że są napisane w innym języku…;p

    http://tu-sie-czyta.blogspot.com/

  15. Super, tego potrzebowałam 🙂

  16. Basia says:

    Witam serdecznie. Jestem początkującą blogerką i naprawdę na wielu rzeczach się nie znam a Pani wpisy sa dla mnie wielkim dorodziejstwem. Załozyłam blog kulinarny na wordpressie i bardzo bym chciała na stronie PRZEPISY, która też jest w menu głownym zrobić taki spis treści np według alfabetu czy w/g kuchni, ale tak aby każdego po naciśnięciu przeniosło na konkretny przepis. Nie wiem jak się za to zabrać bo tak jak pisałam na początku jest to dla mnie czarna magia. Czy mogłaby Pani zerknąć na moją stronę i poradzić jak to wszystko ogarnąć
    ? Bardzo proszę.
    http://classyflavors.com/

  17. Anna Kawecka says:

    dziękuję za przydatny post, w pasku bocznym mam w końcu kategorie, ale to dopiero jak ktoś wejdzie w obojętnie jaki wpis na blogu 🙂 Mam inny szablon na bloggerze wgrany i chciałabym jeszcze w pasku u góry dodać kategorie, tak aby ze strony startowej ktoś mógł wybrać kategorie, wiesz może jak takim czymś się zająć?

  18. Witaj 🙂
    A ja mam pytanie odnośnie kategorii takich jak Ty masz u góry strony … Bo to chyba nie są etykiety? Czy coś takiego da się zrobić na blogspocie? Takie jakby osobne zakładki posegregowane tematycznie …
    Byłabym wdzięczna za pomoc! 🙂

  19. Bardzo przydatny dla mnie wpis! Dzięki 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *